ZOTAC GTX 1080 Ti AMP Extreme

Permalänk
Medlem

ZOTAC GTX 1080 Ti AMP Extreme

Är sjukt sugen på detta kort, mest för att det är väldigt högt överklockat samt en massiv kylare, men har ingen kunskap om Zotac som tillverkare.

Står igentligen mellan EVGA FTW3, Asus Strix och Zotac.

Några för/nackdelar mellan dessa? Vad har ni valt och varför?

Permalänk
Medlem

Zotac ska vara bra, de hade ju enligt Sweclockers det fetaste GTX 1080-kortet men fläktkurvan var så trasig att det förstörde hela nöjet. http://www.sweclockers.com/test/22598-zotac-geforce-gtx-1080-...

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Har deras 980ti amp extreme, mycket nöjd förutom fläktbugg precis vid idle som nog fixades på 1080/1080ti. Men snabbaste av dem alla precis som deras 1080 verkar varit.

I övrigt har 1080 ti lite högre klockat på gpu än det Gigabyte Aorus som jag beställde som hade mycket högre minnesklockning och billigare. Kolla Sweclockers recension av 1080 Aorus som fick grymt betyg. Sen ingår även en VRlink som avgjorde mitt val. Hade Zotac kostat säg 8800 också så hade det blivit svårare dock. Zotac är ett HK företag som verkar ha begränsad spridning i sverige. Tidigare var det bara Komplett som hade dem så priskonkurrensen blev svår.

Permalänk

Har själv ett sånt kort och det är bra
Skulle rekommendera över ASUS iallafall resten vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Flera som kör på Gigabyte Aorus verkar det som.

Undra om Zotac 1080 ti extreme har samma fläkt bugg....

Permalänk
Avstängd

Jag köpte förra veckan (fick i måndags) mitt 180 AMP! Extreme, och vilket jävla kort. Helt knäpptyst är det. Ligger fint på 70-73 grader u heaven efter 1 h ca. Har inget spoltjut från mitt exemplar. Har även haft Zotac Gtx 970 AMP! Extreme och det klockade riktigt bra. Hade det på 1490mhz med maxtemp på 65 grader. Gick som ett av mina gamla 980 referens.

Har bara gott att säga om Zotac

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av syncis:

Flera som kör på Gigabyte Aorus verkar det som.

Undra om Zotac 1080 ti extreme har samma fläkt bugg....

Aldrig kört Gigabyte men kände det var dags nu och främst med tanke på betyget på deras 1080 Aorus som var extremt snabbt och tyst. Bättre pris än Zotac, typ samma höga klockning, en extra frontpanel för VR om man behöver det.

Zotac själva skriver i sin reklam att deras freeze funktion för fläktar ska vara 0dB som dock alla märken har idag, de har bara lite olika nivåer innan det kickar in men typ alla är ljudlösa i idle som tur är. Buggen var väl att du manuellt var tvungen att tvinga en 35% fläkthastighet för att fläktarna hamnade i nåt mellanläge där de startade och stannade hela tiden. Var ytterst irriterande på mitt 980Ti och inget jag tycker är okej i dessa prisklasser.

Hoppas att vi får se bra jämförelser kommande veckor för de som orkar vänta

Permalänk
Medlem

Har zotac haft problem med spoltjut innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Aldrig kört Gigabyte men kände det var dags nu och främst med tanke på betyget på deras 1080 Aorus som var extremt snabbt och tyst. Bättre pris än Zotac, typ samma höga klockning, en extra frontpanel för VR om man behöver det.

Zotac själva skriver i sin reklam att deras freeze funktion för fläktar ska vara 0dB som dock alla märken har idag, de har bara lite olika nivåer innan det kickar in men typ alla är ljudlösa i idle som tur är. Buggen var väl att du manuellt var tvungen att tvinga en 35% fläkthastighet för att fläktarna hamnade i nåt mellanläge där de startade och stannade hela tiden. Var ytterst irriterande på mitt 980Ti och inget jag tycker är okej i dessa prisklasser.

Hoppas att vi får se bra jämförelser kommande veckor för de som orkar vänta

Det är just det, är för otålig.
Har förbeställt asus strix och nu börjar jag tveka.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på Zotac 1080 Extreme ist för mitt Palit om Zotac inte hade varit 1500kr dyrare. Kan hoppas att 1080ti får lite mer konkurrens hos återförsäljarna så priset är mer rimligt.

AMP Extreme är de bästa man kan få tag på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Ser att det är många som haft problem med fläkt buggen på zotac 1080 extreme, någon som hört om de fixat det till 1080 ti ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av syncis:

Ser att det är många som haft problem med fläkt buggen på zotac 1080 extreme, någon som hört om de fixat det till 1080 ti ?

Använd MSI Afterburner och gör en egen fläktkurva. Superlätt. Jag har gjort en för mitt Palit kort. Buggen är absolut INTE ett avgörande om man väljer Zotac eller annat märke. Afterburner tar nästan inga systemresurser ändå och det är bra för övervakning av temps och frekvensen, och överklockning. Har det alltid igång

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Använd MSI Afterburner och gör en egen fläktkurva. Superlätt. Jag har gjort en för mitt Palit kort. Buggen är absolut INTE ett avgörande om man väljer Zotac eller annat märke. Afterburner tar nästan inga systemresurser ändå och det är bra för övervakning av temps och frekvensen, och överklockning. Har det alltid igång

Tack för tipset !

Lutar åt en zotac just nu.

Permalänk
Medlem

Jag har deras AMP Extreme av 980Ti. Det bara skriker kvalité och prestanda av deras AMP Extreme kort, blir säkert lika för 1080 Ti.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har deras AMP Extreme av 980Ti. Det bara skriker kvalité och prestanda av deras AMP Extreme kort, blir säkert lika för 1080 Ti.

Hur är tempen på dessa kort? kommer du upp över 80 ?

Permalänk
Medlem

Jag kan slå ett slag för Zotac här.
Jag köpte ett ZOTAC 1080 Ti AMP Extreme förra veckan och jag är sjukt nöjd!
Har en boost clock på 2012 MHz enbart med Factory OC (som är ganska bra vs FE).
Har än så länge aldrig hört kortet i drift trots långt spelande. Sitter på temperaturer mellan 64-69 grader.

Grymt imponerad av det här kortet. Har även kört kortet i spel där FPS har gått upp över 200+ utan minsta spolljud, så det verkar vara riktigt bra komponenter.
Att det sedan är 16+2 power phases jämfört med 7+2 på FE är ju bara helt stört

5/5 och en tummen upp.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.