https://www.youtube.com/watch?v=IYL07c74Jr4
Denna videon visar på mer.
Sant det.
@Yoshman: jag läste något annat, kan möjligtvis vara fel, det handlade om att man ibland kunde byta ut delar av den kod som anropade hårdvaran, kräver som sagt, tillgång till spelets källkod.
Nej det är givetvis inte fråga om en drivrutin när du patchar ett spel, patchen levereras dock med rutinen och av AMD eller Nvidia.
Tycker att du underskattar AMD, det vore ganska naivt av dem att försöka sig på en lögn som enkelt kan avfärdas som "skitsnack".
Det handlar om att de vill få tillgång den större möjlighet att optimera, som de får, om de har tillgång till kjellkåden.
Med risk för att underskatta Nvidia, att få vissa spel att gå dåligt med AMD-kort, borde inte ligga i deras intresse, det stora problemet för både AMD och Nvidia är PC-plattformens popularitet som spelplattform, vad de håller på med nu, riskerar att skjuta PC-spelandet totalt i sank.
Riktigt trist att Nvidia försöker dela PC-marknaden som varit relativt öppen och fri sedan 3Dfx försvann. Glide var nice men delade samtidigt marknaden.
Sedan är det ju inte så tilltalande att betala fullpris för ett spel som designats för att jävlas med ens hårdvara och dessutom inte kunnat optimerats för. Jag hoppas verkligen att AMD börjar komma tillbaks under året, konkurrens behövs både mot Intel och Nvidia.
Det roliga är att i TR 2013 så klagade Nvidia på att ha fått spel och slutgiltig spelkod för sent för att hinna göra optimeringar i tid. Då var det en AMD titel. Man kan göra en massa konspirationsteorier om man vill
Problemet då var delvis Nvidias dåliga OpenCL-stöd, har jag för mig, som krånglade med TressFX. Jag spelade igenom spelet på ett GTX 670 ett tag efter lanseringen och gick fint iallafall då.