[Umeå]Leverantörer i Bostadens fibernät.

Permalänk

[Umeå]Leverantörer i Bostadens fibernät.

Tjenare
Jag funderar på att byta leverantör från Riksnet till Bahnhof och undrar om någon har några erfarenheter av dem som ni kan dela med er av? Jag såg nyss att de har höjt hastigheten och sänkt priserna på de olika alternativ som finns. Jag har nu 200/100 från Riksnet som jag betalar 350:-/månad för och de nya abbonemangen är 300/100 för 300:-/månad på Riksnet och 329:-/månad på Bahnhof.

Visa signatur

Hellre dö än fega.

Permalänk
Medlem

jag har piteå stadsnät, har haft riksnet 250/250 i 2-3 år nu men sa upp mitt abb för några dagar sen för att byta till bahnhof, enbart pga deras underbara inställning. Men vad jag har förstått av kompisar i umeå så fungerar bahnhof bra även där

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Bor i Umeå och har Bahnhof 100/100 via bostadens fibernät sen ca 2012 tror jag och de enda problem jag kan påminna mig om är:

- ip-telefonen har varit nere 2 gånger a 2-3 dagar pga av någon felkonfig hos bahnhof men efter epost till bahnhof support så blev det fixat 1-2 dagar efter felanmälan båda gångerna

- inget internet alls i en vecka och efter felsökning kontaktade bahnhof bostadens support som kom fram till att strömadaptern till fiberconvertern gav för lite ström och gav mig en ny adapter

+ riktiga ip-adresser

Jag är nöjd, har dock aldrig provat ringa bahnhof support utan jag kontaktar supporten via epost och det har gått bra. Bahnhof har å andra sidan ringt mig efter felanmälan.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB