Samsung Galaxy S2 (GT-19105P)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 (GT-19105P)

Min nya Sony XA blev stulen andra veckan på jobbet så fått börja använda min gamla S2:a igen. Tyvärr sprucken skärm och batteriet har suttit i sen den köptes. Vad kan det kosta att byta ut skärmen på en sådan? Är det något man kan göra själv? Sen undrar jag om det är värt att köpa ett mer kraftfullt batteri eller ett helt nytt original batteri istället?

Vänliga hälsningar
Mathias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pucko87:

Min nya Sony XA blev stulen andra veckan på jobbet så fått börja använda min gamla S2:a igen. Tyvärr sprucken skärm och batteriet har suttit i sen den köptes. Vad kan det kosta att byta ut skärmen på en sådan? Är det något man kan göra själv? Sen undrar jag om det är värt att köpa ett mer kraftfullt batteri eller ett helt nytt original batteri istället?

Vänliga hälsningar
Mathias

S2? Du menar S6 eller S7 antar jag, då S2 inte har funnits på fem sex år.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Pucko87:Varför, S2an är antik??? Blir billigare att köpa en ny telefon, finns vettiga budgettelefoner som springer åttor runt en gammal s2a.

Permalänk
Hedersmedlem

@Pucko87 Välkommen till Sweclockers!

Hur mycket har du tänkt att spendera på reparationen? Tyvärr lär reparationen ju säkert att kosta mer än det smakar. Visst går det att köpa billiga (och ofta dåliga skärmar) och batterier på ex. Ebay, tradera osv, men det är knappast lönt att lägga pengar på en så pass gammal mobil. Ta en titt på marknaden, Tradera eller swedroid och se om du inte kan hitta en bättre beg. mobil.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

S2? Du menar S6 eller S7 antar jag, då S2 inte har funnits på fem sex år.

Varför kan han inte mena S2?

Och GT-I9105(Galaxy S2 plus) som han har släpptes i Februari 2013

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pucko87:

Min nya Sony XA blev stulen andra veckan på jobbet så fått börja använda min gamla S2:a igen. Tyvärr sprucken skärm och batteriet har suttit i sen den köptes. Vad kan det kosta att byta ut skärmen på en sådan? Är det något man kan göra själv? Sen undrar jag om det är värt att köpa ett mer kraftfullt batteri eller ett helt nytt original batteri istället?

Vänliga hälsningar
Mathias

Jag bytte skärm på min gamla S2:a då den inte var sådär jättegammal som den är i dagsläget, kanske skärmen gick på 600 då eller något. För ett år sedan gav jag bort den till en som behövde en telefon, hittade 6.0 till den (cm) och så kunde man ändra på partitionerna så man inte bara hade 1.7gb till appar osv som det är default. Köpte ett sådant där stort batteri som gjorde telefonen mer än dubbelt så tjock och det batteriet funkade bra iaf.

Men iaf, även med detta så var inte telefonen så rapp den en gång var, vet inte vad det beror på att telefoner osv blir sämre och sämre med tiden, kan minne/lagring slitas? Hur som helst så kasta skiten i återvinningen och köp vilken telefon som helst så får du en bättre telefon. Du slipper ju även dessa logfiler osv som skapas och tar upp plats.

Xiaomi Redmi 4 Pro är väl rätt ok om du ska importera förutsatt att den har rätt band så 4g osv fungerar. Ska du köpa i sverige så finns ju moto g4 för runt tusenlappen nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför kan han inte mena S2?

Och GT-I9105(Galaxy S2 plus) som han har släpptes i Februari 2013

Jag har läst ikapp och förstår han menade Samsung Galaxy S2.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

S2? Du menar S6 eller S7 antar jag, då S2 inte har funnits på fem sex år.

Nej hitta min gamla s2 i skåpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Jag bytte skärm på min gamla S2:a då den inte var sådär jättegammal som den är i dagsläget, kanske skärmen gick på 600 då eller något. För ett år sedan gav jag bort den till en som behövde en telefon, hittade 6.0 till den (cm) och så kunde man ändra på partitionerna så man inte bara hade 1.7gb till appar osv som det är default. Köpte ett sådant där stort batteri som gjorde telefonen mer än dubbelt så tjock och det batteriet funkade bra iaf.

Men iaf, även med detta så var inte telefonen så rapp den en gång var, vet inte vad det beror på att telefoner osv blir sämre och sämre med tiden, kan minne/lagring slitas? Hur som helst så kasta skiten i återvinningen och köp vilken telefon som helst så får du en bättre telefon. Du slipper ju även dessa logfiler osv som skapas och tar upp plats.

Xiaomi Redmi 4 Pro är väl rätt ok om du ska importera förutsatt att den har rätt band så 4g osv fungerar. Ska du köpa i sverige så finns ju moto g4 för runt tusenlappen nya.

Vad kan de kosta om man importerar en Xiaomi redmi 4 pro? Och vart ifrån? Läst lite om dom, verkar vara bra grejer, gillade min gamla honor 8

Permalänk

S2 blir otroligt slö efter lite uppdateringar. Den orkar helt enkelt inte med nya Android. Köp en begagnad s5 isåfall. Eller en ny budget Android. Runt 1500kr så får du en lur som är betydligt mera kompetent än din gamla s2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pucko87:

Vad kan de kosta om man importerar en Xiaomi redmi 4 pro? Och vart ifrån? Läst lite om dom, verkar vara bra grejer, gillade min gamla honor 8

1300kr ungefär.

https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-4X...

Finns även i eu butiker där man garenterat slipper tull och leveransen är några dagar:

https://www.honorbuy.com/1105-xiaomi-redmi-note-4-internation...

Jag rekommenderar dock Redmi Note 3 Prime SE istället för 4x. Har bättre processor och stödjer precis alla nät.

Swedroid gjorde nyligen en recension på 4x dock: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/minitest-av-xiao...

Det enda som går emot Xiaomi är att deras gränssnitt är imo horribelt så man är tvungen att köra in en custom rom så man får pixel/nexus upplevelse. Då är det en riktigt bra telefon.