Invandring i jobb, 25% efter 8år

Permalänk
Medlem

Visste redan sen innan att SweC är fullt med klåpare som varken kan stava m.m, när man ser trådar som denna då inser man verkligen att slutet är nära. SweC har verkligen gått ner jämfört med för 7 år sedan.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Snarare skulle konsumtionen gå upp. Vet du hur svårt det är att hitta ett kväll- och helgöppet Apotek? Folk skulle behöva ha stora lager hemma. Detta skulle ÖKA tillgängligheten och därmed förbrukningen.

Precis som med Systemet, men det vill inte Staten att vi skall veta - skatteintäkterna är för stora.

.

Förklara då varför det går tvärtom med receptfria läkemedel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Visste redan sen innan att SweC är fullt med klåpare som varken kan stava m.m, när man ser trådar som denna då inser man verkligen att slutet är nära. SweC har verkligen gått ner jämfört med för 7 år sedan.

Kändes det bra att få ur dig det? Är det slutet för mänskligheten du kopplar till att folk stavar dåligt eller skriver lite puckade saker på Sweclockers? För det första så är många rätt unga på forumet, och för det andra så kanske inte alla har svenska som modersmål.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Däremot finns det andra aspekter av det. Om vi t ex vänder på ditt resonemang och tag en industri som ett exempel. Tror du att verksamheten skulle fungera om de som jobbar bättre och fortare än andra (vi människor är trots allt olika och har olika förutsättningar) plötsligt skulle säga "vi arbetar inte fortare än den som arbetar långsammast"?

Där styr marknaden själv. Vi har t.ex. individuell lön trots att vi har samma anställning. Helt enkelt för att vissa kan generera mer än andra. Sen så finns där även ackordssystem som tillämpas hos olika segment på den svenska marknaden. Så det kommer att styra sig själv. Så den som arbetar långsammast(nu menar jag långsammast för att de vill göra så lite som möjligt) kommer att åka ut. Det är bara att göra om dom till en välbetald toalettstädare, lagerstädare eller kontrollera rummet i 8h sittandes på en stol utan något att göra så försvinner dom per automatik på egen hand ut ur bolaget inom det närmaste.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sedan kan vi även kika på aspekten av hur stor del av sin inkomst man använder till konsumtion. Jag tror knappast att någon invänder mot när jag säger att låg- och medelinkomsttagare spenderar majoriteten av sin inkomst på konsumtion av olika slag, medan höginkomsttagare inte gör det. Ingen modern ekonomi mår bra av människor som lägger pengar på hög. Sedan är det förstås olika bland höginkomsttagare också, men generellt är det så man tänker när man talar om moderna ekonomier.

Så det finns flertalet resonemang som talar för att man behöver ha skatter som uppmuntrar människor att använda sina pengar för att de ekonomiska hjulen ska hållas i rullning. Personligen anser jag inte att inkomstskatten behöver vara jättehög, däremot behövs skatter som motverkar att pengar inte används i någon större utsträckning.

Jag är inte direkt för fem öre påläst på marknadsekonomi, men det jag här yttrat mig om är att pengarna man tjänar in bör till stor del(överhängande majoritet) gå till den som har tjänat pengarna. Och att alla utlänningar vare sig de är utlandssvenskar eller vill invandra till Sverige skall bidra till Sveriges väl, d.v.s. att de skall ej få tillgång till skattefinansierad välfärd/skyddsnät per automatik.

Allt kostar och tills dess så gäller motprestation för att få något. Den dagen värde ej styr världen så har vi kanske kommit ett steg närmare att hjälpa folk från höger till vänster som står och knackar på dörren men ej kan bidra med kvalificerad arbetskraft omgående.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sedan kan ju jag lite spontant tycka att om man nu tycker sig själv ha en fantastisk bild om hur ekonomi fungerar, men att den motsatta sidan svävar på rosa moln och trollar fram pengar så borde det väl inte vara speciellt svårt att vaska fram lite bra fakta som styrker sin tes? I den här tråden känns det lite som att källor och fakta näst intill enbart kommit från en sida, medan den andra baserar sina uttalanden på känslor och egna upplevelser (dvs ett ganska snävt undersökningsområde).

Pengar till välfärd kommer från skattebetalarna, tack vare arbete. En som enbart lever på bidrag betraktar jag inte som skattebetalare bara för att de betalar moms på mjölken, eftersom det är skattebetalarnas pengar som individen lever på för tillfället(förhoppningsvis).

Man kan inte beskatta de som tjänar mer med en högre skattesats. Antingen så är skatten ett absolut lika tal för alla eller så är den ett exakt samma relativa tal för alla.

Du får gärna förklara vilken del ovanför som Du behöver fakta till. Är det det första stycket eller det andra? Det första är ren fakta. Det andra är min ståndpunkt.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Pengar till välfärd kommer från skattebetalarna, tack vare arbete. En som enbart lever på bidrag betraktar jag inte som skattebetalare bara för att de betalar moms på mjölken, eftersom det är skattebetalarnas pengar som individen lever på för tillfället(förhoppningsvis).

Man kan inte beskatta de som tjänar mer med en högre skattesats. Antingen så är skatten ett absolut lika tal för alla eller så är den ett exakt samma relativa tal för alla.

Du får gärna förklara vilken del ovanför som Du behöver fakta till. Är det det första stycket eller det andra? Det första är ren fakta. Det andra är min ståndpunkt.

Var har företagen fått sina pengar ifrån?

Pengar i en modern ekonomi går i ett kretslopp. Desto större andel pengar som är i omlopp i det här kretsloppet desto bättre. Nästa steg handlar om att pengar som går in i landet är generellt bra och pengar som försvinner ut ur landet är ofta mindre bra om det inte handlar om nyttig import.

Vill du att det ska gå bra för Sverige borde du egentligen inrikta dig på att vara emot dem som för ut pengar ur landet, t ex de som vill gömma pengar för att slippa skatta osv.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Kändes det bra att få ur dig det? Är det slutet för mänskligheten du kopplar till att folk stavar dåligt eller skriver lite puckade saker på Sweclockers? För det första så är många rätt unga på forumet, och för det andra så kanske inte alla har svenska som modersmål.

"Många", 99% av alla kommentarer på nyheterna är antingen "för dyrt" "värkar bra" "jag har dyslexi" "tvelander" m.m. Att forumet har gått ner är bara ett faktum. Känner du dig kanske träffad av min kommentar?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vi har redan idag statlig inkomstskatt på inkomster över 38 500Kr i månaden så det är inte som att konceptet är nytt. Även dagsböter är inkomstbaserade.

Att du anger sjukvård och utbildning som argument är bara områden där vi helt enkelt inte är överens och det är svårt att peka på konkreta moraliska ankar för det. Jag anser helt enkelt inte att sjukvård, utbildning, rättsväsende osv är saker som man ska kunna köpa sig till bättre standard på än sina andra medmänniskor.

Och faktum kvarstår att den person som i så fall får köpa dyrare mjölk sannorlikt påverkas mindre av det än om den fattigare personen köpt till samma pris.

Jag anser inte att man ska ha rätt att vara "onödigt" rik sålänge det finns folk som fortfarande kämpar för att få det att gå ihop.

Jag kan bara komma på religion som ett motiv att vissa skulle förtjäna att ha det bättre än andra, och jag är ateist så det går inte.

Om det vore så att alla har möjlighet att bli rika, men vissa väljer fattigdom, visst, men så är det ju inte alls, utan vi påverkas av ekonomisk och socialt arv, och då tycker jag det skall vara samhällets högsta mål att radera ut de skillnaderna.

Om dina föräldrar haft det gott ställt och kunnat spara ihiop till ditt körkort och en ekonomisk buffert så du slipper ta studielån där du studerar, så har du ju onekligen fått bättre förutsättningar än de som inte har det, eller hur? Och då har det inte ett förbannat skit att göra med att du hat "kämpat och slitit" för det.

Man ser en röd tråd i hur Du vill att samhället skall fungera. Det Du ständigt talar om är hur en person påverkas. Jag finner ingenstans att Du är emot att miljonären skall för samma produkt/tjänst betala mer än den som är en vanlig arbetare, utan Du snarare uppmuntrar det. Där finns inget incitament till att försöka tjäna mer pengar om där finns folk som Du som vill legalisera kollektivt rån från vissa grupper baserat på att de tjänar bra.

Bara för att där finns folk som har förutsättningar för att tjäna mer pengar betyder inte att de skall behandlas annorlunda. Jag bryr mig ärligt talat inte om folk har slitit och kämpat, det är generellt sett ointressant för mig. Men Du bör nog inte påstå att föräldrar inte sliter och kämpar för att deras barn skall få det bättre än dom. Bara för att där finns dom som har möjlighet att tjäna mer pengar(och gör det) så skall dom inte bli rånade.

Du bestämmer själv din framtid. Rent krasst så har alla möjlighet att bli rikare jämfört med vart dom står idag. Bara att komma på något som ingen annan har, som folk kanske kommer vilja ha(konsumenter), patentera detta, sälja i mängder. Vi är alla olika med olika förutsättningar baserat på det genetiska arvet, men det innebär inte att vi inte har möjligheterna.

Och där är inga föräldrar som bara har det gott ställt. Det är faktiskt något man måste kämpa för att kunna behålla och förvalta i den positiva riktningen. Och det är inte direkt uppmuntrande att bli bestraffade med straffskatter.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Då är problematiken i ditt tycke inte primärt flyktingmottagandet utan vinster i välfärden, du har alltså samma åsikt som Vänsterpartiet.

Jag har inga problem med vinster i välfärden. Jag gillar dock inte att man använder sig av tekniska fintar för att låtsas att man är arbetslös för att på så sätt kunna uppbära pension som gammal riksdagsman, samtidigt som man håvar in enorma pengar på något som skulle ligga i statlig regi, nämligen just ankomsthanteringen.

Skrivet av Silcan:

kriminella få full tillgång ja visst då kan jag hålla med till fullo.

Skulle få? Förlåt, men det har de ju redan. En pistol kostar från 300spänn och upp. Jag är inte ens kriminell, men kan ha en här om ett par timmar. Det blir fort dyrare om man vill ha en ny pistol, och ännu dyrare om man vill kunna välja modell och utförande, men är kravet "ska gå att skjuta någon med" så kan den ligga i hallen och vänta på dig om ett par timmar. Mest för att jag inte vill åka och hämta den själv, utan hellre möter upp med säljaren och ger honom "lift" någonstans (eller får lift någonstans) så han kan lämna den i bilen lite diskret åt mig...
I all ärlighet, en sådan pistol vill du inte ha. Det kan vara mordvapnet man letar efter sedan Palme-mordet, men om avsikten är att ställa till med skjutning på en lokal skola eller något liknande, så lär inte det vara något hinder...

Skrivet av Hurtigbullen:

Just striktare vapenlagar anger den danska polisen som ett skäl till att dom fått ner antalet skjutningar i Danmark.

Klart de gör. De har under en längre tid lobbat för hårdare vapenlagar, och är inte sena att hävda, utan faktiskt underlag som visar det ena eller det andra, att de haft rätt, och att resultatet beror på lagarna.
I realiteten är det fortfarande så att merparten av skjutningarna sker av kriminella, som inte fått tillstånd att ha ett vapen, oavsett gamla eller nya lagar, så det är inte mycket som förändrats där...
Just när det kommer till vapenlagar är jag dock kluven. Det finns för många i USA som har skjutvapen, lagligt, och inte kan skjuta med dem så att de uppnår rimlig träffsäkerhet ens i icke stressade situationen. Att någon av de här ska plocka fram puffran i en stressad situation, för att försvara sig, skrämmer mig mer än att rånaren är ensam om att ha pistol. Så någonstans är det rimligt med vissa motkrav på folk som vill ha vapenlicens. Praktiskt prov vart 5'te år för att säkerställa att man kan skjuta under kontrollerade former, och en teoridel där man läser in de senaste reglerna, möjligen även ett teoriprov?

Skrivet av Veni:

En som enbart lever på bidrag betraktar jag inte som skattebetalare bara för att de betalar moms på mjölken, eftersom det är skattebetalarnas pengar som individen lever på för tillfället(förhoppningsvis).

Sjukpenning, pension? Båda är belagda med skatteplikt.

Skrivet av Veni:

Man kan inte beskatta de som tjänar mer med en högre skattesats. Antingen så är skatten ett absolut lika tal för alla eller så är den ett exakt samma relativa tal för alla.

Klart man kan. Det gör man ju i dagsläget. Sen kan man argumentera för om det är rätt eller fel, men det hör kanske inte till diskussionen.

Skrivet av Veni:

Du bestämmer själv din framtid. Rent krasst så har alla möjlighet att bli rikare jämfört med vart dom står idag. Bara att komma på något som ingen annan har, som folk kanske kommer vilja ha(konsumenter), patentera detta, sälja i mängder. Vi är alla olika med olika förutsättningar baserat på det genetiska arvet, men det innebär inte att vi inte har möjligheterna.

