Här är danska i Sverige som vil gi är 20GB i telefonen

Permalänk
Medlem

Här är danska i Sverige som vil gi är 20GB i telefonen

Här är danska i Sverige som vil gi är 20GB i telefonen
vi vill ändre, comviq, tele2, telenor, telia til att lad 20Gb väre standard,
frem för 1GB
dette bli med hjälp från danske callme, och plateni, jag har just nu 50GB i telefonen jag kan anvende kvit och frit här i sverige.
och prisen bli rundt 159kr pr. måned
disse link är bare för att gi är ide om det danske nivue för mobilt tale och internet.

www.callme.dk
www.cbb.dk
www.oister.dk
www.fullrate.dk

I danmark är type 20-30GB standard i ubundet abb. til rundt 119-159 och med fri tale i norden. och någon har fri surf i norden.
altså pratter vi om 20-30gb surf
standby... tråden bli uppdaterad.

Tilföjet tekst
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lars2222:

Här är danska i Sverige som vil gi är 20GB i telefonen
vi vill ändre, comviq, tele2, telenor, telia til att lad 20Gb väre standard,
frem för 1GB
dette bli med hjälp från danske callme, och plateni, jag har just nu 50GB i telefonen jag kan anvende kvit och frit här i sverige.
och prisen bli rundt 159kr pr. måned
disse link är bare för att gi är ide om det danske nivue för mobilt tale och internet.

www.callme.dk
www.cbb.dk
www.oister.dk
www.fullrate.dk

I danmark är type 20-30GB standard i ubundet abb. til rundt 119-159 och med fri tale i norden. och någon har fri surf i norden.
altså pratter vi om 20-30gb surf
standby... tråden bli uppdaterad.

Jag fattar ingenting, vill du ha surf till telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Jag fattar ingenting, vill du ha surf till telefonen?

Tror han försöker göra reklam..

Anmälde inlägget så får mod kolla över vad dom tycker om det.

MVH
jensen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jensen.:

Tror han försöker göra reklam..

Anmälde inlägget så får mod kolla över vad dom tycker om det.

MVH
jensen.

Med närmare eftertanke känns det rimligt.

Permalänk
Medlem

Jag fatter inte , i inte gör något ved svenska operatöre fixed priser. det är jo kartel priser

Jag fatter inte , i inte gör något vet svenska mobil operatöre fixed priser. det är jo kartel priser

Permalänk
Medlem

Jag tror att inlägget syftar till att öppna ögonen för vad utländska (i detta fall danska) telefonioperatörer har för utbud/fördelar jämfört med svenska och på så sätt få kunder att börja ställa krav på de svenska operatörerna.

Det verkar som att många danska operatörer erbjuder stora mängder surf till låga kostnader jämfört med Sverige. Dags att göra uppror?

Jag kan dock helt ha misstolkat inlägget och moderatorer får avgöra om tråden ska vara kvar eller ej.

Min helt personliga åsikt om detta är dock att jag aldrig riktigt förstått detta behov av stora mängder mobilsurf. Jag använder själv cirka 1GB/månad och har i princip mobilen med mig överallt.

Hemma har jag wi-fi = ingen användning.
På jobbet, jobbar jag = ingen/liten användning.
Där mellan lyssnar jag på musik på mobilen som är sparad offline = mycket liten användning.
Övriga resor o dyll står för min faktiska förbrukning (tillsammans med bakgrundsdata).

Får man mer är det givetvis bara att tacka och ta emot, men vill inte ha det på bekostnad av annat

Permalänk
Medlem

Tack R4

@R4:
Tack! R4
det är präcise dette mit indläg handler om.

Permalänk
Medlem

När roamingen i EU försvinner i sommar kan det ju bli aktuellt med att skaffa ett spanskt nr för att använda i sverige exempelvis. Vore intressant med en tråd som handlar om de möjligheterna än danmark specifikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars2222:

Här är danska i Sverige som vil gi är 20GB i telefonen
vi vill ändre, comviq, tele2, telenor, telia til att lad 20Gb väre standard,
frem för 1GB
dette bli med hjälp från danske callme, och plateni, jag har just nu 50GB i telefonen jag kan anvende kvit och frit här i sverige.
och prisen bli rundt 159kr pr. måned
disse link är bare för att gi är ide om det danske nivue för mobilt tale och internet.

www.callme.dk
www.cbb.dk
www.oister.dk
www.fullrate.dk

I danmark är type 20-30GB standard i ubundet abb. til rundt 119-159 och med fri tale i norden. och någon har fri surf i norden.
altså pratter vi om 20-30gb surf
standby... tråden bli uppdaterad.

Så.......... Donken är nice?

Skrivet av Lars2222:

Jag fatter inte , i inte gör något vet svenska mobil operatöre fixed priser. det är jo kartel priser

Nej det är de inte. Kartellpriser skulle innebära att alla företag gick ihop gemensamt och gav samma pris men så är inte fallet. Det är snarare så att de försöker konkurrera med varandra konstant och när de väl har samma sorts erbjudande så är det snarare så att de tar idéer från varandra än att agera kartell.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

ska gi är altt den information om danske operatöre i vill ha

ska gi är altt den information om danske operatöre i vill ha
och jag kan inte ändre ting alene, men samme kan vi, och med blandt andet sweclockers hjälp,
gör en fälles strategi och angrib de svenske mobils operötörs (type) kartell priser
jag har just pratted med callme i Danmark, och de taler om att callme är eget av telia i Sverige
men jag kan endda prattad och surf frit inorden, och med 50GB/måned här i sverige
och fri roaming i EU till somer.
Någon ting kommer seriöse till att hände.
enten häver de frivilligt data til minimum 20gb i sverige, som standard
eller så vill vi försök att tvinge dem

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Observera att vi inte tillåter korspostning/flera trådar om samma ämne. Dessutom saknar tråden en frågeställning/diskussionsvärde. Vänligen fortsätt diskussionen i din befintliga tråd

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...