GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING,

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING,

Lite onödig tråd men hittar verkligen ingenting om något datum?

Dock är jag sämst på att söka så ställer er frågan :

Är det någon som vet något om detta?

Verkar för jävla fint detta kortet

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Det kommer när EVGA är redo att släppa det för konsumenter.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det kommer när EVGA är redo att släppa det för konsumenter.

Jaha tack för svaret...

Hur länge brukar de hålla på sina kort vet du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Lite onödig tråd men hittar verkligen ingenting om något datum?

Dock är jag sämst på att söka så ställer er frågan :

Är det någon som vet något om detta?

Verkar för jävla fint detta kortet

Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti
#16742023

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Lite onödig tråd men hittar verkligen ingenting om något datum?

Dock är jag sämst på att söka så ställer er frågan :

Är det någon som vet något om detta?

Verkar för jävla fint detta kortet

Som det ser ut just nu så kan du göra pre-order SC2 och FTW3 den 28:e Mars direkt på EVGA's hemsida dock säger det inget om Black Edition men förhoppningsvis är det nog inte långt bort

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Som det ser ut just nu så kan du göra pre-order SC2 och FTW3 den 28:e Mars direkt på EVGA's hemsida dock säger det inget om Black Edition men förhoppningsvis är det nog inte långt bort

https://www.youtube.com/watch?v=KEYXAtd1QTQ

Tack för svar!

Har aldrig haft tre fläktar innan på mina grafikkort, hur mycket mer blir ljudmässigt ökar ljudet med ett kort på tre fläktar kontra ett med 2? Tänkte på FTW kortet det ser oxå väldigt smaskigt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Tack för svar!

Har aldrig haft tre fläktar innan på mina grafikkort, hur mycket mer blir ljudmässigt ökar ljudet med ett kort på tre fläktar kontra ett med 2? Tänkte på FTW kortet det ser oxå väldigt smaskigt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Säger inte så mycket om 3 fläktar men förklarar den nya ICX teknologin EVGA har tagit fram till sina kort, teoretiskt sett så borde fläktarna jobba mindre och samtidigt ge effektivare kylning när det finns 3 fläktar i stället för 2. Black Edition kommer inte att ha ICX.

Edit* Kan tänka mig att det ger liknande resultat som tredjeparts gpu kylaren Arctic Accelero Xtreme ger på ett 1080.

På tyska dessvärre

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Tack för svar!

Har aldrig haft tre fläktar innan på mina grafikkort, hur mycket mer blir ljudmässigt ökar ljudet med ett kort på tre fläktar kontra ett med 2? Tänkte på FTW kortet det ser oxå väldigt smaskigt ut

Skickades från m.sweclockers.com

enkelt förklarat, alla 3 fläktar går i olika hastighet eftersom de är styrda av hur temperaturen ligger på den delen av kortet den sitter vid, kan vara så att 2 av 3 fläktar bara går vid enklare spel och vid ingen belastning alls passivt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Tack för svar!

Har aldrig haft tre fläktar innan på mina grafikkort, hur mycket mer blir ljudmässigt ökar ljudet med ett kort på tre fläktar kontra ett med 2? Tänkte på FTW kortet det ser oxå väldigt smaskigt ut

Skickades från m.sweclockers.com

2 vs 3 fläktar, det beror på.. ifall den med 2 fläktar har större fläktar än den som har 3st fast mindre (så brukar det vara). Så är teorin att den men 2 fläktar inte behöver köra i lika höga varv för att kyla lika mycket.. vilket i sin tur gör den tystare.. men sen handlar det mkt om vilka fläktar och andra funktioner de använder sig utav.

Jag vart själv väldigt imponerad utav MSI's Twin frozr 4
https://www.msi.com/blog/secrets-twin-frozr-vi-revealed

Permalänk
Medlem

Tack alla fan grymma svar för en onödig tråd haha blir nog aningen det vanliga SC2 eller om de släpper black edition ganska snart eftet den 28e...

Men som sagt tack igen visste att det fanns folk med kunskap haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej