Får en affär häva ett köp?

Permalänk
Medlem

Får en affär häva ett köp?

Så under Black Friday tog jag och beställde lite parfymer ifrån Kicks.se De hade 25 % rea på alla parfymer.

Jag gjorde beställningen, fick en beställningsbekräftelse. (Dock inget order nummer eller liknande). Pengarna drogs ifrån mitt konto.
Idag såg jag att jag hade fått pengarna återbetalda. Så jag ringde Kicks för att se vafan som pågår..

Det visade sig att något tekniskt fel har hänt (ifrån min datorn????) och därför kan de inte erbjuda mig mitt köp igen. Men jag fick gärna köpa om sakerna, utan rabatten.

Min fråga är: Får de göra så här? Och hur i helvete kan min datorn varit felet om köpet gick igenom hos SwedBank? (Ja, jag hade cash på kontot). Eftersom att det handlade om cirka 700kr mindre pga rean känner jag mig inte uppmanad till att göra en ny beställning.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Oftast finns det en liten klausul någonstans där de har rätt att göra detta.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Reserverades pengarna eller gick betalningen faktiskt igenom? Det kan vara av betydelse.
Annars har Kicks en force majeure-klausul. Dock har de inte specificerat bankbetalningar.
Skriv och klaga.
Du kan ta det till ARN också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Reserverades pengarna eller gick betalningen faktiskt igenom? Det kan vara av betydelse.
Annars har Kicks en force majeure-klausul. Dock har de inte specificerat bankbetalningar.
Skriv och klaga.
Du kan ta det till ARN också.

Det var inget jag reflekterade över.

http://m.imgur.com/wGtdztW

Ser det ut på Swedbank.

Jag mailade dem ifall jag väljer att försöka dra det vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan: lukta bullshit för att vara ärligt. Se ju så ut att pengar har dragits rätt ifrån ditt konto så kan bara instämmer över att undra hur det kan har varit ett "teknisk fel på din sida".
Skulle någ ifrågesätta dem och be dem att förklara vad det var exakt för fel.
Lukta lite mer så att antingen har dem haft slut i lager vid det tillfället eller vill ej sälja till det priset.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Det där är väl Kicks text i betalningen, återbetalning och ditt ordernummer?
Jag skulle definitivt klaga och därefter ta det till ARN, med skärmdumpar på återbetalningen.
Man kan inte hänvisa till force majeure om man återbetalar beloppet.

Permalänk

Detta hittade jag efter lite sökning på internet, verkar som om de har gjort något olagligt men det kanske är bäst att ta upp ärendet med ARN?
http://lawline.se/answers/283

Edit:
https://lagen.nu/1990:932

40 § Säljaren får häva köpet om köparens dröjsmål med betalningen utgör ett väsentligt avtalsbrott.
Har säljaren förelagt köparen en bestämd tilläggstid för betalningen och är den inte oskäligt kort, får köpet även hävas om köparen inte betalar inom tilläggstiden. Medan tilläggstiden löper får säljaren häva köpet endast om köparen meddelar att han inte kommer att betala inom denna tid.
Har varan kommit i köparens besittning, får säljaren häva köpet endast om han har förbehållit sig rätt till detta eller om köparen avvisar varan. Sedan priset i sin helhet har betalts, får säljaren inte häva köpet.

Kommentar:
Om varan har avlämnats till köparen och den är i hans besittning, så kan inte säljaren häva köpet om han inte har förbehållit sig den rätten i avtalet, återtagandeförbehåll.
Om säljaren häver köpet före leveransen är säljaren inte längre skyldig att leverera varan och köparen inte skyldig att betala, dock kan viss ersättningsskyldighet kvarstå. Om säljaren häver köpet efter leveransen ska köparen få tillbaka betalningen inklusive ränta när han lämnar tillbaka varan. Om köparen har haft rimlig nytta av varan kan han vara skyldig att betala en rimlig ersättning för nyttan. Det kan t.ex. vara vid bilköp som nyttoavdrag kan bli aktuellt (se vidare 43-44 §§).

Permalänk

@robin.lundstroem: Haha! Klockrent. Det är ju bara att skicka dem länken och hävda din rätt. Dom kan aldrig komma undan med det. Bara för Kicks skicka grejerna till det priset du blivit lovad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

@robin.lundstroem: Haha! Klockrent. Det är ju bara att skicka dem länken och hävda din rätt. Dom kan aldrig komma undan med det. Bara för Kicks skicka grejerna till det priset du blivit lovad.

Ja antingen det eller rimlig ersättning och ränta.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

@FBGKimpan: lukta bullshit för att vara ärligt. Se ju så ut att pengar har dragits rätt ifrån ditt konto så kan bara instämmer över att undra hur det kan har varit ett "teknisk fel på din sida".
Skulle någ ifrågesätta dem och be dem att förklara vad det var exakt för fel.
Lukta lite mer så att antingen har dem haft slut i lager vid det tillfället eller vill ej sälja till det priset.

Skrivet av Bozzeta:

Det där är väl Kicks text i betalningen, återbetalning och ditt ordernummer?
Jag skulle definitivt klaga och därefter ta det till ARN, med skärmdumpar på återbetalningen.
Man kan inte hänvisa till force majeure om man återbetalar beloppet.

För ett tag sedan beställde vi pizza på onlinepizza, mellan steget betalning (direktbetalning i bank) och steget bekräftelse crashade min webbläsare vilket resulterade i att det inte existerade någon order hos onlinepizza men pengarna var fortfarande dragna från mitt konto. Resulterade i över en veckas väntan på pengarna tillbaka då Klarna inte lyssnade på mig och onlinepizza om att jag direktbetalat och inte kortbetalat. Enligt Klarna var pengarna reserverade och inte överförda oavsett vad det stod på mitt kontoutdrag. oavsett det så jo det kan gå fel på kundens sida så att det blir betalt men ingen order existerar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Men det står ju i kommentaren till lagtexten:

Citat:

Om säljaren häver köpet före leveransen är säljaren inte längre skyldig att leverera varan och köparen inte skyldig att betala, dock kan viss ersättningsskyldighet kvarstå.

Jag kan inte se att det skulle finnas någon direkt ersättningsskyldighet? TS missade en (möjligen) bra deal, hen har ju inte direkt farit illa?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men det står ju i kommentaren till lagtexten:

Jag kan inte se att det skulle finnas någon direkt ersättningsskyldighet? TS missade en (möjligen) bra deal, hen har ju inte direkt farit illa?

Håller med.

Om jag skulle vara TS så skulle jag skita i att bråka och sen inte handla mer på den butiken. Varför försöka tvinga sig på en rabatt och krångla osv när de beter sig dåligt. Då kan något annat företag få mina pengar istället.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

För ett tag sedan beställde vi pizza på onlinepizza, mellan steget betalning (direktbetalning i bank) och steget bekräftelse crashade min webbläsare vilket resulterade i att det inte existerade någon order hos onlinepizza men pengarna var fortfarande dragna från mitt konto. Resulterade i över en veckas väntan på pengarna tillbaka då Klarna inte lyssnade på mig och onlinepizza om att jag direktbetalat och inte kortbetalat. Enligt Klarna var pengarna reserverade och inte överförda oavsett vad det stod på mitt kontoutdrag. oavsett det så jo det kan gå fel på kundens sida så att det blir betalt men ingen order existerar.

Hela deras hemsida var meh den 25. Massa som klagade på deras Facebook.

Skickades från m.sweclockers.com

Olämpligt ordval /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Håller med.

Om jag skulle vara TS så skulle jag skita i att bråka och sen inte handla mer på den butiken. Varför försöka tvinga sig på en rabatt och krångla osv när de beter sig dåligt. Då kan något annat företag få mina pengar istället.

Parfymen säljs aldrig på rea. Det finns inte många affärer att välja på när det kommer till parfymer (om man vill lukta på dem irl osv) samt jag skulle nog aldrig få en bättre deal på den parfymen någonsin :/.

Inte ens Amazon är billigare.

Om du skulle få köpa ett 1080 för 5000 istället för 7000, hade du inte velat det?

Kanske är annorlunda via mail och en efterbliven person i telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

För ett tag sedan beställde vi pizza på onlinepizza, mellan steget betalning (direktbetalning i bank) och steget bekräftelse crashade min webbläsare vilket resulterade i att det inte existerade någon order hos onlinepizza men pengarna var fortfarande dragna från mitt konto. Resulterade i över en veckas väntan på pengarna tillbaka då Klarna inte lyssnade på mig och onlinepizza om att jag direktbetalat och inte kortbetalat. Enligt Klarna var pengarna reserverade och inte överförda oavsett vad det stod på mitt kontoutdrag. oavsett det så jo det kan gå fel på kundens sida så att det blir betalt men ingen order existerar.

