Dags för uppgradering/återupplivning (AM3+ moderkort sökes)

Permalänk
Medlem

Dags för uppgradering/återupplivning (AM3+ moderkort sökes)

Fem år efter senaste datorköp är det äntligen dags för lite uppgradering då moderkortet sjunger på sista versen. Jag är intresserad av enskilda delar, men kan även tänka men ej hel dator (om priset är det rätta). Det som eftersökes är:

Moderkort för AM3+
Minimikrav:
- Klara av FX-4100
- Minst 5 SATA, varav minst 2 SATA III
- USB 3.0 (både internt och externt)
- S/PIDF out
Prisidé 300SEK
(Kan även tänka mig att köpa bättre CPU, alternativt Intel dito + CPU, kom med förslag.)

Grafikkort
Motsvarande (cirka) Nvidia GTX960
Prisidé 600-1000 SEK

SSD
Minst 250GB
Prisidé helt beroende på modell/kapacitet

Affärer mellan fyra ögon föredras i Uppsala/Enköping/Västerås/norra Stockholm. Fantasipriser mötes med skambud. Och givetvis är inget defekt av intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

I3a + mobo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena ! Jag har en dator med följande komponenter:
600w nätagg
Amd FX 8350 cpu
Msi 970 gaming am3+ mobo
8gb 1600mhz ram
Sapphire Radeon 7970 vd 3gb
cooler master stormtrooper chassi
(Innehåller en ssd men jag måste kolla upp storleken på den)
1tb lagringsdisk

Ska bara fixa en stockkylare och installera om den så är den Good to go😊
Har väl tänkt mig runt 4000kr för den.

Mvh Robin

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk

Har ett gigabyte 990fxa ud3 am3+mobo har även 8120 fx serien samt eftermarket kylare 125tdp, ddr3 sitter 2stickor 8gb på 1600-mhz adata i också totalt 16gb. Tämkte mig runt 1300 för rubbet kan cpun ligger på 4500 mhz men har 225w tdp kylare på nu som inte följer med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av palten00:

I3a + mobo?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på modell och pris, samt att krav på moderkort kvarstår. Vad erbjuder du?

Skrivet av Pronix:

Tjena ! Jag har en dator med följande komponenter:
600w nätagg
Amd FX 8350 cpu
Msi 970 gaming am3+ mobo
8gb 1600mhz ram
Sapphire Radeon 7970 vd 3gb
cooler master stormtrooper chassi
(Innehåller en ssd men jag måste kolla upp storleken på den)
1tb lagringsdisk

Ska bara fixa en stockkylare och installera om den så är den Good to go😊
Har väl tänkt mig runt 4000kr för den.

Mvh Robin

Är framförallt ute efter moderkort och billigare SSD/GPU. Ditt erbjudande ger en knapp uppgradering (utöver CPU) till en döende plattform för helt klart mer pengar än vad som är rimligt. Om du däremot är sugen att enbart sälja moderkort för en billigt peng så kan det bli affär

Skrivet av Kungsan77:

Har ett gigabyte 990fxa ud3 am3+mobo har även 8120 fx serien samt eftermarket kylare 125tdp, ddr3 sitter 2stickor 8gb på 1600-mhz adata i också totalt 16gb. Tämkte mig runt 1300 för rubbet kan cpun ligger på 4500 mhz men har 225w tdp kylare på nu som inte följer med.

Skickades från m.sweclockers.com

Som ovan är egentligen mest ute efter enbart moderkort till en billig peng. Den bräda jag redan har råkar dessutom vara en likadan som den du har. Vad är det för revision? Är du eventuellt intresserad av att enbart sälja moderkortet?

Permalänk
Skrivet av R4:

Beror helt på modell och pris, samt att krav på moderkort kvarstår. Vad erbjuder du?

Är framförallt ute efter moderkort och billigare SSD/GPU. Ditt erbjudande ger en knapp uppgradering (utöver CPU) till en döende plattform för helt klart mer pengar än vad som är rimligt. Om du däremot är sugen att enbart sälja moderkort för en billigt peng så kan det bli affär

Som ovan är egentligen mest ute efter enbart moderkort till en billig peng. Den bräda jag redan har råkar dessutom vara en likadan som den du har. Vad är det för revision? Är du eventuellt intresserad av att enbart sälja moderkortet?

Vad ger du för mobo ? rev 1.0 är det men använder det tom nu på fredag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

Vad ger du för mobo ? rev 1.0 är det men använder det tom nu på fredag

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det faktiskt precis ett sådant jag redan sitter på. Vill egentligen helst undvika det då USB 3.0 chipsetet tydligen är ökänt för att bete sig konstigt/ge upp (vilket är precis vad det gjort på mitt kort, samt anledningen till att de byte i senare revisioner). Förutsatt att alla USB3 portar fungerar (interna+externa) kan jag tänkta mig att ge 200-300 för kortet.

Permalänk
Skrivet av R4:

Då är det faktiskt precis ett sådant jag redan sitter på. Vill egentligen helst undvika det då USB 3.0 chipsetet tydligen är ökänt för att bete sig konstigt/ge upp (vilket är precis vad det gjort på mitt kort, samt anledningen till att de byte i senare revisioner). Förutsatt att alla USB3 portar fungerar (interna+externa) kan jag tänkta mig att ge 200-300 för kortet.

blir nog lättare för mig sälja som ett kit så jag kör på det ist, lycka till iaf.

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

blir nog lättare för mig sälja som ett kit så jag kör på det ist, lycka till iaf.

Tack detsamma