Jag råkar sitta på världens bästa ide. Inga tillverkningskostnader, knappt några lager och hanteringskostnader. Fast jag råkar även vara pank. Produkten är färdig, den ska bara patenteras, mönsterskyddas, och säljas. Trist bara att det inte är gratis, utan relativt dyrt, och du kan ge dig fan på att en liten okänd aktör snabbt skulle bli indragen i mycket kostsamma processer som knäcker en om det visar sig att patenten är något att ha... Det har hänt förr, och kommer hända igen. Vad jag försöker säga med mitt fiktiva scenario är att det inte är fullt så enkelt som du vill göra gällande.

Skrivet av Veni:

Och där är inga föräldrar som bara har det gott ställt. Det är faktiskt något man måste kämpa för att kunna behålla och förvalta i den positiva riktningen. Och det är inte direkt uppmuntrande att bli bestraffade med straffskatter.

Snegla på de rikaste i samhället, så ser du fort att "förvalta" något ingår inte i deras vokabulär. Det är ärvda pengar, och inkomsterna välter in i högre tempo än man klarar av att göra av med dem, utan att helt avsiktligt pissa bort dem. Har man riktig otur skaffar man för många barn, så att barnen, eller barnbarnen, någon dag i framtiden när det blir dags att ärva, inser att deras avkomma kan bli tvingad att arbeta. Det är bara att gratulera dem, deras förfäder har helt klart gjort något rätt i svunnen tid. Men de lider inte speciellt mycket av att man beskattar inkomsterna, eftersom de aldrig skatteför några.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

"Många", 99% av alla kommentarer på nyheterna är antingen "för dyrt" "värkar bra" "jag har dyslexi" "tvelander" m.m. Att forumet har gått ner är bara ett faktum. Känner du dig kanske träffad av min kommentar?

Ja det var verkligen SPOT ON.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Man ser en röd tråd i hur Du vill att samhället skall fungera. Det Du ständigt talar om är hur en person påverkas. Jag finner ingenstans att Du är emot att miljonären skall för samma produkt/tjänst betala mer än den som är en vanlig arbetare, utan Du snarare uppmuntrar det. Där finns inget incitament till att försöka tjäna mer pengar om där finns folk som Du som vill legalisera kollektivt rån från vissa grupper baserat på att de tjänar bra.

Bara för att där finns folk som har förutsättningar för att tjäna mer pengar betyder inte att de skall behandlas annorlunda. Jag bryr mig ärligt talat inte om folk har slitit och kämpat, det är generellt sett ointressant för mig. Men Du bör nog inte påstå att föräldrar inte sliter och kämpar för att deras barn skall få det bättre än dom. Bara för att där finns dom som har möjlighet att tjäna mer pengar(och gör det) så skall dom inte bli rånade.

Du bestämmer själv din framtid. Rent krasst så har alla möjlighet att bli rikare jämfört med vart dom står idag. Bara att komma på något som ingen annan har, som folk kanske kommer vilja ha(konsumenter), patentera detta, sälja i mängder. Vi är alla olika med olika förutsättningar baserat på det genetiska arvet, men det innebär inte att vi inte har möjligheterna.

Och där är inga föräldrar som bara har det gott ställt. Det är faktiskt något man måste kämpa för att kunna behålla och förvalta i den positiva riktningen. Och det är inte direkt uppmuntrande att bli bestraffade med straffskatter.

Ja det är bara att konstatera att vi har olika syn på vad samhället skall fylla för funktion för individen. Du kallar det "rån", medans jag föredrar att kalla det "hjälpa sina medmänniskor". Jag vill ha bort negativa friheter, men behålla de positiva.

Jag anser även att det är ett problem att vi föds in i olika förutsättningar och att en av samhällets främsta uppgifter bör vara att dämpa den effekten så gott det går. Att föräldrar som är fattiga sliter för att barnen ska få det bättre än dem legitimerar inte att det skall få finnas rika föräldrar som har allt förspänt och då inte behöver slita. Därför tycker jag det är bättre om det finns en fördelningspolitik som gör att alla får slita "lagom". Och här tror jag inte att vi egentligen kan komma längre i diskussionen då du verkar förstå hur jag tänker men inte håller med, och detsamma gäller mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Klart de gör. De har under en längre tid lobbat för hårdare vapenlagar, och är inte sena att hävda, utan faktiskt underlag som visar det ena eller det andra, att de haft rätt, och att resultatet beror på lagarna.
I realiteten är det fortfarande så att merparten av skjutningarna sker av kriminella, som inte fått tillstånd att ha ett vapen, oavsett gamla eller nya lagar, så det är inte mycket som förändrats där...
Just när det kommer till vapenlagar är jag dock kluven. Det finns för många i USA som har skjutvapen, lagligt, och inte kan skjuta med dem så att de uppnår rimlig träffsäkerhet ens i icke stressade situationen. Att någon av de här ska plocka fram puffran i en stressad situation, för att försvara sig, skrämmer mig mer än att rånaren är ensam om att ha pistol. Så någonstans är det rimligt med vissa motkrav på folk som vill ha vapenlicens. Praktiskt prov vart 5'te år för att säkerställa att man kan skjuta under kontrollerade former, och en teoridel där man läser in de senaste reglerna, möjligen även ett teoriprov?

