9800 Pro klockningsresultat?

Permalänk
Medlem

9800 Pro klockningsresultat?

Ni som har införskaffat detta kort, vad har ni kommit upp till för frekvenser, och vilken tillverkare?

Själv har jag kommit till 435/740, har inte maxat minnena ännu, kanske har GPU:n lite mer att ge också. Kör med orginalkylning.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

offtopic, hehe volcano 11.... nöjd med den? inte jag.. den låter satan

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
offtopic, hehe volcano 11.... nöjd med den? inte jag.. den låter satan

Har precis skaffat den, den är helt OK tycker jag! Kör inte på maxfart, men den låter inte mer än min gamla Volcano 7+ iallafall.
Har så många andra fläktar som låter en hel del, så det sticker inte ut.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Hur mycke db snackar vi om ?

funderar på att skaffa en..den ska vara tyst .

MVH: spacey tha man

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
Hur mycke db snackar vi om ?

funderar på att skaffa en..den ska vara tyst .

MVH: spacey tha man

12 DB som minst... 48 DB SOM MAX!!! inget rekommenderat köp om du ska överklocka och vill ha bra temp... ioförsig tror jag min låda släpper igenom rätt mkt ljud så mkt som jag sågat o moxat med den......men.. SLK 800 vore ett bättre köp.... det är vad jag tycker...

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Tomjut kolla sign!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Tomjut kolla sign!

Vilket märke kör du? Är det max eller tror du kortet har mer att ge?

Märkligt, först kunde jag inte komma högre än 405MHz på coren, sen skruvade jag in en Zalman 92mm fläkt i fönsterrutan som blåser rakt över kortet, och då hände det grejer!

Tror att det måste varit något tillfälligt strul som gjorde att jag inte kom högre först, för sån skillnad kan det väl ändå inte bli?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon 9800 Pro.
445/371, standard kylning.
Ser små artefakter samt något "snö" vilket tyder på att både coren och minnena ligger på gränsen.
3DMark kör utan problem iaf men vill inte höja mer just nu.
Hämtade ut kortet för ett par timmar se´n

Visa signatur

Kent

Permalänk

Sapphire Radeon 9800 Pro @445/378 tycker klockningen är lite låg hade nog väntat mej lite högre

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Sapphire Radeon 9800 Pro @445/378 tycker klockningen är lite låg hade nog väntat mej lite högre

Det är väl med orginalkylningen?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Det är väl med orginalkylningen?

Jo visst är det de Jag har beställt kylflänsar till minnena vi får se om dom blir lite piggare kanske

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Arne.
Min erfarenhet av att sätta på kylflänsar på minnena är den att man inte känar så värst mycket på det.. ett par Mhz i mitt fall iaf.

Over and out / ninnen

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk

Körde 3dmark med oklockat grafikkort och grafikprocessorn blir ju skitvarm Det är nästan så man bränner sig Det blir nog att byta ut kylarn/fläkten Men till vad???

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Körde 3dmark med oklockat grafikkort och grafikprocessorn blir ju skitvarm Det är nästan så man bränner sig Det blir nog att byta ut kylarn/fläkten Men till vad???

Ta en CPU-kylare av lämplig storlek, borra två hål och gänga i 3mm. Kyler rejält. Har testat det på mitt 9700 nu, och det funkar super. Visst, vatten är bättre, men den kyler betydligt bättre än orginal. Snor en PCI, men vem bryr sig? Kan köra 415/358 med den setupen på mitt 9700. Har inte orkat pilla mer med det.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Ta en CPU-kylare av lämplig storlek, borra två hål och gänga i 3mm. Kyler rejält. Har testat det på mitt 9700 nu, och det funkar super. Visst, vatten är bättre, men den kyler betydligt bättre än orginal. Snor en PCI, men vem bryr sig? Kan köra 415/358 med den setupen på mitt 9700. Har inte orkat pilla mer med det.

Jag har en sån här liggandes nånstans Vad tror du http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=318&session=723e8bd...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Jag har en sån här liggandes nånstans Vad tror du http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=318&session=723e8bd...

Har faktiskt funderat på att beställa ett par sådana själv för framtida bruk.
Tror nog att den är helt OK. Hur mycket väger den? Den jag satte på är helt i aluminium, och väger nada. Vet inte hur mycket effekt VPU:n lämnar, men den borde inte ligga i närheten av t.ex en Palomino. Och sedan är kontaktytan betydligt större på R300 kärnan än t.ex. AMDs CPU:er.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Har faktiskt funderat på att beställa ett par sådana själv för framtida bruk.
Tror nog att den är helt OK. Hur mycket väger den? Den jag satte på är helt i aluminium, och väger nada. Vet inte hur mycket effekt VPU:n lämnar, men den borde inte ligga i närheten av t.ex en Palomino. Och sedan är kontaktytan betydligt större på R300 kärnan än t.ex. AMDs CPU:er.

Joo den väger en hel del

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Joo den väger en hel del

Jag tror i och för sig inte att det är några större problem. Den väger säkert inte mer än ett vattenblock. Mitt är ganska lätt, men Swiftechs ser ganska tungt ut. Bygg ett mothåll på baksidan när du ändå är igång.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Arne Anka, en zalman zm80A-HP fläns med någon fläkt på är det bästa du kan ha i luftväg. Btw, har/ ska du vmodda ditt kort?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Tror nog att flänsen som Herr Arne har hemma, i kombination med lämplig 60 eller 70 millimetersfläkt kommer att funka minst lika bra som en Zalman. Arne kör ju redan med Delta, så det är väl bara att löpa linan ut och trycka på en till!

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Arne Anka...

Hur högt kommer du i klockningen? Gpu+minnen... Med tanke på cpu kylarn.. Är det inte risk att motstånden som ligger mellan minneskretsarn är soppas höga så dom tar i?

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

sign

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ragnarok....

Hur får du en sån frekvens på gpun?

Har du fått någon länk på ditt -03 scoore?

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Arne Anka...

Hur högt kommer du i klockningen? Gpu+minnen... Med tanke på cpu kylarn.. Är det inte risk att motstånden som ligger mellan minneskretsarn är soppas höga så dom tar i?

Jag skrev det högre upp i tråden 445/378 men det är med orginalkylarn Jag har alltså inte bytt ännu

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Ok... Visst jag skulle nog oxå kunna gå så högt men då blir det en hel del artifects...

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

En allmän fråga. Hur räknar ni vad ni får upp era kort i? Vad ni fysiskt kan få dem att gå runt i t.ex. 3DMark med eller vad? Jag själv anser att det skall klara 3DMarks utan artefakter, annars är det ju inte lönt. Så mina personliga toppar med mitt 9700 blir antingen 445/351 eller 439/358. Det senare är det som gav bäst poäng i 3DMark03.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Så länge man kan slutföra testet och få ett resultat, så räknar jag det.

Skulle man tänka på bildkvalitet och liknande skulle man ju inte ställa ner mip-map nivåerna alls t.ex.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Så länge man kan slutföra testet och få ett resultat, så räknar jag det.

Skulle man tänka på bildkvalitet och liknande skulle man ju inte ställa ner mip-map nivåerna alls t.ex.

Tråkig inställning tycker jag. Skall man jämföra poäng i ett program avsett för att mäta 3D-prestanda bör man väl i alla fall ha en fungerande grafik? Sen att man kan få tweaka med mjukvaran inom rimliga gränser kan jag nog tycka är OK, men annars kan man ju lika gärna bara räkna fps.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Tråkig inställning tycker jag. Skall man jämföra poäng i ett program avsett för att mäta 3D-prestanda bör man väl i alla fall ha en fungerande grafik? Sen att man kan få tweaka med mjukvaran inom rimliga gränser kan jag nog tycka är OK, men annars kan man ju lika gärna bara räkna fps.

Om alla skulle räkna som du skulle garanterat en stor del rekordpoäng försvinna. Men man gör ju självfallet som man behagar!:)

För mig känns det inte som att det rör sig om att maximera 3D prestanda när man försöker slå sina rekord, mera som en poängjakt där allt utom fusk är tillåtet om du förstår vad jag menar.

Däremot när det gäller överklockning för vardagsbruk, spela och annat så resonerar jag som du.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Så länge man kan slutföra testet och få ett resultat, så räknar jag det.

Skulle man tänka på bildkvalitet och liknande skulle man ju inte ställa ner mip-map nivåerna alls t.ex.

Håller med Omöjligt att få bra poäng om du tänker på att grafiken ska vara perfekt...