Döttrarnas CSGO konto vac bannat trots spel emot bottar.

Permalänk
Medlem

Döttrarnas CSGO konto vac bannat trots spel emot bottar.

Nu förstår jag inte mycket och måste därför fråga.
Mina döttrar spelar på ett och samma konto CSGO. de är 7 respektive 9år gamla. De spelar mer eller mindre endast emot bottar och någon enstaka gång provat vanliga fritidsmatcher.
Idag när en skulle spela visar det sig att de fått VAC ban till i September på sitt konto.
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara hur detta går till och hur ja kan finna mer information om detta.
Behöver jag ens skriva att det självklart INTE fuskar eller inte ens kan skriva på engelska så något annat verbalt är det inte heller frågan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nu förstår jag inte mycket och måste därför fråga.
Mina döttrar spelar på ett och samma konto CSGO. de är 7 respektive 9år gamla. De spelar mer eller mindre endast emot bottar och någon enstaka gång provat vanliga fritidsmatcher.
Idag när en skulle spela visar det sig att de fått VAC ban till i September på sitt konto.
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara hur detta går till och hur ja kan finna mer information om detta.
Behöver jag ens skriva att det självklart INTE fuskar eller inte ens kan skriva på engelska så något annat verbalt är det inte heller frågan om.

VAC ban är permanent. Det kan på sin höjd vara en minor overwatch ban, vilket utdelas till spelare som communityt anser förstör för andra (griefing).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

VAC ban är permanent. Det kan på sin höjd vara en Overwatch ban.

Jaha okey, det gör det ju ännu mer skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nu förstår jag inte mycket och måste därför fråga.
Mina döttrar spelar på ett och samma konto CSGO. de är 7 respektive 9år gamla. De spelar mer eller mindre endast emot bottar och någon enstaka gång provat vanliga fritidsmatcher.
Idag när en skulle spela visar det sig att de fått VAC ban till i September på sitt konto.
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara hur detta går till och hur ja kan finna mer information om detta.
Behöver jag ens skriva att det självklart INTE fuskar eller inte ens kan skriva på engelska så något annat verbalt är det inte heller frågan om.

CSGO bannar aldrig utan anledning. Om det är en riktig vacban så har ett fusk använts. Så är det bara, man kan inte bli bannad på grund av något annat. Är det som nämnts overwatch ban så har dina döttrar spelat ovanligt bra på sin nivå vilket fått folk att rapportera dem. Detta är dock mindre trovärdigt då de som du nämnde spelar mestadels mot bottar. Jag skulle tipsa om att kolla igenom din dator så att inga oönskvärda program körs i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

CSGO bannar aldrig utan anledning. Om det är en riktig vacban så har ett fusk använts. Så är det bara, man kan inte bli bannad på grund av något annat. Är det som nämnts overwatch ban så har dina döttrar spelat ovanligt bra på sin nivå vilket fått folk att rapportera dem. Detta är dock mindre trovärdigt då de som du nämnde spelar mestadels mot bottar. Jag skulle tipsa om att kolla igenom din dator så att inga oönskvärda program körs i bakgrunden.

De kan också ha spelat väldigt dåligt och inte hjälpt laget eller dödad en lagkamrat mm, det ger också ban.

Permalänk
Medlem

Det enda rimliga tycks ju vara att de inte fattat vad som händer i ett game med andra spelare och bara sprungit runt och lajat, dragit på sig lite griefing rapporter för att deras lagkompisar tror att de medvetet förstör genom att vara överdrivet dåliga. -> minor ban för griefing.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

De kan också ha spelat väldigt dåligt och inte hjälpt laget eller dödad en lagkamrat mm, det ger också ban.

Skrivet av crumpets:

Det enda rimliga tycks ju vara att de inte fattat vad som händer i ett game med andra spelare och bara sprungit runt och lajat, dragit på sig lite griefing rapporter för att deras lagkompisar tror att de medvetet förstör genom att vara överdrivet dåliga. -> minor ban för griefing.

Det kan det, men kan det ske i vanlig casual play? TS nämnde inte att de spelade rankat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nu förstår jag inte mycket och måste därför fråga.
Mina döttrar spelar på ett och samma konto CSGO. de är 7 respektive 9år gamla. De spelar mer eller mindre endast emot bottar och någon enstaka gång provat vanliga fritidsmatcher.
Idag när en skulle spela visar det sig att de fått VAC ban till i September på sitt konto.
Någon som har lust att hjälpa mig att förklara hur detta går till och hur ja kan finna mer information om detta.
Behöver jag ens skriva att det självklart INTE fuskar eller inte ens kan skriva på engelska så något annat verbalt är det inte heller frågan om.

Kolla upp så det inte ligger något skräp på datorn.

Skrivet av Redblaze:

CSGO bannar aldrig utan anledning. Om det är en riktig vacban så har ett fusk använts. Så är det bara, man kan inte bli bannad på grund av något annat. Är det som nämnts overwatch ban så har dina döttrar spelat ovanligt bra på sin nivå vilket fått folk att rapportera dem. Detta är dock mindre trovärdigt då de som du nämnde spelar mestadels mot bottar. Jag skulle tipsa om att kolla igenom din dator så att inga oönskvärda program körs i bakgrunden.

Jovisst. Men om man tror på TS och hans döttrar blir VAC-bannad mot bottar är det något galet. Alla system är inte felfria:P Kommer ihåg att jag blev felaktigt bannad på Heroes of the storm i banwave. Skrev ett mail till blizzard och de erkände sitt fel, samt att fick en 7 dagars xp boost på köpet

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

CSGO bannar aldrig utan anledning. Om det är en riktig vacban så har ett fusk använts. Så är det bara, man kan inte bli bannad på grund av något annat. Är det som nämnts overwatch ban så har dina döttrar spelat ovanligt bra på sin nivå vilket fått folk att rapportera dem. Detta är dock mindre trovärdigt då de som du nämnde spelar mestadels mot bottar. Jag skulle tipsa om att kolla igenom din dator så att inga oönskvärda program körs i bakgrunden.

Nog för att jag som förälder till dem tycker att mina döttrar är duktiga för sin ålder men duktiga för att misstas för fuskare, knappast.
Just det faktum att de till 99% spelar emot bottar eller ibland på en egen server som mitt spel community tillhandahåller tycker jag detta verkar märkligt.

Visst kan det varit något program i bakgrunden men det låter långsökt då datorerna både är uppdaterade och inte har någon tveksam programvara installerad, virusprogram installerade och sitter bakom en brandvägg.

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Det kan det, men kan det ske i vanlig casual play? TS nämnde inte att de spelade rankat.

Å andra sidan, vad är mest troligt;

  • Att de laddat ner ett hack, och fuskat sig till seger för att sen bli påkomna.

  • Att de råkat gå in på ranked play och totalsabbat en match för sitt lag.

Eftersom TS nämner både att de inte använt fusk och att de inte spelat ranked, och något av dem måste vara inkorrekt som jag förstår det, så gissar jag på att det är nummer två som inte stämde. Är ju bra mycket lättare att råka ta sig in på ranked (kanske att TS inte alltid haft 100% koll på vad de klickat på varje gång?), än att de tankat fusk.

Eftersom det bara är en tillfällig ban verkar det ju också väldigt märkligt om det hade varit fusk, då dessa bans alltid (så vitt jag vet) är permanenta.

Sen vet jag inte hur tillförlitligt det är med att alla som blir bannade ALLTID har fusk, jag menar, VAC har ju varit under rätt mycket kritik under åren, är inte helt övertygad om att deras cheat detection skulle vara perfekt när inget annat med systemet är det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag vill ju säga att du bör tag upp detta med Valve, men grejen är den att Valve är ökänd för sin värdelösa support så kan tag flera månader innan dem svarar. Dem har sagt att dem skulle försöka förbättra sig, men såvitt jag vet har dem inte gjort det ännu.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nog för att jag som förälder till dem tycker att mina döttrar är duktiga för sin ålder men duktiga för att misstas för fuskare, knappast.
Just det faktum att de till 99% spelar emot bottar eller ibland på en egen server som mitt spel community tillhandahåller tycker jag detta verkar märkligt.

Visst kan det varit något program i bakgrunden men det låter långsökt då datorerna både är uppdaterade och inte har någon tveksam programvara installerad, virusprogram installerade och sitter bakom en brandvägg.

Antar att du menar antivirus-program? Tänk på att bara för du har antivirus och sitter bakom en brandvägg, kan en inte med säkerhet säga att du inte har skit på datorn

There is no patch to human stupidity.

/iNZIGHT

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Antar att du menar antivirus-program? Tänk på att bara för du har antivirus och sitter bakom en brandvägg, kan en inte med säkerhet säga att du inte har skit på datorn

There is no patch to human stupidity.

/iNZIGHT

Helt riktigt ingen garanti och man kan aldrig vara säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Jag vill ju säga att du bör tag upp detta med Valve, men grejen är den att Valve är ökänd för sin värdelösa support så kan tag flera månader innan dem svarar. Dem har sagt att dem skulle försöka förbättra sig, men såvitt jag vet har dem inte gjort det ännu.

Nej jag kommer inte att göra detta just eftersom det bara kostar tid och inte ger något.
Barnen kan spela vidare utan att till 99% märka något av detta så de kommer inte att lida under dessa 5 veckorna.

Tycker bara det är så satans konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

CSGO bannar aldrig utan anledning. Om det är en riktig vacban så har ett fusk använts. Så är det bara, man kan inte bli bannad på grund av något annat. Är det som nämnts overwatch ban så har dina döttrar spelat ovanligt bra på sin nivå vilket fått folk att rapportera dem. Detta är dock mindre trovärdigt då de som du nämnde spelar mestadels mot bottar. Jag skulle tipsa om att kolla igenom din dator så att inga oönskvärda program körs i bakgrunden.

Det kan faktiskt ske, en vän till mig som hade en VAC-ban i Cod och det togs bort. Bara trångsint att tro att det aldrig kan bli fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nej jag kommer inte att göra detta just eftersom det bara kostar tid och inte ger något.
Barnen kan spela vidare utan att till 99% märka något av detta så de kommer inte att lida under dessa 5 veckorna.

Tycker bara det är så satans konstigt.

Den enda förklaringen till en så pass lång icke-permanent ban är en overwatch-ban (alltså ett beslut taget av andra, kvalificerade spelare efter en anmälan) för "minor disruption". Fuskande leder alltid till permanent ban och att lämna competitive-matcher ger ban upp till 7 dagar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

VAC ban är permanent. Det kan på sin höjd vara en minor overwatch ban, vilket utdelas till spelare som communityt anser förstör för andra (griefing).

Högst troligt att detta är fallet, TS

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

https://m.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3g6y94/overwa...

googlade lite för att se hur overwatch ser ut och hittade dett

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@Redblaze: Vetefasen alltså. Tror det är möjlgit men jag har aldrig fått overwatcha ett casual.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Å andra sidan, vad är mest troligt;

  • Att de laddat ner ett hack, och fuskat sig till seger för att sen bli påkomna.

  • Att de råkat gå in på ranked play och totalsabbat en match för sitt lag.

Eftersom TS nämner både att de inte använt fusk och att de inte spelat ranked, och något av dem måste vara inkorrekt som jag förstår det, så gissar jag på att det är nummer två som inte stämde. Är ju bra mycket lättare att råka ta sig in på ranked (kanske att TS inte alltid haft 100% koll på vad de klickat på varje gång?), än att de tankat fusk.

Eftersom det bara är en tillfällig ban verkar det ju också väldigt märkligt om det hade varit fusk, då dessa bans alltid (så vitt jag vet) är permanenta.

Sen vet jag inte hur tillförlitligt det är med att alla som blir bannade ALLTID har fusk, jag menar, VAC har ju varit under rätt mycket kritik under åren, är inte helt övertygad om att deras cheat detection skulle vara perfekt när inget annat med systemet är det.

Valve bannar inte utan anledning. Det troligaste är att hans döttrar har klickat fel och hamnat i rankat där de i sin tur blev bannade för greifing. Annars kan det vara så att någon har kapat deras dator och konto.

Trådskaparen verkar konstigt nog vara helt övertygad om att han och hans familj inte har gjort något fel. Då kan det helt enkelt vara själva trådskaparen som har fuskat. Tråden kan vara en klagotråd för att få sympati medan hen drar Valves namn i skiten.

Jag rekommenderar att Triton242 kontaktar supporten. Då får hen reda på varför kontot är bannat.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Valve bannar inte utan anledning. Det troligaste är att hans döttrar har klickat fel och hamnat i rankat där de i sin tur blev bannade för greifing. Annars kan det vara så att någon har kapat deras dator och konto.

Trådskaparen verkar konstigt nog vara helt övertygad om att han och hans familj inte har gjort något fel. Då kan det helt enkelt vara själva trådskaparen som har fuskat. Tråden kan vara en klagotråd för att få sympati medan hen drar Valves namn i skiten.

Jag rekommenderar att Triton242 kontaktar supporten. Då får hen reda på varför kontot är bannat.

Jo, precis som jag också trodde alltså

Ja, folk säger gärna att Valve aldrig gör fel, och att VAC alltid bannar för fusk och aldrig har fel, ofta i samma andetag som de pratar om hur kasst och utdaterat VAC är, men jag har ännu inte fått någon vettig förklaring till hur de vet att VAC aldrig bannar av fel anledning. Antivirus reagerar inte utan anledning, men de reagerar ofta på fel saker, saker de tror är något annat än vad det är, vad säger att VAC aldrig tar fel? I många andra spel kan man få bans av triviala saker som att ha använt en color corrector eller annat.

Jag säger inte att VAC gör fel, jag ifrågasätter hur folk kan veta att VAC aldrig bannar "utan anledning", eller snarare av fel anledning, och varför det i så fall skulle vara så för just VAC.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

VAC-BAN är permanent den försvinner aldrig, Denna triggas av fusk med kod som förändrar minnessträngar och skriver/tar emot data, förändrar värden. Triggas av 3e parts program ex, trainers riktiga .exe fusk. Kan bli triggat av Cheat engine och en del andra program har man funnit. Detta är dock extremt sällan och man har redan upptäckt det mesta av dessa program som inte är fusk som kan utlösa.

Overwatch ban är ett piss system men here we go:
Major ban: när folk röstat att du har fuskat och vad du har fuskat med, detta tar ca 90% fuskare och 10% legit spelare är min gissning. (Mitt main blev bannat för ca 2 år sedan på supreme. medans mina smurfar som var från lem-global inte är bannade och jag aldrig har blivit vac bannat eller fått någon annan bann på något spel oavsett och detta konto har flera hundra spel.) Major OW ban är permanent.

Minor, 30 dagar Detta fås genom att man Griefar ingame på valves officiella servrar. <- och det är denna du har råkat ut för inte att förväxla med VAC och denna försvinner helt efter dessa 30 dagar.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det kan faktiskt ske, en vän till mig som hade en VAC-ban i Cod och det togs bort. Bara trångsint att tro att det aldrig kan bli fel.

Inte för att vara sådan men, en Valve Anti-Cheat-ban i Call of Duty? Inte konstigt att den drogs tillbaka någonting måste ha gått riktigt snett där. Jag tycker i alla fall att man bara ska kunna banna folk från sina egna spel och inte spel från andra utgivare.

EDIT: VAC finns visst i CoD. Jag får skämmas. Förlåt.

On topic:
De har troligtvis klickat in sig på competetive och inte uppträtt sportsligt och därmed blivit temporärt bannade. Inte så mycket att fundera över.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Inte för att vara sådan men, en Valve Anti-Cheat-ban i Call of Duty? Inte konstigt att den drogs tillbaka någonting måste ha gått riktigt snett där. Jag tycker i alla fall att man bara ska kunna banna folk från sina egna spel och inte spel från andra utgivare.

On topic:
De har troligtvis klickat in sig på competetive och inte uppträtt sportsligt och därmed blivit temporärt bannade. Inte så mycket att fundera över.

Ja det finns VAC i Cod. Varför skulle det inte kunna gå snett i deras egna spel? Menar du att VAC är felfritt? vad grundar du det på? Att Valve själva sagt det eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

VAC-BAN är permanent den försvinner aldrig, Denna triggas av fusk med kod som förändrar minnessträngar och skriver/tar emot data, förändrar värden. Triggas av 3e parts program ex, trainers riktiga .exe fusk. Kan bli triggat av Cheat engine och en del andra program har man funnit. Detta är dock extremt sällan och man har redan upptäckt det mesta av dessa program som inte är fusk som kan utlösa.

