Köpråd extern hårddisk

Permalänk

Köpråd extern hårddisk

Min externa hårddisk gick och dog efter flera år tillsammans. Eller, det är inte riktigt sant. USB-kontakten eller något i elektroniken på chassit till hårddisken dog, den puttrar nu på inne i min stationära och allt innehåll finns kvar. Den tappar ju tyvärr lite av funktionen med att vara en extern hårddisk nu när den är intern dock så jag behöver köpa en ny.

Den jag hade var en Verbatim på 1 TB som har funkat så himla bra i alla år. Aldrig varit några problem. Nu när jag kollar runt på nätet efter en ny så finns det en uppsjö och även med och utan molnfunktion. Jag vet inte riktigt vilka som är bra, vad som rekommenderas och vilka märken som är "bäst".

Det jag vill ha är en extern hårddisk jag kan lita på, minst 1 TB utrymme men gärna mer och att den ska fungera felfritt till både Windows och Mac. Jag har en Macbook Pro som jag inte lagrar någonting alls på i princip utan allting är på en extern hårddisk och sedan har jag en stationär pc med windows som jag inte heller lagrar så mycket mer än program på.

På min externa lagrar jag bilder, filmer/serier, program och filer som behöver lagras och backuper på saves till spel.

Vad har du för extern hårddiskkälla och vad rekommenderar du?

Permalänk
Medlem

@paraplyflygare
En WD passport kanske kan vara nåt?
Har själv ett par externa WD diskar som funkar kalas bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

CDON kör 10% rabatt på externa hårddiskar från WD, fram till mitten av september, med kod - xYA5dk5F

Kanske något du kan använda

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless