Permalänk

Kan inte komma in i BIOS! ASUS Z87-a

Hej! Jag och min kompis byggde en dator till han och allt fungerade galant, tills vi skulle komma in till biosen... När vi klickar DEL eller F2 så kommer en ruta med en klocka fram sen så är ASUS loggan fast, alltså den loggan man ser när man ska trycka F2 eller DEL. Man kan inte klicka någon annan stans förutom på denna klocka/Tid och när man sedan klickar på den så kommer det bara upp inställningar som tidzon och datum. Efter man klickar ner dessa inställningar så kan man sedan ``Måla`` fram biosen, alltså när man rör muspekarn försvinner ASUS loggan och BIOS menyn sticker fram bakom, men man kan fortfarande inte klicka på något.

Vet inte om ni förstår min förklaring så fråga gärna frågor ifall det behövs! Har testat att ta ut mobo batteriet i 10 min och tryckt på startknappen så all el är slut, men ingen lycka.

Datorn är inkopplad via HDMI till en TV då han inte har en vanlig skärm än.

Specs:

ASUS Z87-a
AMD R290X
8GB HyperX Ram
Corsair 650RM
Samsung 840 256GB
Intel Core I5 4670K

Permalänk

@Sturesson:
Är det samma problem om du kör tv'n via grafikkortet eller cpun's interna grafik?

Permalänk

@macke0010 Ska kolla sen när vi är hemma hos han, återkommer!

Permalänk

Det är jag som har datorn och jag fixade det genom att starta upp utan grafikkortet och köra med vga på det intergrerade grafikkortet och sedan lägga till grafikkortet Tack för hjälpen!!!