Vad skulle denna dator vara värd?

Permalänk

Vad skulle denna dator vara värd?

vill veta vad jag skulle kunna få ut för den här i marknaden för denna dator?

länken kommer här : http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2685984&view=l

om man kan få en hjälp med värdering skulle uppskattas tack på förhand till alla

Permalänk

Svårt att gissa då jag inte är bosatt i Sverige, men utgående från andra liknande trådar hade jag nog gissat på... 10-12k? Lite beroende på var du säljer o.s.v. Det är ingen dålig dator alls.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Beror på faktorer som hur länge du haft, skicket m.m.

Med skärmen skulle jag tro att ca 10k är vad du kan vara glad att du kan sälja det för. Förmodligen mindre eftersom att det förmodligen är köpt för ca ett år sedan.

Lycka till!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Här på marknaden? Runt 7.5k för bara burken utan skärm och tillbehör.

Permalänk

@HenKenny: yess lite drygt ett år men har inte spelats mycket under tiden mest surf och nån gång cs:go eller dota 2 inga tunga spel heller typ prövat lite hardline och batman men annars mest surf o cs/dota

Permalänk

@kronwalled: blocket priset då

Permalänk

@Finlandssvensken: Tack jag är nöjd men en bärbar kanske skulle passa bättre nu tänker man i efterhand

Permalänk
Skrivet av Järfällaboende:

@Finlandssvensken: Tack jag är nöjd men en bärbar kanske skulle passa bättre nu tänker man i efterhand

Ah, jag förstår. Jo, håller med om att en bärbar hade vart rätt trevligt många gånger om man inte sitter hemma.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järfällaboende:

@kronwalled: blocket priset då

Varierar så mycket där beroende på köpares kunnighet, men smäll på ett par tusen.

Priser på datordelar sjunker markant i andrahand. Det största orosmomentet för mig personligen vid begagnatköp är hur delarna har hanterats, sker det varsamt så håller grejerna generellt sett längre än man behöver de.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Varierar så mycket där beroende på köpares kunnighet, men smäll på ett par tusen.

Priser på datordelar sjunker markant i andrahand. Det största orosmomentet för mig personligen vid begagnatköp är hur delarna har hanterats, sker det varsamt så håller grejerna generellt sett längre än man behöver de.

Burken är försedd med 8 fläktar så det är väldigt svalt där inne allt eftersom inget lång spelande förekommer typ nån gång i månaden blir det en dag som den går på 3-4 timmar i streck så den är bra var 3-4 månad så luftas den t.om

Permalänk
Medlem

Jag sålde en en i stort sett identisk dator på blocket för någon månad sedan, dock med en 4790K och lite andra tillbehör, men väldigt likt.
Jag fick 14 500:-, så vill du ha mer för datorn är Blocket det bättre alternativet, Sweclockers om du har bråttom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.