Datorn hittar ej SSD:n vid boot, vad kan vara fel? (Win 7)

Permalänk
Medlem

Datorn hittar ej SSD:n vid boot, vad kan vara fel? (Win 7)

Hej,

Vill börja med: "Vet inte om det finns en tråd om detta, om så finns gärna så skicka mig den länken."

Vad är problemet? "No drives found"
När inträffar problemet? När jag startar upp datorn.
Har du någon aning om vad som orsakar problemet? Nej

Microsoft Windows 7

MK Asus CROSSHAIR IV FORMULA 890FX, AM3, ATX
AMD Phenom2 X6 1055T 2.8GHz/3.3GHz, 9MB, 125W (2809 Mhz, 6 kärnor, 6 logiska processorer)
GK XFX PCIe HD6970 2GB
SSD 120GB OCZ SATA 2.5", Vertex3
PSU Corsair AX 750W Nätdel modular 80+ GOLD
Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE

Vet inte vad mer jag ska lägga till för att få rätt hjälp.

Förresten, jag har inga problem med datorn annars över huvud taget. Spelar spel som vanligt så jag har inte märkt något alls.

Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någonting med din hårddisk.
Testa byta SATA-plats för hårddisken. Har du möjlighet så testa med en annan hårddisk.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Rekordmedlem

Först å främst, har du nått inkopplat på den kontrollern ?
Annars kan det bero på flera saker, tex att en disk tar för lång tid att göra spin-up, det kan ev bero på nätdelen, det kan också vara glapp i nån kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför har du din SSD på JMicron-controller istället för direkt på SB850 chipset?
OCZ Vertex3 har väl haft problem med att de lägger av om jag minns rätt...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Hedersmedlem

@Gabriely *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...