Phenom II 1100T + Crosshair IV, C2D plattform, switch, etc.

Permalänk
Medlem

Phenom II 1100T + Crosshair IV, C2D plattform, switch, etc.

Har blivit dags att skänka av diverse prylar som inte kommit till användning, listan lyder:

Phenom II 1100T + Asus Crosshair IV

Detta är ett tippfynd, moderkortet är inte i det bästa skicket, finns en del böjda pins på USB-kontakter etc. Processorn har suttit i socketen hela tiden så dess pins borde vara ok. Funktion okänd då jag saknar en CPU-kylare för att testa moderkortet och CPU:n.

Core 2 Duo, HP MS7525 (MSI OEM), 1GB DDR2

Bootar och kommer in i bios, har glömt vilken processor som satt i men har för mig att det var en E6xxx. Kan skicka med en 512MB DDR2 sticka om så önskas, denna är dock ej kompatibel.

Switch

Netgear FS116, unmanaged 16-portars 100/100 switch inkl. strömadapter. (Ej med på bild)

Diverse

Antec Kühler 620, saknar fästen för kylarblocket, se bild.

Fläktkontroller för 3-pin kontakt

3x3-pin -> 1x3-pin adapter

3st Dell YJ221 hårddiskslädar

2st Fractal Design (?) hårddiskslädar

Sata kabel 20cm

Vänligen använd tråden för att göra anspråk på en eller flera saker.

Kommer köra enbart upphämtning till en början vilket sker i Kista vid lunch eller strax efter 17 (vardagar endast), eller i Bergshamra efter 17, kan eventuellt mötas upp i Bergshamra på helger också.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hade jätte gärna tagit switchen men bor i Umeå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Hämtar gärna alltihopa!

Permalänk
Medlem

Hej, skulle behöva pigga upp en lite äldre gamingburk med en hexacore, så hämtar gärna AMD CPUn, kan hämta närsom i Kista !

Permalänk

Hämtar gärna phenom + mobo.
Väl mött.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Hej, skulle behöva pigga upp en lite äldre gamingburk med en octacore, så hämtar gärna AMD CPUn, kan hämta närsom i Kista !

Hexacore*

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hexacore*

Tack, var lite för ivrig att räkna kärnorna

Permalänk
Medlem

Hej!
Driver ett volontärprojekt där vi renoverar och skänker bort datorer som vi fått donerade.
Vår switch dog för par dagar den så nu kan jag bara ha en dator i taget mot nätet. Inte så effektivt....

Permalänk
Medlem

Hade gärna norpat Antec Kühler 620 men bor i Götet :/ Tänkte prova en fullösning på en AM1-historia

Ställer mig i kö på Phenom x6 oxå

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligtningshaadow:

Hade jätte gärna tagit switchen men bor i Umeå

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SeeKer3Million:

Hämtar gärna alltihopa!

Skrivet av Gunior:

Hej, skulle behöva pigga upp en lite äldre gamingburk med en hexacore, så hämtar gärna AMD CPUn, kan hämta närsom i Kista !

Skrivet av Constantine:

Hämtar gärna phenom + mobo.
Väl mött.

Skrivet av hanek212:

Hej!
Driver ett volontärprojekt där vi renoverar och skänker bort datorer som vi fått donerade.
Vår switch dog för par dagar den så nu kan jag bara ha en dator i taget mot nätet. Inte så effektivt....

Skrivet av Fenix:

Hade gärna norpat Antec Kühler 620 men bor i Götet :/ Tänkte prova en fullösning på en AM1-historia

Ställer mig i kö på Phenom x6 oxå

SeeKer3Million har första tjing på grejerna, återkommer till er andra ifall denne inte hämtar sakerna.

Permalänk
Medlem

Ser ut som någon har gått lös med en pulversläckare på kortet

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Ser ut som någon har gått lös med en pulversläckare på kortet

Ja det är dammigt som fan, mår dåligt när jag hittar delar som behandlats så vårdslöst.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om något är redan upphämtat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligtningshaadow:

Hade jätte gärna tagit switchen men bor i Umeå

Skickades från m.sweclockers.com

Om ingen hämtat den innan veckan är slut så kan jag tänka mig att skicka den mot fraktkostnad. Återkommer om så blir fallet.

Skrivet av hanek212:

Hej!
Driver ett volontärprojekt där vi renoverar och skänker bort datorer som vi fått donerade.
Vår switch dog för par dagar den så nu kan jag bara ha en dator i taget mot nätet. Inte så effektivt....

Om inte Lightningshaadow tar den så hör jag av mig.

Skrivet av Gunior:

Hej, skulle behöva pigga upp en lite äldre gamingburk med en hexacore, så hämtar gärna AMD CPUn, kan hämta närsom i Kista !

Skrivet av Constantine:

Hämtar gärna phenom + mobo.
Väl mött.

Skrivet av Fenix:

Hade gärna norpat Antec Kühler 620 men bor i Götet :/ Tänkte prova en fullösning på en AM1-historia

Ställer mig i kö på Phenom x6 oxå

Skrivet av Gunior:

Tänkte kolla om något är redan upphämtat ?

Seeker hämtade upp Phenom II + moderkort, fläktkontroller samt Antec kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Om ingen hämtat den innan veckan är slut så kan jag tänka mig att skicka den mot fraktkostnad. Återkommer om så blir fallet.

Om inte Lightningshaadow tar den så hör jag av mig.

Tack!
Skulle verkligen komma till nytta i projektet.

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna core 2 duo med mobo, dock bor jag i Umeå så måste ta på frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av palten00:

Jag tar gärna core 2 duo med mobo, dock bor jag i Umeå så måste ta på frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, kan eventuellt tänka mig att skicka grejerna mot fraktkostnad om de är kvar efter veckans slut. Hör av mig!

Permalänk

Det som finns kvar hämtar jag gärna. Har bil.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@Mackey
Har du kvar något?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@Mackey
Har du kvar något?

Ja, personen som skulle hämta kvarvarande saker meddelade att denne fått förhinder.
Kvar är:
Core 2 Duo plattformen
Switchen (2 pers i kö för denna)
3x3-pin -> 1x3-pin adapter
3st Dell YJ221 hårddiskslädar
2st Fractal Design (?) hårddiskslädar
Sata kabel 20cm

Permalänk
Medlem

Skulle jag få ta core 2 duo med mobo för frakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av palten00:

Skulle jag få ta core 2 duo med mobo för frakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag hittar en lämplig kartong att frakta det i så kan jag skicka det mot fraktkostnad, förutsatt att inte ovanstående inte hämtar det.

Permalänk
Medlem

@Mackey
Jag vill inte tinga något, men plockar gärna det som blir över, om det blir något. Ingen brådska alls för mig, jag kan vänta veckor och månader om det skulle vara så. Skicka PM när du tycker det är dags.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG
Innebär det upphämtning eller frakt?

Permalänk
Medlem

@Mackey
Frakt är jag rädd för.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@Mackey.. Jag tar jättegärna Core2Duo kitet om du har kvar det.. Min primära rigg idag är en urgammal HP med en usel processor.. Så det vore en uppgradering för min del..
Jag kan när som helst,, vilken dag som helst då jag är sjukskriven på heltid.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

@palten00
Core 2 duo plattformen har blivit upphämtad.

@GilbertG
Kvar är nu:
3x3-pin -> 1x3-pin adapter
3st Dell YJ221 hårddiskslädar
2st Fractal Design (?) hårddiskslädar
Sata kabel 20cm
Switchen (eventuellt, väntar på svar)

Är grejerna fortfarande av intresse?

Permalänk
Medlem

@Mackey
Ja. Är dock lite orolig för vad frakten blir

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG
Har skänkt bort switchen så då väger grejerna inte alltför mycket. Kollar upp frakten och återkommer!