Hur får man ut sina bilder från iPhone nu för tiden

Permalänk

Hur får man ut sina bilder från iPhone nu för tiden

Jag har sedan jag skaffade iPhone för många år sedan tömt min mobil på bilder lite då och då och lagt de på min NAS för att se till att de finns backupade och att frigöra utrymme på telefonen. Men sedan en tid tillbaka så började ju Apple att skapa miniatyrer av alla bilder man har i luren sedan en tid tillbaka om man har lite tight om utrymme och då kan jag inte hitta bilderna om jag gör som jag tidigare gjort bara kopplat in luren i datorn.

Min fråga är hur kan jag på få tag i alla mina bilder i "vanligt" format som tidigare och lägga de på min NAS och få bort de som miniatyrer i min Kamerarulle?

Permalänk
Medlem

Om det är inställt i itunes att telefonen ska Synca bilderna till datorn, så är default mappen där bilderna kommer till "mina bilder" i din användare.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

@ciscodisco:

Under iCloud > Bilder hittar du "optimera iphone lagring" Stäng av det så kommer det fullskaliga bilderna lagras på din telefon, om du har plats för dom. Sen är det bara att importera.

Annars kan man ju spara ner from från iCloud.com

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara koppla in den i datorn och dra ut eller klippa ut bilderna från iPhone enheten. som på en digitalkamera. Mappen heter väl DCIM eller nåt sånt där har jag för mig (sen där i sorterat i olika mappar som heter konstiga saker )

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av Ohrstrom:

@ciscodisco:

Under iCloud > Bilder hittar du "optimera iphone lagring" Stäng av det så kommer det fullskaliga bilderna lagras på din telefon, om du har plats för dom. Sen är det bara att importera.

Annars kan man ju spara ner from från iCloud.com

Tack för svaret, va via iCloud.com jag fick ladda ner alla bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag brukar bara koppla in den i datorn och dra ut eller klippa ut bilderna från iPhone enheten. som på en digitalkamera. Mappen heter väl DCIM eller nåt sånt där har jag för mig (sen där i sorterat i olika mappar som heter konstiga saker )

Samma här, mobilen pluppar upp likt ett USB minne och sen bara plocka bilderna från mapparna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du menar men om du använder Windows är det bara att öppna 'den här datorn', högerklicka på iPhonen och välja 'importera bilder' så hamnar de i en förkonfigurerad mapp (mina dokument?). Nästa gång du ansluter samma telefon har inställningarna sparats och bilderna hamnar automatiskt i samma mapp och du inte ändrar det manuellt.

På det här sättet slipper man krångla med iTunes som, i alla fall för min del, bara orsakade en massa strul.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz