Permalänk

Noob på X

ok nu ere såhär jag sitter i klistret me Debian (ovanligt?)... jag fick för mig att installera X och då fick jag problem pga av att den inte hitta några drivisar till mitt kort och därför bara hänger X eller inte öppnar den alls..... jag har ett ATI RADEON 9000 PRO med 64mb grafikminne osv osv osv aja nån som vet vad jag ska ta mig till??

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Avstängd

ladda hem drivarna och kärnan från atis hemsida kompilera ihop skiten och skriv om xf86configen

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk

AAahhOOoiii!!! kan du beskriva närmare vad du menar med kompilera ihop skiten?? eller nee skit i de det förstår jag men tillvägagångs sättet... usräkta min obraighet men kan du typ inte skriva en kort beskrivning hur...
off#kommando
off#kommando
off#kommando
klart

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Medlem

läst readme-filen?

Permalänk

läst o läst är väl lite o ta i skummat lite snabbt... om inte ens det

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk
Medlem

obraighet? Skönt ord (:

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Capone
läst o läst är väl lite o ta i skummat lite snabbt... om inte ens det

Det är det största felet många gör när de kommer från WIndows, tänker att det inte skall behövas läsa, för hur svårt kan det vara egentligen? I Linux bygger mkt på att man skall läsa hur man gör för att det ens skall funka... Ta för vana att alltid läsa INSTALL- & README-filen. Börja med INSTALL så slipper du oftast läsa README:n.

Permalänk

zajko yehh yehh wat ewah... Men iaf kirrat nu grabbar thx anyway..

obraighet vafan det e juh ett ord som lär stå me i svenska akademins ordbok lika mycket som kirrat osv osv

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik