grafikkortet dör 3 sekunder efter start

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinandersson69:

@fantomsmurfen: tack. jag vet hur man uppdaterar BIOS i ''windows'' alltså när man kommer in på datorn och får bild på skärmen, men hur ska jag uppdatera BIOS på mitt MSI moderkort med tanke på att det inte finns någon DVI, VGA eller HDMI kontakt på det? (får ingen bild på skärmen utan grafikkort).
tack för seriösa svar.

Om du inte har ditt gamla grafikkort i behåll så får du väl kanske låna ett gammalt grafikkort av någon under tiden du uppdaterar BIOS?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@fantomsmurfen: aa okej, tack för hjälpen, ska testa det någon dag ja hittar ett annat grafikkort.

Permalänk

@fantomsmurfen: Tackar så mycket för länken till bios:et!!!

Det var fasen ingen lätt match att hitta då dom tagit bort S01 från deras huvudsida.
Sparade mig många timmar då jag hjälper en kompis att slänga in ett nytt grafikkort i hans dator.

Alltid kul och upptäcka att efter googlat som en tok så hittar man lösningen på Sweclockers forum.

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra en reset på BIOS?
Alltså ploppa ur batteriet ur moderkortet.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -