Permalänk
Medlem

Headset-uttag på fronten

Letar efter ett chassi till kommande bygge. Har kollat på R5 och en Carbide 400 någonting, dessa har två USB3 på fronten och uttag för mic och lurar. Finns det med usb3.1 type c och ett för headset någonstans på marknaden. På fronten, gärna uppepå och inte på framsidan?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Det blir nog svårt att finna, faktiskt. Det är ju inte ens standard på alla moderkort ännu.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Okej, tack. Men Headset, om vi borser från 3.1 type c, mina NUC har ett headset-uttag vilket är smidigare än en mic ingång och en hörlursutgång.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

@Dreijer: Okej, tack. Men Headset, om vi borser från 3.1 type c, mina NUC har ett headset-uttag vilket är smidigare än en mic ingång och en hörlursutgång.

Menar du alltså en kombinerad 3.5mm-kontakt?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Menar du alltså en kombinerad 3.5mm-kontakt?

Ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

@Dreijer: Okej, tack. Men Headset, om vi borser från 3.1 type c, mina NUC har ett headset-uttag vilket är smidigare än en mic ingång och en hörlursutgång.

Tvivlar på att du hittar några, jag kan inte minnas att jag sett något chassi som haft det men minns att en del bärbara brukar ha för att spara plats.
Ett problem är ju även att den typen av port inte är lätt att söka efter heller, bör kallas för TRRS (eller OMTP/CTIA/AHJ beroende på standard) men kallas ofta bara för "headset" eller "headphone/microphone".

Det simplaste alternativet borde väl vara att du kör med en TRRS-adapter, typ en sån här: https://www.amazon.com/Headset-Microphone-Breakout-Adapter-St...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Tvivlar på att du hittar några, jag kan inte minnas att jag sett något chassi som haft det men minns att en del bärbara brukar ha för att spara plats.
Ett problem är ju även att den typen av port inte är lätt att söka efter heller, bör kallas för TRRS (eller OMTP/CTIA/AHJ beroende på standard) men kallas ofta bara för "headset" eller "headphone/microphone".

Det simplaste alternativet borde väl vara att du kör med en TRRS-adapter, typ en sån här: https://www.amazon.com/Headset-Microphone-Breakout-Adapter-St...

Tack, som jag trodde. Har testat adapter tidigare med lite varierande resultat. På chassisidan har det inte hänt mycket på 30 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K