Overwatch ban är ett piss system men here we go:
Major ban: när folk röstat att du har fuskat och vad du har fuskat med, detta tar ca 90% fuskare och 10% legit spelare är min gissning. (Mitt main blev bannat för ca 2 år sedan på supreme. medans mina smurfar som var från lem-global inte är bannade och jag aldrig har blivit vac bannat eller fått någon annan bann på något spel oavsett och detta konto har flera hundra spel.) Major OW ban är permanent.

Minor, 30 dagar Detta fås genom att man Griefar ingame på valves officiella servrar. <- och det är denna du har råkat ut för inte att förväxla med VAC och denna försvinner helt efter dessa 30 dagar.

Som jag sa så har en vän till mig haft VAC-ban, som sedan tagits bort, så helt och hållet permanenta är dom inte, har även läst om andra som fått bort sina VAC-bans. Det är väl inte många fall det händer dock, tror inte Valve bryr sig så mycket om någon blir bannad legitimt eller ej.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Som jag sa så har en vän till mig haft VAC-ban, som sedan tagits bort, så helt och hållet permanenta är dom inte, har även läst om andra som fått bort sina VAC-bans. Det är väl inte många fall det händer dock, tror inte Valve bryr sig så mycket om någon blir bannad legitimt eller ej.

Har aldrig sett något legitimt bevis på att en VAC försvunnit jag menar folk som blev bannade av misstag är fortfarande bannade från något gammalt spel nu.

Och alla som säger detta är bara hörsägen utan bevisning vet inte hur många gånger jag hört "en polare hade en VAC-ban som tagits bort."

Och Steam svarar inte ens på ticket p.g.a alla 2 miljoner andra idioter som faktiskt fuskat och skickar tickets där dom skriver att dom är oskyldiga och så vidare så jag finner det föga troligt att Steam skulle ta bort en VAC om det legitimt inte blivit ett misstag och man vet om detta misstaget och kan enkelt kontrollera detta.

Har själv skrivit 5 tickets med månaders mellanrum utan att få ett enda svar för OW-bannen som kom upp på mitt main konto i början av OW.

Men har du något som helst bevis så får du jättegärna länka detta i ex bilder eller något för om det stämmer så vore det faktiskt intressant att för en gång skull få bevis på detta.

Och eftersom du nämnde COD handlar detta om MW2? där flera tusen blev oskyldigt bannade? Så ja där visste man om det och i det fallet tog man bort VAC-bannen för de som råkade ut för detta.

Men I övrigt så försvinner aldrig en VAC-ban.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det finns VAC i Cod. Varför skulle det inte kunna gå snett i deras egna spel? Menar du att VAC är felfritt? vad grundar du det på? Att Valve själva sagt det eller?

Heh, nä bara jag som inte var medveten om att Valves Anti-Cheat användes i andra spel än Valves.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Det mesta har redan sagts. VAC funkar på så sätt att det söker igenom spelfilerna och de processer som körs för att hitta eventuella fusk eller dylikt. Man kan bli vacbannad för olika mods till cs man ladda ner från nätet tex. Du har inget hacktool eller sånt installerat, för att användas i andra spel? Inget konstigt modifierat i game filerna?

Kontot kan blivit hackat och fuskat med, kolla spelaktivitet senaste veckorna kanske du ser om någon annan varit inne och spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Det mesta har redan sagts. VAC funkar på så sätt att det söker igenom spelfilerna och de processer som körs för att hitta eventuella fusk eller dylikt. Man kan bli vacbannad för olika mods till cs man ladda ner från nätet tex. Du har inget hacktool eller sånt installerat, för att användas i andra spel? Inget konstigt modifierat i game filerna?

Kontot kan blivit hackat och fuskat med, kolla spelaktivitet senaste veckorna kanske du ser om någon annan varit inne och spelat.

VAC bans är permanenta, det kan alltså inte vara en VAC ban då bannen går ut i september.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

TS: Kan vi få sen print i in-game menyn? Du kan så klart blurra ut nick osv Det ska vara en rad längst uppe inne i spelet om du fått temp ban eller liknande.
Är kontot untrusted? (Du ser detta under settings - Accounts)
VAC Status: Good Standing, ska du ha.

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre