Windows 10 och Borderlands 2 - erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Windows 10 och Borderlands 2 - erfarenheter?

Hej.

På Youtube samt Gearbox-forumen finns rätt många uppgifter om att folk har rejäla problem med - specifikt - Borderlands 2 efter uppgradering till Win10.
I första hand handlar det om FPS som på utmärkta system fallit från 120-140+ till en bra bit under 60 i vissa 'tyngre' områden.

Det är värt att notera att 2K (förlag/co-publisher) av någon anledning inte listar BL2 som 'supported' för Win10, vilket är rätt märkligt.
Detsamma gäller det ursprungliga Borderlands, men där finns inga rapporter om problem.
De spelare som haft problem har haft olika kort och processorer, prövat olika drivers samt i övrigt felsökt på tusen sätt, det verkar inte finnas någon gemensam nämnare.

I väntan på att teamet kommer med svar är vi rätt många som undviker Win10 av just detta skäl, samt söker svar varhelst vi kan - alltså även här

Jag har drygt 3.5K timmar i spelet och skulle inte gärna se att det blev ospelbart, vilket somliga tycker.
Överlag är det mycket udda att detta sker, men så är det för somliga.

Således: finns erfarenheter, problem eller framgångar att rapportara vore jag mycket tacksam!

Permalänk
Medlem

Fungerar bättre än på Win 7/8.1 för mig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

@Eldritzh:

Tack för det. Det har nästan blivit så att inkonsekvensen i det hela blivit den största huvudvärken.
På GBX forum har flera trådar låsts efter att de urartat till gräl där folk närmast tävlar i att jämföra hur noggrant de testat varje upptänklig felkälla.

Känslorna går höga eftersom videoprojekt och planering för Twitch-säsongen gått i stöpet för somliga.
Alla inlägg jag läst från de som haft problem säger ganska entydigt att samtliga spel i deras katalog fungerat bättre med Win10 – utom just BL2.

Det känns rätt olustigt att tänka sig att tillfälligheterna skulle styra om jag uppgraderar.