Permalänk
Medlem

Batteriet känns ej igen Laptop

Hej
Har en Sony Vaio VPCCB2S1E.

Installerade om Windows 7 idag, och Datorn säger "battery not recognized".
Den säger att antingen är batteriet inte är insatt eller att det inte är original batteriet.
Kommer upp en ruta där den säger detta ovan. Rutan går ej att få bort om jag inte trycker OK och sätter den i Sömnläge å tar ut batteriet.

-Utan batteri fungerar den.(men är ju ingen direkt laptop då)
- Har installerat bios R1101V2
- I och ur batteriet många gånger, problem kvar står.

Någon som haft liknande problem med Laptops?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Tjohoo
Har du testat att uppdatera BIOS
Har haft samma problem med 2 olika modeller av hp här på jobbet
Funkade i början men sen sluta den ladda helt plötsligt. Då kunde man ha i gång datorn sedan när den är igång ta ur batteriet.
Vänta nåra sekunder sätta i batteriet.
Se om den tar då.
Testa även med ny BIOA
//da King

Permalänk
Medlem

Yes. Har senaste Bios för Windows 7, fanns ett annat för XP och ett för Win8.
Det verkar inte fungerar tyvärr
Står att de är 98% av batteriet, så verkar ju ha någon form av kontakt. Men rutan kommer upp.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Jahadu skumt värre,
Vet ingen som har ett likadant batteri som du kan få prova med ?
Har för mig att det ska finnas något program som "chockar" batteriet. Finns till Lenovo har jag för mig. Då kan man skrämma liv i batteriet.
Vet ej vad det heter.
Batteri underhåll ...... nånting kanske

//Daking

Permalänk
Medlem

Lyckades få bort själva rutan som kommer upp. Nu har de fungerat hittills. Hitta något på på Lenovos hemsida

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |