Asus vg248qe Vs Benq XL2411z vs Benq XL2430t

Permalänk
Medlem

Asus vg248qe Vs Benq XL2411z vs Benq XL2430t

Ska investera i en ny skärm, skärmen kommer att användas till cs:go finns det någon fördel/nackdel med någon av skärmarna.
Har sökt efter skillnader mellan benq skärmarna men hittar inget bra.
mvh//martin

Permalänk
Medlem

Benq XL2430t är ju den dyraste och då den bästa har själv en och är supernöjd. Färgerna är väldigt fina för att vara en 144 tn panel. Och alla dessa extraktioner gör att jag är supernöjd med den.

Finns te.x en funktion som tar bort allt svart på skärmen vilket är mycket användbart ;D

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: jo fast har inte fattat riktigt vad det är som skiljer xl2411z och xl2430t förutom snabbvals dosan.
De skriver att de har samma panel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av moerte:

@Foxmaner: jo fast har inte fattat riktigt vad det är som skiljer xl2411z och xl2430t förutom snabbvals dosan.
De skriver att de har samma panel..

Den har många extra funktioner. Och vart har du hört att det är samma panel?

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Läste det på flera ställen

Permalänk
Medlem
Skrivet av moerte:

Ska investera i en ny skärm, skärmen kommer att användas till cs:go finns det någon fördel/nackdel med någon av skärmarna.
Har sökt efter skillnader mellan benq skärmarna men hittar inget bra.
mvh//martin

Blev det nån skärm för dig eller väntar du?

Har kikat lite själv på någon av dessa skärmar. Den nya benq ska va av 'metall?' medans den gamla är plastig.
Bättre färger ska det vara på den nyaste.

VG248QE ghosting time at 4 ms
VG248QE Input lag: 13.3 ms
XL2411Z ghosting time at 4.5 ms
XL2411Z Input lag: 10 ms
XL2430T ghosting time at 4ms
XL2430T Input lag: 16 ms

Har läst att det är väldigt mycket fel på färgerna på 2411Z. Jag själv ska också investera i en 'gaming' skärm men vill ju inte ha en med kassa färger heller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jussit:

Blev det nån skärm för dig eller väntar du?

Har kikat lite själv på någon av dessa skärmar. Den nya benq ska va av 'metall?' medans den gamla är plastig.
Bättre färger ska det vara på den nyaste.

VG248QE ghosting time at 4 ms
VG248QE Input lag: 13.3 ms
XL2411Z ghosting time at 4.5 ms
XL2411Z Input lag: 10 ms
XL2430T ghosting time at 4ms
XL2430T Input lag: 16 ms

Har läst att det är väldigt mycket fel på färgerna på 2411Z. Jag själv ska också investera i en 'gaming' skärm men vill ju inte ha en med kassa färger heller

Färgerna på XL2411z är helt ok!men har själv ett konstigt problem, där skärmen är mörkare överst o ljusare på nedre delen. men toppen nöjd med färgerna annars :)tar la ett tag att kalibrera, men går nästa att jämföra med min förra skärm (Dell IPS)