Bästa "voice changer" för gaming

Permalänk
Medlem

Bästa "voice changer" för gaming

Jag och ett gäng spelar mycket co-op och i början av April har en av polarna födelsedag, varför inte överraska på första April? Vi planerar att strunta i det vanliga kvällsspelandet med ursäkter och sedan joina med voice changers och prata på som vi alltid gör. Vi har också olika språktalanger som gör det hela bättre >:] Jag har googlat runt och funnit en uppsjö av intressanta programvaror men det finns två kriterier som jag behöver hjälp med:

- Vilken programvara har minst "delay" då man snackar?
- Är det säkert att använda med Steam + battle-eye?

Vet inte om det är av relevans men jag har en Blue Snowball mic (USB). Vi behöver inte något tungt program med massor av inställningar, det räcker med lite effekter och ändring av ton typ mörk eller ljus röst.

EDIT: Glömde nämna att vi inte kommer att använda t.ex skype eller discord grupper för det vore för uppenbart, vi kommer att joina samma servers som honom och använda in-game voip.

Permalänk
Medlem

Helium? Noll delay

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Har du logitechlurar finns det inbyggt i programmet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Done deal. Genom Audition kan du ändra det mesta.
Istället för att använda OBS så sätter du upp VAC i Skype / Discord eller nu vad du använder.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har du logitechlurar finns det inbyggt i programmet.

Nej, behöver programvara.

Skrivet av solomon:

(youtube)

Done deal. Genom Audition kan du ändra det mesta.
Istället för att använda OBS så sätter du upp VAC i Skype / Discord eller nu vad du använder.

VAC? Virtual Audio Cable eller Steams anti-cheat system VAC?

EDIT Glömde nämna att vi inte kommer att använda t.ex skype eller discord grupper för det vore för uppenbart, vi kommer att joina samma servers som honom och använda in-game voip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Nej, behöver programvara.

VAC? Virtual Audio Cable eller Steams anti-cheat system VAC?

EDIT Glömde nämna att vi inte kommer att använda t.ex skype eller discord grupper för det vore för uppenbart, vi kommer att joina samma servers som honom och använda in-game voip.

Ja.. I sammanhanget, vad tror du jag menar?
Men samma princip i alla fall. Du anger VAC som huvudenhet för din mikrofon i Windows och då kommer det mixade ljudet fram ingame också.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Ja.. I sammanhanget, vad tror du jag menar?
Men samma princip i alla fall. Du anger VAC som huvudenhet för din mikrofon i Windows och då kommer det mixade ljudet fram ingame också.

Insåg precis att Adobe Audition och Virtual Audio Cable inte är gratis. Ska experimentera med trial och se om det är värt det :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snubblade över detta: https://www.thomann.de/se/roland_vt_3.htm

DYR som stryk dock, någon chans att det finns billigare alternativ utan en massa effekter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

[video]

Done deal. Genom Audition kan du ändra det mesta.
Istället för att använda OBS så sätter du upp VAC i Skype / Discord eller nu vad du använder.

Nu blir det dubbelinlägg och dubbelcitering men jag måste tacka dig för detta tips. Av ren envishet har jag spenderat två dygn på detta projekt och läst massor av tutorials och trådar. Till slut gick det att konfigurera allt enligt följande ordning USB-mic -> Audition -> VaC Audio Repeater -> Steam settings -> In-game voip. Har aldrig gjort något som detta tidigare men resultatet blev minst sagt underhållande, dags att dela med mig av kunskaperna till de andra 8)

Präst-snubben från Killing Floor 2 blev mitt val. Jag har en kvinnlig röst men fixar den riviga Skotska brytningen. För att få en djupare och icke-artificiell röst använde jag Pitch Shifter, Parametric Equalizer, FFT Filter och Graphic Equalizer med 10 band. Här är en random YouTube video på karaktären (inte min upload):

Till förbipasserande läsare, Adobe Audition är toppen för att ändra tonen på rösten utan att göra dig till en robot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Nu blir det dubbelinlägg och dubbelcitering men jag måste tacka dig för detta tips. Av ren envishet har jag spenderat två dygn på detta projekt och läst massor av tutorials och trådar. Till slut gick det att konfigurera allt enligt följande ordning USB-mic -> Audition -> VaC Audio Repeater -> Steam settings -> In-game voip. Har aldrig gjort något som detta tidigare men resultatet blev minst sagt underhållande, dags att dela med mig av kunskaperna till de andra 8)

Präst-snubben från Killing Floor 2 blev mitt val. Jag har en kvinnlig röst men fixar den riviga Skotska brytningen. För att få en djupare och icke-artificiell röst använde jag Pitch Shifter, Parametric Equalizer, FFT Filter och Graphic Equalizer med 10 band. Här är en random YouTube video på karaktären (inte min upload):

https://www.youtube.com/watch?v=ji8ULZZoubY

Till förbipasserande läsare, Adobe Audition är toppen för att ändra tonen på rösten utan att göra dig till en robot

Bra jobbat!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Nekro på min egen tråd. Här är lite nyheter/reflektioner för den som är intresserad av röstmodifiering.

Skämtet på första April blev en succé! (för oss, polarn har kanske en annan åsikt...) Jag måste tyvärr meddela att det inte spelades in, min dator kämpade med röstkonfigurationen och spelen. Hade en jobbig voip-delay på cirka 1 sekund så jag skippade inspelningsbiten. Gick så långt att jag installerade ASIO men det dödade ljudet i spelen, var tvungen att köra MME i Audition.

Av det hela att döma erbjuder min konfiguration en uppsjö av möjligheter vad gäller röständring men nackdelen är delay. Det jag sade hördes cirka 1 sekund senare så det gällde att hålla ned voip-knappen vid exakt rätt tillfälle och sedan släppa. Vi satt bokstavligen och ringde vänner över discord och steam för att träna det här. (Kanske något ASIO snille kan lösa detta?)

Det var sjukt roligt att använda Audition + voip och se reaktionerna hos folk, jag och polarna var ju inte dom enda som spelade på samma server Nästa steg är att spela in alla äventyr men vettefasen vilken programvara som lämpar sig bäst för detta. Får inte vara tungdrivet och filerna får inte bli flera GB, har inte utrymme för det >< Fraps är uteslutet. Testade MSI Afterburner's inspelningsverktyg men det finns alldeles för många alternativ att konfigurera. Tips på annat?