En reservering är inte att likställa med utförd transaktion.
Klarna är ett kapitel för sig... säger inte att de gjort rätt eller fel med dig, men det väsentliga är om betalningen nått mottagaren.
I detta fall ser det ut som en återbetalning och alltså inget som banken utför.
Dessutom fick TS ett email med bekräftelse på att beställning genomförts.
Svårt att se att man kan skylla på konsumenten i detta fall.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

En reservering är inte att likställa med utförd transaktion.
Klarna är ett kapitel för sig... säger inte att de gjort rätt eller fel med dig, men det väsentliga är om betalningen nått mottagaren.
I detta fall ser det ut som en återbetalning och alltså inget som banken utför.
Dessutom fick TS ett email med bekräftelse på att beställning genomförts.
Svårt att se att man kan skylla på konsumenten i detta fall.

Det var ingen reservering, och visst det finns skillnader men det var ett svar på att det kan bli fel i kundens ända så att pengarna lämnar kontot och det ändå inte blir en beställning. Klarna vägrade undersöka saken innan det gått 3 bankdagar bara för att DE TRODDE det var en reservering fast det i själva verket inte var det. Men med en orderbekräftelse är det svårt att hävda att beställning inte existerar ja.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Parfymen säljs aldrig på rea. Det finns inte många affärer att välja på när det kommer till parfymer (om man vill lukta på dem irl osv) samt jag skulle nog aldrig få en bättre deal på den parfymen någonsin :/.

Inte ens Amazon är billigare.

Om du skulle få köpa ett 1080 för 5000 istället för 7000, hade du inte velat det?

Kanske är annorlunda via mail och en efterbliven person i telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det kan hända men vill du inte köpa en vara från en butik du tycker är bra? som har ett bra bemötande och bra support? Där du vet att om det strular så fixar det sig och någon tar tag i problemet. Istället för en butik som bråkar om vad vara skulle kostat eller inte under en viss tid.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Jo det kan hända men vill du inte köpa en vara från en butik du tycker är bra? som har ett bra bemötande och bra support? Där du vet att om det strular så fixar det sig och någon tar tag i problemet. Istället för en butik som bråkar om vad vara skulle kostat eller inte under en viss tid.

Men jag kan inte vända mig till någon annan affär? Det finns ingen affär som säljer parfymer i närheten av mig, närmaste är nog Göteborg och jag tänker inte spendera 600kr på tåg för att köpa parfym. Speciellt när jag gör det så ofta.
Kicks har alltid gett mig bra support och jag är en "guld member" (Långt över dessutom), spenderar mer cash där än min flickvän och hennes kompisar ihop nästan.

De har aldrig varit ett problem för mig någonsin, alltid haft bra support i butikerna (även om jag är en snubbe så har de inte reagerat att jag köper så mycket av dem t.ex).

Om jag ska vända mig till en "annan" butik, så måste jag vända mig till en ebutik, som inte säljer andra produkter jag brukar köpa. Så nu måste jag köpa ifrån olika affärer, som dessutom jag inte kan garantera att det jag köper är äkta, där jag får vänta längre på att få mina produkter.

Det börjar bli rätt omständigt att byta butik.

Tack som fan för alla som hjälpte mig / gav mig länkar osv

Jag får se hur de svarar via mail idag Tänker inte dra till det ARN direkt, hoppas inte jag behöver det. Men kanske länka alla de olika fallen ni har gett mig och sen gå till ARN.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Men jag kan inte vända mig till någon annan affär? Det finns ingen affär som säljer parfymer i närheten av mig, närmaste är nog Göteborg och jag tänker inte spendera 600kr på tåg för att köpa parfym. Speciellt när jag gör det så ofta.
Kicks har alltid gett mig bra support och jag är en "guld member" (Långt över dessutom), spenderar mer cash där än min flickvän och hennes kompisar ihop nästan.

De har aldrig varit ett problem för mig någonsin, alltid haft bra support i butikerna (även om jag är en snubbe så har de inte reagerat att jag köper så mycket av dem t.ex).

Om jag ska vända mig till en "annan" butik, så måste jag vända mig till en ebutik, som inte säljer andra produkter jag brukar köpa. Så nu måste jag köpa ifrån olika affärer, som dessutom jag inte kan garantera att det jag köper är äkta, där jag får vänta längre på att få mina produkter.

Det börjar bli rätt omständigt att byta butik.

Tack som fan för alla som hjälpte mig / gav mig länkar osv

Jag får se hur de svarar via mail idag Tänker inte dra till det ARN direkt, hoppas inte jag behöver det. Men kanske länka alla de olika fallen ni har gett mig och sen gå till ARN.

Detta är vad ARN anser vara ett ingånget avtal:

(Från en tidigare tråd)

Från ARN 2007-8330: "Nämnden menade att tvisten gäller om ett utskickat e-postmeddelande är att anse som en orderbekräftelse som företaget är bundet av eller inte. I meddelandet har kunden bland annat fått ett ordernummer och en bekräftelse på personuppgifter och priset. Nämnden fann därför att meddelandet är att betrakta som en orderbekräftelse och ett bindande avtal har därför ingåtts."

Om alla dessa uppgifter finns i din bekräftelse, är detta att anse som ett ingånget avtal. Har pengarna sedan dragits från ditt konto (ett antagande jag gör baserat på att de ska ha "satt tillbaka" pengarna), så kan de inte hävda att du hållit inne med betalningen. Jag förstår inte riktigt vad de menar skulle gått fel från din sida. Om bekräftelsen specificerar vilka varor det gäller och till vilka priser, då har de ju fått den informationen. Felet borde i så fall ligga på deras sida och innebär att de får så lov att leverera vad de förbundit sig att göra.

Permalänk
Medlem

Vad påstår de att det har blivit för fel på din dator, mer exakt?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Vad påstår de att det har blivit för fel på din dator, mer exakt?

De sa att betalningen gick inte igenom eftersom att det var något tekniskt fel vid min sida av datorn. Jag vet att detta är bullshit så därför fortsatte jag inte konversationen via telefon.

Dels för betalningen har gått igenom.

Väntar på mail svar ifrån dem för att se vad som händer. Men har fått fett med bra info av alla här

Skrivet av Blomman90:

Detta är vad ARN anser vara ett ingånget avtal:

(Från en tidigare tråd)

Från ARN 2007-8330: "Nämnden menade att tvisten gäller om ett utskickat e-postmeddelande är att anse som en orderbekräftelse som företaget är bundet av eller inte. I meddelandet har kunden bland annat fått ett ordernummer och en bekräftelse på personuppgifter och priset. Nämnden fann därför att meddelandet är att betrakta som en orderbekräftelse och ett bindande avtal har därför ingåtts."

Om alla dessa uppgifter finns i din bekräftelse, är detta att anse som ett ingånget avtal. Har pengarna sedan dragits från ditt konto (ett antagande jag gör baserat på att de ska ha "satt tillbaka" pengarna), så kan de inte hävda att du hållit inne med betalningen. Jag förstår inte riktigt vad de menar skulle gått fel från din sida. Om bekräftelsen specificerar vilka varor det gäller och till vilka priser, då har de ju fått den informationen. Felet borde i så fall ligga på deras sida och innebär att de får så lov att leverera vad de förbundit sig att göra.

Allt utom mitt personnummer (Namn, adress osv finns) och ordernummer inte heller med.

Beställningen visar vilka varor det var. Men inte vilket "rea pris" det var, bara den totala summan och sen "Rabatter" och då är det avdraget. För att visa slutpris som är 2233kr.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

De sa att betalningen gick inte igenom eftersom att det var något tekniskt fel vid min sida av datorn. Jag vet att detta är bullshit så därför fortsatte jag inte konversationen via telefon.

Dels för betalningen har gått igenom.

Väntar på mail svar ifrån dem för att se vad som händer. Men har fått fett med bra info av alla här

Ja, det låter onekligen som skitsnack men därför hade det varit intressant att få veta hur de hade försökt förklara "upptäckten". Det var mest det jag var intresserad av. Har du (o)tur kanske det står en förklaring i kommande mejl från dem.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

@FBGKimpan Får man fråga vad det är för parfym och varför detta är ett stort intresse för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

@FBGKimpan Får man fråga vad det är för parfym och varför detta är ett stort intresse för dig?

