Telefon som har stöd för dubbla simkort och 4G på två olika operatörer

Permalänk
Medlem

Telefon som har stöd för dubbla simkort och 4G på två olika operatörer

Hej!

Söker efter tips på telefoner som har stöd för dubbla simkort samt stödjer 3G och 4G på båda simkorten samtidigt från två olika operatörer.

Den enda jag vet är Huawei Mate 9 pro, men eftersom den är sjukt ful så är det inte så intressant. Någon som har några fler tips?

Grejen är att jag vill slippa bära runt på min privata och min jobbmobil hela tiden, jobbet kör Telia och jag kör Tre privat. Byte är inte ett alternativ, och eftersom Tre inte ringer på GSM utan på 3G eller 4G måste telefonen stödja 3G/4G på båda simkorten samtidigt.

Tacksam för svar.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

OnePlus 3T kanske är något?

https://oneplus.net/se/3t

Om där är begränsningar med att ha 2 olika operatörer samtidigt vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Honor 8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

OnePlus 3T kanske är något?

https://oneplus.net/se/3t

Om där är begränsningar med att ha 2 olika operatörer samtidigt vet jag faktiskt inte.

Har en OnePlus2 där två olika sim (Telia & Tre) fungerar samtidigt, så skulle vara konstigt om de "bantat" bort den funktionen.

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

@PROSPECT-GRIPEN: Stödjer inte 4G på båda korten samtidigt

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

LeTV LeEco Le 2 X620
Köpte en sådan för ett tag sedan och är grymt nöjd.
"The Le 2 also boasts cross-carrier support and dual 4G capability. "

Permalänk
Skrivet av xamber:

Hej!

Söker efter tips på telefoner som har stöd för dubbla simkort samt stödjer 3G och 4G på båda simkorten samtidigt från två olika operatörer.

Den enda jag vet är Huawei Mate 9 pro, men eftersom den är sjukt ful så är det inte så intressant. Någon som har några fler tips?

Grejen är att jag vill slippa bära runt på min privata och min jobbmobil hela tiden, jobbet kör Telia och jag kör Tre privat. Byte är inte ett alternativ, och eftersom Tre inte ringer på GSM utan på 3G eller 4G måste telefonen stödja 3G/4G på båda simkorten samtidigt.

Tacksam för svar.

Saxat från en snabb googling:

Citat:

I can confirm .. i have received my op3 yesteday and it is 2G/3G/4G on sim1 and 2G/3G on sim2 simultaneously. Sim2 is only for calls and messages.
Like OP2 and other phones, it is possible to swap sims and in this case, sim2 is 2G/3G/4G with data and sim1 only 2G/3G for calls and messages.
I confirm also that op3 is dual sim stand-by and not dual sim active.

Så med andra ord så funkar det att ringa med båda i 3G nät. Verkar dock inte vara 4G - men vad spelar det för roll när du bara har dataanvändning från det ena. Har själv en oneplus 3 och är skitnöjd.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

@rallyreavan91: Ja det är sant, förvisso.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@xamber: Xiaomi Redmi 4 Prime

Jag har förvisso inte provat att sätta i ett andra sim-kort. Men vad jag läst är det Dual-active, dvs båda simkorten är alltid aktiva.
Bästa telefonen jag har haft. Fingeravtrycksläsare på baksidan är underbart. Som att få en bil med fjärrlås, kan aldrig vara utan det igen.

http://www.honorbuy.com/1000-xiaomi-redmi-4-32gb-smartphone-g...

Permalänk
Medlem

Lenovo P2 har för dubbla Sim-kort vet jag iaf, sen om den stödjer resten av det du önskar är en annan femma.

Har precis skaffat mobilen själv och 4G har den iaf, sen kör jag bara 1 simkort installerat.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Netcom 3.0 heter funktionen du är ute efter.
Inte dubbel 4g men 3g/4g.
Kör moto g4 play och är jättenöjd.

Permalänk

Moto G4 plus

Dualsim Active samt plats för minneskort samtidigt.
Noguat på G

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skrev fel. Jag kör en moto z play.
Skiljer ganska mycket på kameran och prestanda mot moto g4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lavaguden:

Netcom 3.0 heter funktionen du är ute efter.

Enligt tidningen mobil heter det Dual SIM Dual Active.
http://www.mobil.se/tips-tricks/skolor/allt-du-velat-veta-om-...

Permalänk

@stelex: det är en annan teknik för det. När jag undersökte detta för 4 månader sedan fanns det inte en enda telefon som använde dsda fast det fanns stöd i chippet, troligtvis för att det kräver två radiokretsar?
De 12-14 telefoner jag hittade använde sig av netcom 3.0, och det var först när jag hittade denna standard som jag började hitta telefoner med dubbelsim som fungerade fullt ut.
Dsda är dessutom mer batterikrävande.

Edit: Dsda är bättre då du kan ha dubbel 4g med det men som sagt jag har inte hittat någon som vid närmare granskning har dsda.