Permalänk

Högskolebehörighet.

Vet ej om det är nån som kan svara på detta här men jag chansar då jag behöver få reda på detta innan ovisheten äter upp mig.

Det är så att jag fixar upp några ämnen på folkhögskola atm och blir klar till våren,
men de har dykt upp ett problem. Det är så att jag kanske saknar naturkunskap för behörighet. Jag har godkänt i Nk B vilket motsvarar Nk 2 men jag saknar betyg i naturkunskap A/1 vilket är det man måste ha behörighet i. Jag har också godkänt i fysik 1 och kemi 1 vilket jag hört kan ge en del av naturkunskaps behörigheten.

Nån som har nån koll på hur det ligger till med behörigheterna eller vet om jag måste läsa mer kurser?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Prata med dina lärare och se om dom kan fixa det. Vi fick Naturkunskap 2 om vi läste biologi 1 & 2 samt kemi 1.

Permalänk
Medlem

Lite udda uppdelning att du fått läsa Naturkunskap B utan någon behörighet (Naturkunskap A). Jag har svårt att tänka mig att du skulle fått läst den kursen utan någon likvärdig behörighet. Ta med dina betyg och prata med syokonsulenten, de brukar ha större erfarenhet av dessa typer av frågor än lärarna. Jag har själv haft liknande situation (läste B och C men inte A), det löstes genom att jag fick tenta av A-kursen (tenta = större prov som testar dina kunskaper på alla delmoment i kursplanen för den kursen).