Permalänk
Medlem

Fryslagg i spel.

Hej! Jag har under ungefär ett års tid haft fryslagg när jag spelat olika spel, främst csgo och LoL. Det är oftast så att det fryser i ungefär 1-2 sekunder åt gången och tidsspannet mellan gångerna varierar mellan ungefär 2-10 min. Jag har även normala temperaturer (cirka 50-60 grader)

Datorkomponenter: https://gyazo.com/fe14512ce32ce1b8921e23290da627c5

Jag har felsökt hårddiskarna, uppdaterat grafikdrivrutiner med ren installation, kollat ram-minnena, uppdaterat SSD hårddisken. Jag lämnade även in datorn till en lokal dator-butik för att kolla på den och de hittade inga fel.

Jag undrar om det kan vara fel på till exempel skärmen, har en Asus 24" LED VG248QE 144 hz. Ligger på 200-300 fps ingame.

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingeh:

Hej! Jag har under ungefär ett års tid haft fryslagg när jag spelat olika spel, främst csgo och LoL. Det är oftast så att det fryser i ungefär 1-2 sekunder åt gången och tidsspannet mellan gångerna varierar mellan ungefär 2-10 min. Jag har även normala temperaturer (cirka 50-60 grader)

Datorkomponenter: https://gyazo.com/fe14512ce32ce1b8921e23290da627c5

Jag har felsökt hårddiskarna, uppdaterat grafikdrivrutiner med ren installation, kollat ram-minnena, uppdaterat SSD hårddisken. Jag lämnade även in datorn till en lokal dator-butik för att kolla på den och de hittade inga fel.

Jag undrar om det kan vara till exempel skärmen, har en Asus 24" LED VG248QE 144 hz. Ligger på 200-300 fps ingame.

Testat med andra drivrutiner till grafikkortet?

alt ominstallerat spelen?

Har du alltid haft dessa problem? då jag såg du har en Evo 840 som hade problem eller fortfarande har? är dock inte så mkt info om det fortfarande är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Testat med andra drivrutiner till grafikkortet?

alt ominstallerat spelen?

Har du alltid haft dessa problem? då jag såg du har en Evo 840 som hade problem eller fortfarande har? är dock inte så mkt info om det fortfarande är så.

Har både ominstallerat spelen, samt datorn ett antal gånger. Det var "fixen" till Evo 840 som jag menade, kanske inte funkar med det ändå. Finns det något sätt att testa SSD-hårddisken?? Så länge jag kommer ihåg har jag haft problemen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingeh:

Har både ominstallerat spelen, samt datorn ett antal gånger. Det var "fixen" till Evo 840 som jag menade, kanske inte funkar med det ändå. Finns det något sätt att testa SSD-hårddisken?? Så länge jag kommer ihåg har jag haft problemen..

Jag tror att du kan använda programmet : HD Tune

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag tror att du kan använda programmet : HD Tune

Har tyvärr redan testat felsöka hårddisken med HD Tune, hittade inga fel alls med sökningen.. Något annat förslag??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingeh:

Har tyvärr redan testat felsöka hårddisken med HD Tune, hittade inga fel alls med sökningen.. Något annat förslag??

Jag kommer dock inte på något annat förslag just nu tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingeh:

Hej! Jag har under ungefär ett års tid haft fryslagg när jag spelat olika spel, främst csgo och LoL. Det är oftast så att det fryser i ungefär 1-2 sekunder åt gången och tidsspannet mellan gångerna varierar mellan ungefär 2-10 min. Jag har även normala temperaturer (cirka 50-60 grader)

Datorkomponenter: https://gyazo.com/fe14512ce32ce1b8921e23290da627c5

Jag har felsökt hårddiskarna, uppdaterat grafikdrivrutiner med ren installation, kollat ram-minnena, uppdaterat SSD hårddisken. Jag lämnade även in datorn till en lokal dator-butik för att kolla på den och de hittade inga fel.

Jag undrar om det kan vara fel på till exempel skärmen, har en Asus 24" LED VG248QE 144 hz. Ligger på 200-300 fps ingame.

På vilken hårddisk är spelet/spelen installerade på?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

På vilken hårddisk är spelet/spelen installerade på?

I HDDn är den installerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingeh:

I HDDn är den installerad

Du har uteslutet hårddisk lagg?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Du har uteslutet hårddisk lagg?

Om minnet inte sviker är jag ganska säker på att jag har testat spela på SSDn också, ska nog testa än en gång för att vara på säkra sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag kommer dock inte på något annat förslag just nu tyvärr :/

Tack ändå!

Permalänk
Medlem

Har du installerat GeForce Experience? Avinstallera det isf och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Lite samma problem

@GeCors: Samma problem som den här snubben! kom för ca 4a dagar sedan från ingenstans. Tror du geeforce experience kan ställa till det?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chadreed:

@GeCors: Samma problem som den här snubben! kom för ca 4a dagar sedan från ingenstans. Tror du geeforce experience kan ställa till det?

Hittade mitt problem och det var att spelen var installerade på min HDD hårddisk, när jag sedan förde över spelen till min SSD funkade det utan problem