Vad är parfymer?
Det är en konst. Det är en lukt. Det är en personlighet. Det är en känsla.

Vad gör lukten med folket omkring dig? De beter sig annolunda. Det är det absolut viktigaste med en person. Fråga vem som helst, de är hellre med en ful person som luktar fantastikt än en snygg person som luktar bajs varje dag.

Jag gillar parfymer för att det reflekterar min personlighet, mitt humör och det hjälper mig (och alla) att komma in i rätt "mood".
Ska du på fest, kommer du känna dig mer ståtlig av att sätta på dig en Creed Aventus för 3500kr.

Jag älskar att få komplimangen "Du luktar så jävla gott! Vilken parfym har du på dig?", för det reflekterar inte mitt utseende. Att jag lägger ner mycket tid på detta som kille, visas. Hänt ett par gånger att jag blivit stoppad på stan, folk på jobbet vill köpa samma till deras män, människor sätter sig närmre och behandlar en på ett bättre sätt om du luktar GOTT.

Jag har förhållande så jag letar inte efter att få ligga. Men jag kan lova dig att om du luktar perfekt, kommer du inte behöva jobba hårt för det. (Många kommer kalla mig bullshit, men det är pojkar med 1 parfym som tror att den funkar till allt.. lol noobs). Själv har jag 7 olika parfymer just nu och sålde av 6 st nyligen också.

Parfymer reagear på olika sätt, och är inte det sjukt coolt?
En parfym som bvlgari aqva amara tycker folk luktar rätt dåligt, varför lägga de pengarna på en sån parfym?
Tills de går ut i solen. BOOM WTF nu luktar den helt annolunda?! och är awesome!

Dior Savauge som är en parfym många älskar, är inte lika bra på sommaren.. Då funkar Chanel De Bleu bättre (samma nivå parfym), men dioren blir bättre när det är lite kallare ute.

Att hitta rätt parfymer, för rätt tillfälle är också en del av det som är roligt för du får höra samma komplimanger igen, av samma personer.

Men även hur unikt parfymer är, för jag kan inte säga "Köp denna!", för den kanske inte passar din klädstil / personlighet. Tänk dig en snubbe med skinnjacka och "bad boy" attityd som köper en blommig / sommarlukt... Skulle bli helt fel.

I min beställning fanns Dior Sauvage 200ml - 1440kr nypris. Svår att köpa billig asså :/

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fick mail svar nu.

De tog på sig ansvaret.
Jag fick 2x rabattkoder som ger mig samma rabatt. Samt de skulle skicka hem en förlåt oss gåva.

Rätt annolunda ton än deras telefon support.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så jäkla fint när det går som man vill. Kul!
Extra roligt att läsa din syn på parfymerna, lite inspirerande faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Så jäkla fint när det går som man vill. Kul!
Extra roligt att läsa din syn på parfymerna, lite inspirerande faktiskt.

Tack Jag var rätt orolig i början, trodde folk skulle se mig som en tönt.
Första gången jag gick in i en skönhets affär, holy shit vad nervös jag var. Men grejen är: Du är manligare och folk kommer tycka du är bättre än de som inte bryr sig.

Det är inte manligt att lukta axe. Det är manligt att bry sig om sin hygien, sin omgivning och våga gå sin egna väg. Speciellt eftersom man står ut ibland mängden, det märks ännu mer och du blir mer speciell än de andra som kör på 1 parfym alltid eller liknande.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@moonblase: Det står 25% på första raden i första inlägget.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

För ett tag sedan beställde vi pizza på onlinepizza, mellan steget betalning (direktbetalning i bank) och steget bekräftelse crashade min webbläsare vilket resulterade i att det inte existerade någon order hos onlinepizza men pengarna var fortfarande dragna från mitt konto. Resulterade i över en veckas väntan på pengarna tillbaka då Klarna inte lyssnade på mig och onlinepizza om att jag direktbetalat och inte kortbetalat. Enligt Klarna var pengarna reserverade och inte överförda oavsett vad det stod på mitt kontoutdrag. oavsett det så jo det kan gå fel på kundens sida så att det blir betalt men ingen order existerar.

Hur gick det med ditt ARN ärende mot Proshop? Många här på Sweclockers som följde din tråd angående detta vill gärna ha svar!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233