GTA V crashar helt random. Tips?

Permalänk
Medlem

GTA V crashar helt random. Tips?

Mitt GTA V crashar helt random allt från mellan 5 sekunder efter att jag har startat spelet tills 30min efter att jag spelat. Aldrig längre än 30min. Det bara kommer att "GTA V has crashed" kanske det är någonting som stänger av mitt program vid för hög värme? Dock så köpte jag en ny fläkt till min CPU och det har inte hjälp (andra anledningar till köpet också)

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det har varit såhär sen jag köpte det. Runt April detta året. Har ominstallerat mina grafikkort's inställningar ett par gånger och updaterat dom.

Permalänk
Medlem

Samma här.. har sänkt inställningarna och då funkar det.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Samma här.. har sänkt inställningarna och då funkar det.

Har på dom lägsta och det är inprencip laggfritt men det crashar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Har på dom lägsta och det är inprencip laggfritt men det crashar ändå.

vad kör du för hårdvara? dual core cpu'er och GTA 5 brukar tjura och riktigt usla grafikkort detsamma.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

vad kör du för hårdvara? dual core cpu'er och GTA 5 brukar tjura och riktigt usla grafikkort detsamma.

Jag la upp dom i en [Img="...."]
https://gyazo.com/ee0b2430c61780056271a73998ca4c0d och
https://gyazo.com/9001c057246d20ffa6c40335064fcbbb

Permalänk
Medlem

Alla andra spel kör på som vanligt. Kan spela Black ops 3 utan några problem och alla spel typ men GTA crashar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Alla andra spel kör på som vanligt. Kan spela Black ops 3 utan några problem och alla spel typ men GTA crashar :/

Din processor ska klara det utan problem så det är inte det heller.. skriver om jag hittar en lösning själv för har knappt försökt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Din processor ska klara det utan problem så det är inte det heller.. skriver om jag hittar en lösning själv för har knappt försökt

Jag har ingen aning. Har provat massa olika teorier på saker som ska fixa men ingenting har löst sig. Jag undrar om det är att processorn blir så pass överbelastad att den stänger av dom mest krävande programen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Jag har ingen aning. Har provat massa olika teorier på saker som ska fixa men ingenting har löst sig. Jag undrar om det är att processorn blir så pass överbelastad att den stänger av dom mest krävande programen.

jag löste problemet med mitt kraschande av GTA 5 idag iallafall, det orsakades av Razers programvara

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=578025...

om du inte har razer produkter som mig så vet jag inte vad problemet är för din del :/

testa äldre drivrutin till grafikkortet kanske?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Testa att göra din växlingsfil större. Gta V verkar inte funka bra med windows automatiska val!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jag löste problemet med mitt kraschande av GTA 5 idag iallafall, det orsakades av Razers programvara

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=578025...

om du inte har razer produkter som mig så vet jag inte vad problemet är för din del :/

testa äldre drivrutin till grafikkortet kanske?

Jag har Steelseries.

Skrivet av henkrik92:

Testa att göra din växlingsfil större. Gta V verkar inte funka bra med windows automatiska val!

Hur menar du?

Permalänk
Medlem

Och min CPU ligger på 100% användning när jag spelar GTA men det är nog vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Jag har Steelseries.

Hur menar du?

Gör din växlningsfil onödigt stor och se om det är den som spökar. Hade det problemet när jag skaffade spelet när det släpptes!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Och min CPU ligger på 100% användning när jag spelar GTA men det är nog vanligt?

Det är bra, det betyder att den inte flaskas av ett sämre grafikkort. Vi vet inte heller vilket grafikkort du har så det skulle vara fint att veta! vi vet endast att det är ett ati radeon ur 200 serien. Kolla gärna i ATI's drivrutiner mer exakt vilket kort du har!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Det är bra, det betyder att den inte flaskas av ett sämre grafikkort. Vi vet inte heller vilket grafikkort du har så det skulle vara fint att veta! vi vet endast att det är ett ati radeon ur 200 serien. Kolla gärna i ATI's drivrutiner mer exakt vilket kort du har!

Jag har AMD Radeon 280x

Skickades från m.sweclockers.com