Artifact och fyrkanter på texter!

Permalänk

Artifact och fyrkanter på texter!

Hallå!

Sitter med två Evga 980ti SC, och som det står i rubriken har jag börjat märka små artifacts (bara grön färgade) och fyrkanter på texter. Dock kommer bara artifactsen fram när jag öppnar Spotify och Origin, har aldrig drabbat mig i spel vilket är tur. Fyrkanterna kommer fram efter 20-30 minuters användning. Fyrkanterna kommer för det mesta i Nvidia kontrollcenter men kan även komma fram i Windows verktygsfältet och lite andra ställen. Tycker det är konstigt att det alltid handlar om samma tid det kommer, känns nästan som att det är någon bugg i Windows eller något? Startar jag om datorn försvinner det direkt. Kan det kanske vara att jag har igång Intel grafikkortet på Cpun och kör min andra skärm analogt där igenom som något klabbar? Har även testat med ett grafikkort och då uppstod samma problem. Båda två hat testats då, blev samma resultat båda gångerna. Skärmen jag använder mig av är en Samsung 4k på 24 tum (digitalt) och skärmen intill är en Benq 1080p 22,5 tums (analogt)

Någon som varit med om något liknande? Är detta något att vara orolig över? Rädd att det ska bli värre, har garanti på båda korten. Bara Överklockat korten lugn och fint. Stör mig inte så mycket egentligen, men bra o höra om någon har haft liknande problem och möjligen löst detta.

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

Liten uppdatering, testade byta plats på korten och än så länge efter 30 minuter har inget dykt upp. Passade även på att byta sli brygga. Efter 15 minuter brukar det komma fram någon enstaka fyrkant vilket det inte gjort. Tog även bort damm från båda korten. Men det verkar som att där var något mysko med den gamla bryggan. När jag testade med ett kort så hade jag bryggan på ändå och då kom fyrkanterna som sagt.

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia