Permalänk
Medlem

Blev en lyxig födelsedagsmiddag för mig. Oxfilé med rödvinssås och klyftpotatis. Mycket gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Blev en lyxig födelsedagsmiddag för mig. Oxfilé med rödvinssås och klyftpotatis. Mycket gott

Grattis
Du fyller år samma dag som min dotter, hon blir 13 idag, hon ville ha Thaimat från ett ställe här i närheten, och så fick det det bli

Permalänk
Medlem

fryst wok och lax med sesamolja och soya. Går fort, nyttigt och gott

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Matjessill,gräddfil,gräslök och mandelpotatis-passade bra en sån här varm dag!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem

Fårhuvud kokad i kastrull, sedan lägger man i bröddelar i vattnet.

Permalänk
Medlem

Kan knappt röra på mej , klämde nyss ett chilimål deluxe+plusmeny på Big Boy

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

300gram kyckling
200 gram broccoli
100 gram haricoverts
100gram keso
avslutar med 1 styck äpple.

sen är det mellanmålsdags.

Permalänk
Medlem

Grönpeppar sås ock fläskfilé med potatis.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Idag blir det makaroner och köttfärssås med majs, champinjoner och paprika i blandat i köttfärssåsen

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Ugnspannkaka med bacon och lingonsylt

Permalänk
Medlem

Blev stekt kyckling med potatiskrokanter idag.

Permalänk
Medlem

Rabarberpaj till middag. Senare blir det kanske en påse ostbågar med cheddar- och baconsmak framför TV-n.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Högrev börjare, steak själv med ost och en stor och stark med vanliga tillbehör.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Mat

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Frasses hamburgare, onyttigt men helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

Ugnsbakad laxfilé, örtsås & potatis samt körsbärstomater. Sköljer ned detta med ett gott rödvin

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Avstängd

Grillparty i eftermiddag. Grannen slaktade en spädgris häromdagen så det helgrillad spädgris och potatissallad till middag.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.

Permalänk
Rekordmedlem

Kokar just en gryta med potatis, morötter, lök, paprika, bönor och kyckling, kryddad med lagerblad, kryddpeppar, en buljongtärning och en gnutta chili.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Blev ett par kokta ägg till kvällsmat, riktig lyxigt!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Vill börja med att tacka för alla goda tips. Blir att kolla upp nu under sommar månaderna!

Tidigare bodde jag på Vågmästarn. Trevligt ställe. Flera ganska ok ställen att äta i närheten. Dock efter att bott i England och Nederländerna känns Göteborg ganska "meh".

Buffeer är trevligt ifall de är fräsha. Fräshet på stället är väldigt viktigt för vissa rätter. Andra är det ju skit sak samma. Ett shabbigt gatukök kan ibland göra riktigt nice kebab.

Skrivet av rocswe:

Ta dig över bron till Tilda´s vid Kvilletorget. Löjligt prisvärt och bra kött. Senast jag var där men det var ju ett tag sen förstås

Bodde nästan brevid. Ätit där en del. Tycker dock att det blivit sämre.

Skrivet av nickhe:

Vad gillar du förnågot ?

Hamburgare rekommenderar jag odins gatukök Bästa burgaren i GBG hands down! billigt som fan oxå
Shiraz om du gillar persisk mat
Barbicue för vanligmat
Foo shoo för nudlar
Nonna för italiensk mat eller Fontana di Trevi

va lite mer specifik och vart så fixar jag en bättre lista

Jag kommer kolla dessa en och en under sommaren! Tackar för tipsen. Normalt håller jag mig dock på centrala hisningen/nordstan'->avenyn->domkyrka typ. Men för lite mat så kan man ju hoppa på en spårvagn
Äter det mesta dock är pris/mat en viktig faktor. Fiskekrogen är la trevligt. Men inte ekonomiskt hållbart för i längden.

Skrivet av breakwin:

provat tintin? Ligger intill avenyn. Dyrt är det, men det finns några väldigt goda rätter med grillad kyckling

Edit: Finns ju annars Jensens böfhus, billigt men det finns dyra rätter också. Mitt tips är att gå dit senare på kvällen då det är många barnfamiljer där innan 18-tiden

Testat allt på avenyn och tycker inget egentligen "håller måttet" när det gäller kött. Bäst är la Texas Longhorn om man är ute efter en köttbit. Kycklingen på Tintin blir dock att testa.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Rekordmedlem

Det får bli godis i stället för mat idag (för att fira nationaldagen ) en rejält tjock pannkaka tillagad i stekpanna och så en laddning jordgubbsgräddglass som krydda på det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skulle käka svamp & skinksås m pasta.
Men fastnade i TW: WARHAMMER sååååå blev fasta idag

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.