Orolig över temperaturer efter installation av CM Hyper 212 evo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thelolz:

@screamin-daemon: Det stämmer, antar jag. Har otroligt svårt att förstå logiken i detta. Jag hoppas för min skull att jag är bättre på andra saker här i livet!

http://imgur.com/BlPH1fU

Nu ser det, antar jag, bättre ut. Har fått ned temperaturen ytterligare c:a 10 grader. Den ligger stabilt på 35-40 i idle, med Turbo i bios. Bör jag köra turbo eller normal?

Stresstestet får upp den i mellan 68-75. Bättre, antar jag?

Mycket bättre fläkten ska ju kyla tornet.
Som du hade det från början var ju meniningslöst.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av thelolz:

Finner ingen biosfunktion där jag manuellt kan ändra fläkthastigheten. Jag kör på den fläkten man fick med evo 212an.

Den ligger stabilt på 40-50 grader idle, och typ 55-60 i spel. Det känns märkligt högt, men jag kan verkligen inte se hur jag kan ha monterat den felaktigt. Jag har sett på 2-3 videos, och jag har följt varje steg. Skruvarna sitter där dom ska och inget är out of the ordinary så att säga.

Som ni ser på bilden har jag en chassifläkt som sitter mittemot, (tror inte att) det är möjligt för mig att montera den på andra sidan pga ram-minnen. Vet inte om det kan påverka kylningen?

http://imgur.com/OQfsUZh

Känner mig så otroligt dum och frustrerad. Trodde jag skulle klara detta galant även på äldre dagar :'(

55-60 låter helt okej, men 40-50 idle låter inte alls rätt. Dubbelkolla aktivitetshanteraren så att din CPU faktiskt ligger i idle, vore knas ifall den sitter och tuggar 40-60% när du tror att den är idle.

edit: på bilden ser det inte ut som att ena RAM stickan sitter helt i.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X