Nintendo Switch utan strömningstjänster vid lansering

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch utan strömningstjänster vid lansering

Strömningstjänster som Netflix kommer inte stödjas av Nintendo Switch vid lansering. Detta då Nintendo i första hand vill se till att Switch blir en så bra spelkonsol som möjligt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Aj aj aj, de dåliga nyheterna bara haglar fram nu känns det som.

Nu drabbar ju detta inte mig direkt då jag har chromecast i varenda TV, men kan tänka mig att det är en tråkig nyhet för de som vill sitta i soffan och använda switchen till serier och sånt.

Permalänk
Medlem

Men ååh, jag som tyckte Netflix var så bra

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Vet inte hur de tänker? Hur kan man göra något bättre genom att inte ha med saker som folk liksom förväntar sig bara skall finnas där? Jisses.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Alla ni som gnäller här har väl redan netflix på någon burk? ^^

Något som jag reagerade mer på på var det där med appar. Fy fan vad krångligt. Du har ju för fan et Touch screen framför dig, varför ska du behöva använda luren?

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Ser det som en fördel, att de fokuserar på rätt saker, en spelkonsoll är först för att spela på.

Resten kan komma senare.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Detta är faktiskt något av en dealbreaker för mig. Jag vill kunna ha en platta till mitt nöje när jag är iväg och jobbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm ska man behöva rota fram sin mobiltelefon för att spela online också? lät ju skumt

Permalänk
Medlem

Haha, vilket skämt. Hur mycket tid kan det ta? "Vi vill fokusera på spel". Ah, tjena. Ännu ett konstigt beslut av Nintendo. Sämsta line-upen någonsin till en konsolrelease, fortsatt trögt efter release, undermålig hårdvara, dyr konsol och inga medföljande spel, svindyra tillbehör och spelen som nedkommer med deras prenumerationstjänst går bara att spela i en månad. Lär bli Nintendo Stitch där de försöker lappa ihop något till de som köpte konsolen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Ser det som en fördel, att de fokuserar på rätt saker, en spelkonsoll är först för att spela på.

Resten kan komma senare.

Var länge sen nu en spelkonsol var enbart för spel dock, de flesta räknar nog med att man även ska kunna använda den för TV/Film/serier. T.ex PS4/XB1 har stöd för netflix/hbo/plex/youtube/twitch osv och går även att köra t.ex spotify på och kontrollera via casting från en telefon.

Att inte stödja sånt är ren galenskap ifrån Nintendo när konkurrenterna gör det, även om det såklart skiljer ifrån person till person i användning.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll? Alla har väl en mobiltelefon eller dator hemma?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nintendo Bitch

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Förstår inte hetsen? Netflix et. al. får väl släppa sina appar till Switch som de får göra på alla andra plattformar? Är ju bara en tidsfråga innan man har Youtube, Netflix, Spotify och annat på ytterligare en enhet...

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Spelar det någon roll? Alla har väl en mobiltelefon eller dator hemma?

Tycker inte det ska behövas plockas fram en ny pryl när man redan sitter vid en konsol som bör klara det. Förhoppningsvis kommer det ganska snart efter lanseringen.
Men det är kanske Tegra kretsen som är för klen ska tydligen inte ens klara Zelda spelet i Full HD...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Master of Overkill

Folk är inte ens glada Nintendo gör en konsol, det ska hatas till max.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Rätt självklart att netflix inte är med från start då online till konsolen inte finns med från start. Har folk slutat att tänka och litar dig på sensationsjournalistik från "speljournalister"???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Spelar det någon roll? Alla har väl en mobiltelefon eller dator hemma?

Eftersom switchen är en surfplatta känns det ju sjukt om man behöver en surfplatta för att styra surfplattan. Förhoppningsvis är Nintendos surfplatta upplåst så att man kan köra den som lite annat också. Typ plex, eböcker, browser, netflix osv eller att nintendo lanserar sådana appar med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vet inte hur de tänker? Hur kan man göra något bättre genom att inte ha med saker som folk liksom förväntar sig bara skall finnas där? Jisses.

Det kommer senare. Även 3ds har netflix liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker inte det ska behövas plockas fram en ny pryl när man redan sitter vid en konsol som bör klara det. Förhoppningsvis kommer det ganska snart efter lanseringen.
Men det är kanske Tegra kretsen som är för klen ska tydligen inte ens klara Zelda spelet i Full HD...

Wii, WiiU och 3ds har netflix. Det komer även till Switch. Konsolen saknas o line från start, och därför är inte netflix med från start.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Tror nog dom flesta redan har något sätt att se netflix på TVn. Om inte, köp en chromecast Jag har Xbone, PS3 och Wii U i TV bänken och alla har en Netflix app, Men använder ändå alltid Chromecast.

Man köper väl Switch i första hand för att spela på, Resten är inte så viktigt enligt mig iaf

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Citat: "överväger att implementera i framtiden." Detta får mig att tänka på PS3 och linux.
http://arstechnica.com/tech-policy/2016/06/if-you-used-to-run...

Annars Nintendo Switch blir nog grym, men alldeles för dyr. Speciellt med tanke av att det är så f-rbaskat massa saker man nu ska ha, så för detta pris borde den kunna ersätta surfplattan för den stora skaran.

Ett problem som jag ser är att många idag redan bär med sig en massa dritt i ryggsäcken:

  1. En laptop

  2. En surfplatta

  3. Några ton extrabatterier till telefonen för Pokemon Go

Och sedan ska man ha en Nintendo Switch med...

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt värt det i dagsläget, även om jag gillar konsolen och iden med den, kanske smartare att plocka upp ett begagnat WiiU bara för att spela Breath of the Wild och sen sälja det igen. Hade hoppats på fler bra titlar första 6 månaderna, men det verkar bara komma massa remakes och indie-spel som man redan köpt på steamrean för ett par euro.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag börjar tappa intresset för Switch, var riktigt taggad förut och gillar Nintendo, äger själv en Wii U som jag är riktigt nöjd med. Men nackdelarna med Switch är för många just nu inledningsvis.

Fördelar med Switch

+ Går att ta med sig (men får sämre prestanda odockad)
+ Något starkare hårdvara än Wii U
+ Cartridge (snabba laddtider)
+ Stöd för GameCube spel via Virtual Console

Nackdelar

- Dyr!
- Fortfarande för klen hårdvara för köra tyngre titlar
- Inte bakåtkompatibel med spel eller tidigare tillbehör som tex Wii remote
- Kommer kosta att spela online
- Tveksam batteritid (2,5 - 6 timmar beroende på spel)
- Inga spel bundlas med konsolen
- Inga appar som Netflix inledningsvis (om de ens kommer)
- Dyra spel (ca 699 kr)

- Fortfarande "bara" 6,2-tums skärm men nu i 720p (ej 3D) (hade hoppats på 8")
- 32 gb lagrinsutrymme (går att expandera)
- Inte särskilt hett spelutbud inledningsvis

Det jag stör mig mest på är att de ska börja ta betalt för onlinegaming! Först tänker de ta ca 3700 kr i Sverige utan bundladt spel! Spelen kommer ligga runt 699 kr och på detta ska de ta betalt för online gaming! Det går fett bort! Det var ju fördelen med Nintendo att man kunde spela gratis online.

Nu är Switch både dyrare och klenare än konkurrenterna (PS4 & XO)!

Tycker Nintendo har fått hybris. Jag avvaktar med Switch och hoppas på att de bundlar spel till konsolen till julen 2017, eller så får jag vänta längre tills den sjunkit i pris runt 3000 eller 3500 ink bundlat spel!

Tror inte Nintendo får med sig den breda massan förutom fanboysen inledningsvis, den är för dyr, särskilt för de som redan har Wii U blir det inte så jättestort steg!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag börjar tappa intresset för Switch, var riktigt taggad förut och gillar Nintendo, äger själv en Wii U som jag är riktigt nöjd med. Men nackdelarna med Switch är för många just nu inledningsvis.

Fördelar med Switch

+ Går att ta med sig (men får sämre prestanda odockad)
+ Något starkare hårdvara än Wii U
+ Cartridge (snabba laddtider)
+ Stöd för GameCube spel via Virtual Console

Nackdelar

- Dyr!
- Fortfarande för klen hårdvara för köra tyngre titlar
- Inte bakåtkompatibel med spel eller tidigare tillbehör som tex Wii remote
- Kommer kosta att spela online
- Tveksam batteritid (2,5 - 6 timmar beroende på spel)
- Inga spel bundlas med konsolen
- Inga appar som Netflix inledningsvis (om de ens kommer)
- Dyra spel (ca 699 kr)

- Fortfarande "bara" 6,2-tums skärm men nu i 720p (ej 3D)
- 32 gb lagrinsutrymme (går att expandera)
- Inte särskilt hett spelutbud inledningsvis

Det jag stör mig mest på är att de ska börja ta betalt för onlinegaming! Först tänker de ta ca 3700 kr i Sverige utan bundladt spel! Spelen kommer ligga runt 699 kr och på detta ska de ta betalt för online gaming! Det går fett bort! Det var ju fördelen med Nintendo att man kunde spela gratis online.

Nu är Switch både dyrare och klenare än konkurrenterna (PS4 & XO)!

Tycker Nintendo har fått hybris. Jag avvaktar med Switch och hoppas på att de bundlar spel till konsolen till Julen 2017, eller så får jag vänta längre tills den sjunkit i pris runt 3000.

Tror inte Nintendo får med sig den breda massan förutom fanboysen inledningsvis, den är för dyr, särskilt för de som redan har Wii U blir det inte så jättestort steg!

Håller med dig, tror dock prestandamässigt att det är tillräckligt, GTA-V rullar ju på xbox 360 som är klenare (vad jag vet). Jag tror det hänger lite i luften, Nintendo måste släppa fler egna titlar för att få bollen i rullning, när tillverkarna märker att de nått en stor användarbas så kommer de vilja släppa sina spel på Switch också. Detta såg vi hända med Wii, men som inte riktigt lyckades med WiiU då den lanserades i fel tidpunkt och med för klen hårdvara, samt för lite skillnad mot första Wii i upplevelsen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Eftersom switchen är en surfplatta känns det ju sjukt om man behöver en surfplatta för att styra surfplattan. Förhoppningsvis är Nintendos surfplatta upplåst så att man kan köra den som lite annat också. Typ plex, eböcker, browser, netflix osv eller att nintendo lanserar sådana appar med tiden.

Styra switchen med en surfplatta? Jag flyr från den här tråden nu, jag är för dåligt insatt verkar det som och har inga planer på att skaffa en switch. Men hoppas alla blir nöjda till slut

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xverminator:

Tror inte Nintendo får med sig den breda massan förutom fanboysen inledningsvis, den är för dyr, särskilt för de som redan har Wii U blir det inte så jättestort steg!

Ett ord Zelda.. Det handlar ej om att vara fanboy då jag ej vet några likanden alternativ. Jag håller annars med allt du skriver och jag kommer avvakta att se.
För 4500kr är för mig väldigt mycket pengar att lägga ut för spelet Zelda.

*edit* Stoppa pressarna, nya Zelda kommer också till Wii U!
Problemet för mig är löst, jag skaffar Wii U versionen.
http://m3.idg.se/2.1022/1.673967/nya-zelda-nastan-lika-bra-pa...

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Folk är inte ens glada Nintendo gör en konsol, det ska hatas till max.

Eller så vill folk att Nintendo ska göra rätt för en gångs skull? När det gäller onlinetjänster är Nintendo otroligt långt efter sina konkurrenter. De verkar inte förstå vad konsumenterna vill ha.

Sen varför ska man behöva en mobilapp för att spela online? Väldigt korkade lösningar måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ja för att erbjuda streamingtjänster gör ju konsollen automatiskt mindre lämplig för spel. Bra ursäkt för att ni gjort bort er nintendo!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Storm i ett vattenglas. Stöd kommer senare, fokuset är knappast att se film på Switch utan att spela.

Det sagt så ser jag fram emot Plex-stöd framöver. Nu har jag en halv miljon andra prylar att använda Plex med men ser gärna att Switch också får sitt stöd.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat. Vem fasen bryr sig egentligen om Netflix? Det finns på Wii U, hur många % av alla användare använde Netflix där? Kan knappt tro det är många tbh.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A