Vänta på tredjeparttillverkarnas egna kretsar till gtx 1080?

Permalänk
Medlem

Vänta på tredjeparttillverkarnas egna kretsar till gtx 1080?

Ni får ursäkta om jag använder lite fel ord på saker och ting, men jag är inte så superbra på det här finliret när det gäller komponenter. Jag läste att de gtx 1080 som har kommit ut än så länge, även de från tredjeparttillverkarna, använder Nvidias grafikkrets. Som sagt, jag är inte säker på att jag använder rätt benämning på det. Tydligen ska det vara så att efter ett tag så kommer tredjeparttillverkarna ut med sina egna varianter som tillåter högre klockfrekvenser och lägre strömförbrukning. Någon som har en aning om hur lång tid det brukar ta, och om man ska vänta på dem. Om prestandaökningen kommer att vara märkbar?

Permalänk
Medlem

Partnertillverkarna har redan kommit med egna kort som har bättre strömförsörjning osv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svar
Då kommer nästa fråga. Funderar på att köpa ett EVGA 1080 SC gaming, då det faktiskt presterade bättre än MSIs Gaming X kort i Sweclockers test. Så frågan är: Finns det någon som helst risk att jag slår i taket för mitt korts strömbudget, om jag spelar i 1920*1080 och inte har tänkt att överklocka det?

Permalänk
Skrivet av Okiloc:

Tack för svar
Då kommer nästa fråga. Funderar på att köpa ett EVGA 1080 SC gaming, då det faktiskt presterade bättre än MSIs Gaming X kort i Sweclockers test. Så frågan är: Finns det någon som helst risk att jag slår i taket för mitt korts strömbudget, om jag spelar i 1920*1080 och inte har tänkt att överklocka det?

Fast just det kortet använder sig av nVidias orginalPCB.
Det må ha en extra FPS i vissa spel men i stabilitet, strömförsörjning och ljudnivå är den sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men som sagt, kommer det att göra stor skillnad om man inte överklockar?

Skrivet av StuntmanMike:

Fast just det kortet använder sig av nVidias orginalPCB.
Det må ha en extra FPS i vissa spel men i stabilitet, strömförsörjning och ljudnivå är den sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla 1080 kort presterar nästan exakt lika och är alla klockar nästan lika bra/dåligt. Ta ett som kostar lite och har bra kylare så kommer du säkert bli toknöjd, speciellt om du ska spela i 1080p.