Permalänk
Medlem

GTX 770 SLI?

Tjena alla, jag har precis köpt mig en ny PSU Supernova G2 850watt

fick genast funderingar på att skaffa ett till GTX 770 4gb windforce gigabyte och köra det i sli med mitt nuvarande tills dess att pascal släpps. Vad är era åsikter om detta skulle jag märka tydlig förbättring i prestanda? jag har aldrig kört sli tidigare och mitt 770 som singel gpu orkar inte riktigt med nya titlar i önskvärd fps.

Fungerar SLI bra eller är det väldigt buggigt?

Mitt mobo är ett MSI Z87 G45 och vad jag förstår behövs någon form av brygga men var får jag tag på en sådan?

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort stödjer SLI och du borde då fått med en SLI-brygga med i kartongen. Går väl att få tag på lite här och var.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179978-msi_2-...
Requesta på annons på sweclockers kanske.
SLI funkar bra. Har haft 660 SLI och 290X crossfire. Jag gillar det och har inte haft några problem.

Permalänk
Medlem

Det följde inte med tyvärr, har googlat och tydligen fler som inte fått med sli brygga. Kan jag köpa vilken brygga som helst eller behövs en specifik?

Permalänk

har kört 8800gts, gtx460och nu gtx970 i sli och inte haft några problem med SLI sen när jag skaffade mina 8800 kort för 8+ år sen möjligen några småbuggar i början men aldrig några större bekymer.

har aldrig haft några direkt allvarliga problem med sli och tycker det funkar bra.

och sålänge du tar en brygga som räcker imellan korten så funkar vilken so helst de bästa är de böjbara då de oftast passar lite olika moderkort iom att det kan vara olika avstånd mellan portarna dock kör de flesta idag pci-e 16 portarna på var 3e slot idag om inte på samtliga platser.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

har kört 770 sli fram tills för 4 månader sedan. Helt underbart i de få spel som faktiskt är optimerade för SLI (BF4, Watch Dogs, Far Cry)
Men HELT Värdelöst om du gillar att spela nya spel då speltillverkarna tycks vänta flera månader innan vettiga optimeringar släpps. Jag kommer aldrig mer köra SLI

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

har kört 770 sli fram tills för 4 månader sedan. Helt underbart i de få spel som faktiskt är optimerade för SLI (BF4, Watch Dogs, Far Cry)
Men HELT Värdelöst om du gillar att spela nya spel då speltillverkarna tycks vänta flera månader innan vettiga optimeringar släpps. Jag kommer aldrig mer köra SLI

vad bubblar du om? sluta prata blöjja...

Nvidia släpper ju ofta optimeringar redan under betaperioder och ofta redan veckor innan releaser på nya spel.

sen är ju inte Nvidia spåmänn och kan förutse alla problem kan ju finnas buggar som just deras testriggar inte lyckats simmulera fram.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Okey ett Z87 G45 verkar ha 3 stycken PCI-e 16 portar kör man då korten i port 1 och 3 eller 1 och 2? och räcker det med stock kylningen på korten eller krävs det en extra typ av kylning?

Jag tänkte främst till The Division som snart släpps det fungerade inte som önskat med ett GTX 770 4gb , hade väll runt 45 fps med typ high inställningar.

Sen kommande spel innan pascal släpps såklart

Permalänk
Skrivet av Dlin89:

Okey ett Z87 G45 verkar ha 3 stycken PCI-e 16 portar kör man då korten i port 1 och 3 eller 1 och 2? och räcker det med stock kylningen på korten eller krävs det en extra typ av kylning?

Jag tänkte främst till The Division som snart släpps det fungerade inte som önskat med ett GTX 770 4gb , hade väll runt 45 fps med typ high inställningar.

Sen kommande spel innan pascal släpps såklart

man brukar ta de 2 översta pci-e x16 portarna.

har du bara pci-e x16 portar på ditt moderkort sätt dem så tätt som möjligt utan att korten rör vid varandra brukar bli nån cm mellan kylaren och kretskortet på det undre så ska det vara rätt portar.

du får helt enkelt kolla manualen är nog det enklaste vilka som är dina x16 portar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Ja okey tack för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

Kör på med sli blir en jäkla boost.
körde först på gtx 660,Och nu 970.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43: Jaa tror jag ska göra det bara för att prova då klarar jag mig på sli 770 tills pascal kommer.

Permalänk
Medlem

Jag har två MSI GTX 770 OC från frabik i SLI och har väll haft de senaste året. funkar utmärkt för mig, blir lite varmare såklart men inga större problem. Precis en polare som köpt ny burk med ett 970 kort och verkar som man får stiga upp mot ett 980 ti för att få nån större prestanda ökning ifrån mina 770s.

Sli brygga borde du få med morderkort, även också kanske grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Hoo! Latjo, ska fan köpa ett GTX 770 till

Permalänk
Medlem

köp ett till 770 , tycker SLI fungerar utmärkt! kör två 780 , de enda spel som inte stödjer SLI som jag stör på mig på är Blizzards spel, typ Starcraft 2 och HOTS. Annars i tex The Witcher 3, MSG5 och GTA5 fungerar det som fan, kanske har tur men har aldrig problem med microstuttering osv, tror inte det var vanligare förr i tiden.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: jag kom över ett gtx 980ti till ett jätte bra pris så fick bli ett sånt säljer mitt 770 istället.

Permalänk
Medlem

Jag kör än gtx 770 i SLI, och jaa det funkar ju när det finns bra spel som stödjer SLI. men ja mycket saker börjar bli tufft för de två korten. Jag skulle säga gå för 1 kort. Kommer själv troligen uppgradera till sommaren!