Installera Windows 10 på ny hårddisk.

Permalänk
Medlem

Installera Windows 10 på ny hårddisk.

Hej!

Jag har just köpt en ny hårddisk som jag vill ha mitt Windows 10 på. Just nu har jag det installerat på en HDD som jag inte vill ha kvar.

Om jag bara byter ut hårddiskarna och installerar via USB så antar jag att jag måste ha en produktnyckel. Finns det något sätt jag kan lösa detta problem?

Permalänk
Medlem

Det bör gå bra att installera Windows 10 utan att ange nyckel.
Förändringen är troligen inte tillräckligt stor för att trigga att Windows blir oaktiverat

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

om du har win10 nu så har produktnyckeln lagt sig i BIOS. med andra ord ska det bara vara att starta installationen av win10 så ska den aktivera sig själv.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Härligt! Tack för snabba svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du har win10 nu så har produktnyckeln lagt sig i BIOS. med andra ord ska det bara vara att starta installationen av win10 så ska den aktivera sig själv.

Windows 10 lägger inget i BIOS. Om du uppgraderat till IWndows 10 så finns det noterat hos Microsoft så om du installerar om så är blir datorn automatiskt aktiverad