Behöver hjälp att välja delar till speldator för ca 9K. Ska spela MW2, Overwatch, BF4 & Witcher 3

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att välja delar till speldator för ca 9K. Ska spela MW2, Overwatch, BF4 & Witcher 3

Hej jag tänkte köpa delar till en dator och få den ihop byggd. Men jag vet inte vad jag ska ha för delar och jag har en budget på 9000 kronor (kan stretcha på priset, men helst inte). Jag vill spela spel som tex mw2,overwatch, Battlefield 4 the witcher 3 etc. Jag kommer inte bygga datorn sj kommer förmodligen köpa delarna via inets hemsida (om inte ni har några bättre rekommendationer) och få det hemlevererat!

ps: osäker på hur mycket minne jag kan behöva också, Skulle vara nice om ni kunde bygga ihop en kundvagn på inet.se

EDIT : Glömde helt och hållet bort skärmen. Jag använder för närvarande en mac som både är skärm och dator, har hört att skärmar som har 144 hz ger bättre flow när man spelar, vet bara inte vilken modell och vilket pris som är bra.

Tack på förhand!

Permalänk

@Sivasson: Vad ska ingå?
Behöver du skärm? Vad ska du ha för skärm?

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Hedersmedlem

@Sivasson *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
Lycka till med datorköpet och välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Sivasson:

Hej jag tänkte köpa delar till en dator och få den ihop byggd. Men jag vet inte vad jag ska ha för delar och jag har en budget på 9000 kronor (kan stretcha på priset, men helst inte). Jag vill spela spel som tex mw2,overwatch, Battlefield 4 the witcher 3 etc. Jag kommer inte bygga datorn sj kommer förmodligen köpa delarna via inets hemsida (om inte ni har några bättre rekommendationer) och få det hemlevererat!

ps: osäker på hur mycket minne jag kan behöva också, Skulle vara nice om ni kunde bygga ihop en kundvagn på inet.se

Tack på förhand!

Vad har du för skärm idag som du har tänkt använda? Upplösningen är mycket avgörande för hur mycket prestanda du behöver.

Permalänk
Medlem

@kinc: Glömde helt och hållet bort skärmen. Jag använder för närvarande en mac som både är skärm och dator, har hört att skärmar som har 144 hz ger bättre flow när man spelar, vet bara inte vilken modell och vilket pris som är bra.

Permalänk
Medlem

@Kent: Tack så mycket!!

Permalänk
Medlem

Ska du ha skärm, färdigbyggt och Windows-licens i de 9000 så gör du bättre i att spara ett tag till, även om det är ett tråkigt alternativ. Det blir inte så mycket kvar att göra något Witcher 3-dugligt med.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Ska du ha skärm, färdigbyggt och Windows-licens i de 9000 så gör du bättre i att spara ett tag till, även om det är ett tråkigt alternativ. Det blir inte så mycket kvar att göra något Witcher 3-dugligt med.

Hmm om vi går over min budget vad tror du att det kan bli?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sivasson:

Hmm om vi går over min budget vad tror du att det kan bli?

Skickades från m.sweclockers.com

Typ det här plus ett grafikkort på begagnatmarknaden här skulle vara ett håll att gå. Antingen det, eller spendera ett par timmar på Youtube och lära sig bygga ihop skiten själv, köpa Windows på typ G2A eller dylikt för 230-240kr istället och spara ~1700 på så vis som du kan dumpa in i ett kralligare grafikkort istället.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9488425/

Totalt 11k kanske, om du gör på så vis. Har du begränsat med pengar och vill spela några av de nyaste spelen så är det lite svårt att köpa nytt. 144Hz-skärm är bara aktuellt om du spelar spel där din dator orkar skicka ut hög FPS, så där kan du spara lite pengar också om du väljer 60Hz istället men det beror på vad du ska spela mest.

Bra grafik, typ Witcher = köp 60Hz
Hög FPS, typ CSGO = köp 144Hz

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: Jag har vart på inferno online ett par gånger nyligen och jag tycker om hur datorn ser ut och presterar, googlade upp datorn det är en HP Envy Phoenix 850. Har ni några kommentarer om denna dator?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sivasson:

@Masyve: Jag har vart på inferno online ett par gånger nyligen och jag tycker om hur datorn ser ut och presterar, googlade upp datorn det är en HP Envy Phoenix 850. Har ni några kommentarer om denna dator?

Det är i grund och botten en workstation som är optimerad för redigering och arbete med grafiska program. Kostar en bit extra. Ska du bara spela så får du mer för pengarna genom att köpa Skylake z170 serien.

Permalänk
Medlem

inets kundvagn

@VinterX: inet byggde ihop denna kundvagn åt mig jag bad dom basera den på datorn HP Envy Phoenix 850. Har ni några kommentarer om denna dator?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9497600/namnlos

Permalänk
Skrivet av Sivasson:

@VinterX: inet byggde ihop denna kundvagn åt mig jag bad dom basera den på datorn HP Envy Phoenix 850. Har ni några kommentarer om denna dator?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9497600/namnlos

Skulle föreslå något åt detta hållet istället:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9505115/

Visa signatur

Citera för svar.