Vad jag förstod av (den något ytliga) artikeln så verkar det som att deras striktare vapenlagar inte handlar om att det är svårare att få tillstånd än innan, utan snarare om att vid brott mot vapenlagen så får man dels sitta häktad tills dess att dom faller och dels har påföljderna blivit strängare. Dom menar att dom på så sätt får dom bort vapnen på gatan. Utan någon djupare analys eller fundering så ter det sig för mig som en inte alltför dum lösning, men det finns säkert nackdelar som behöver vägas in också.

Striktare vapenlagar i Sverige i form av att det skulle bli svårare att få tillstånd är jag tveksam till att det skulle ha någon större effekt eftersom min uppfattning är att vi redan idag har rätt strikta lagar och att de flesta skjutningar inte sker med lagliga vapen. Så som jag har fattat det så är det idag så att man måste ha någon form av behov, rätt utbildning och passera någon form av prövning för att få en vapenlicens och då är det för specifika vapen som fyller ens behov. Fast jag kan ju ha fel, då regler kring vapenlicenser inte direkt är min starka sida.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Man ser en röd tråd i hur Du vill att samhället skall fungera. Det Du ständigt talar om är hur en person påverkas. Jag finner ingenstans att Du är emot att miljonären skall för samma produkt/tjänst betala mer än den som är en vanlig arbetare, utan Du snarare uppmuntrar det. Där finns inget incitament till att försöka tjäna mer pengar om där finns folk som Du som vill legalisera kollektivt rån från vissa grupper baserat på att de tjänar bra.

Bara för att där finns folk som har förutsättningar för att tjäna mer pengar betyder inte att de skall behandlas annorlunda. Jag bryr mig ärligt talat inte om folk har slitit och kämpat, det är generellt sett ointressant för mig. Men Du bör nog inte påstå att föräldrar inte sliter och kämpar för att deras barn skall få det bättre än dom. Bara för att där finns dom som har möjlighet att tjäna mer pengar(och gör det) så skall dom inte bli rånade.

Du bestämmer själv din framtid. Rent krasst så har alla möjlighet att bli rikare jämfört med vart dom står idag. Bara att komma på något som ingen annan har, som folk kanske kommer vilja ha(konsumenter), patentera detta, sälja i mängder. Vi är alla olika med olika förutsättningar baserat på det genetiska arvet, men det innebär inte att vi inte har möjligheterna.

Och där är inga föräldrar som bara har det gott ställt. Det är faktiskt något man måste kämpa för att kunna behålla och förvalta i den positiva riktningen. Och det är inte direkt uppmuntrande att bli bestraffade med straffskatter.

Du väljer att se det som straffskatter, jag väljer hellre att se det som att de som tjänar mindre får skattelättnader, att de får större utrymme att köpa saker till sina barn eller se till att de kan äta vettig mat. Att alla skulle ha möjligheten att "komma på något som ingen annan har" är så orimligt att jag faktiskt inte har en aning om hur jag ska bemöta det, tror du verkligen på det själv?

Perspektiv, du känner dig bara rånad för att du väljer att se det ur ett egocentrerat perspektiv.
< /slut på svar >
__________________________________________

< generell reflexion >
Utöver det känns det som att den här tråden slår någon form av rekord i dumhet, jag har nog aldrig tidigare blivit bedrövad av att läsa på SweC men det är den dominerande känslan efter att ha läst här.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Whatever, fortsätt tro att du är inne på I&I på Flashback där du kan spy ut din dynga och bli grupprunkad.

Kan du inte utveckla lite, vad är det för dynga jag spyr ut? Tycker dina inlägg borde börja modereras.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Rapportstormen från den här tråden har sedan länge nått orimliga nivåer och diskussionen spretar för fullt, tyvärr har helgen gjort att hänglåset inte plockats fram tidigare.

Jag kan avslöja att mellan tummen och pekfingret vill alla ha alla andra avstängda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S