Permalänk
Medlem

Cloud för spel

Jag vill kunna synka mina sparningar mellan min stationära och bärbara, precis som steam cloud fast för alla spel. Vet att det går med dropbox fast det var lite för många steg för mig att få igång. Finns det något annat bra?

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inget standardiserat sätt att spara speldata. Vissa sparar i Dokument, andra i AppData och några i spelets mapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men finns det någon tjänst där jag enkelt kan välja en mapp där sparningen ligger och synca den till en annan dator?

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid skaffa CrashPlan och välja att säkerhetskopiera de kataloger som sparfilerna ligger i. Då sparas de ju även i molnet.

Uppdatering
Ignorera det här inlägget och kolla på Skånsksnapphanes rekommendation istället. Det programmet är mycket smidigare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

En väldigt, väldigt smidig tjänst, måste jag säga. Jag visste inte att den ens existerade. Tusen tack!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

åh tack. Ska kolla in den

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]