Mitt Palit GTX 1070 duo mot ett schysst AMD kort...

Permalänk
Avstängd

Mitt Palit GTX 1070 duo mot ett schysst AMD kort...

Hej på er alla!

Jag skulle kunna tänka mig rakt byte mot ett Fury X (vid avhämtning, betalar ej frakt) ELLER...
...eventuellt ännu mindre "uppskattade" AMD kort som t ex Fury (icke-x modellen). Till och men medelmåttiga rx 580 eller r9 390x skulle jag kunna tänka mig, MEN...då skulla jag kräva några hundralappar (säg 1 tusen för dom nämnda) för bytet! Vad sägs? Vem av er "röda lagets" killar och tjejer vill uppgradera till en kraftfullt 1070 som klarar det mesta (allt i 1440p och under, men endast 4k OM gsync skärm finns [vilken jag också äger och är redo att sälja!]) mot möjligtvis bara en avhämtning & några hundralappars...kompensation?

Kortet är i perfekt skick och har minst 2 år kvar på garantin.

Om du har t ex ett fury icke-x byter jag gärna mot, säg...800 kronors skillnad!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett fury x med originalkylare samt komodo vattenblock. Kan byta rakt av. Bor dock i växjö, har du vägarna ner hit?

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja kortet rakt av istället ? vad skulle du då vilja ha för det ? står givetvis för frakten

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Har ett Gigabyte Windforce 290X jag kan erbjuda med med pengar därimellan, men kanske inte intressant?

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Avstängd

re

@seraj5: har ingen bil eller möjlighet till att komma göra bytet. annars, dock....om du är mer "mobil" än jag så kan jag väl tänkte mig ett rakt & klart byte [hade en gång fury x...var förvisso sämre i fhd men det ROCKADE fett i 4k!]

säg din tankar...

Permalänk
Avstängd

re

@simon15: hmmm...290x börjar bli lite väl gammalt. men, låt oss see...jag hade ju kunnat använda det till ett ultra budget gaming bygge jag har funderat på att ha hemma hos familjen på island när jag häslar på dom över julen

vad erbjuder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkimedes:

@seraj5: har ingen bil eller möjlighet till att komma göra bytet. annars, dock....om du är mer "mobil" än jag så kan jag väl tänkte mig ett rakt & klart byte [hade en gång fury x...var förvisso sämre i fhd men det ROCKADE fett i 4k!]

säg din tankar...

Ska nog till dh om 2 veckor o de ligger ju i jönköping, väldigt nära dig. Kan du kanske ta dig dit? Kan tänka mig ta tåget till dig annars fast då får vi splitta kostnaden. Annars kan båda skicka fast det är ju det minst smidiga.

Permalänk
Avstängd

re

@seraj5: hmmm...vet du vad? direkttåg mellan bodafors och växsjö tar 1:02. vad sägs om vi träffas vid en tågstation PRECIS i mitt (eller så nära som möjligt)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkimedes:

@seraj5: hmmm...vet du vad? direkttåg mellan bodafors och växsjö tar 1:02. vad sägs om vi träffas vid en tågstation PRECIS i mitt (eller så nära som möjligt)?

Skickat pm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkimedes:

@simon15: hmmm...290x börjar bli lite väl gammalt. men, låt oss see...jag hade ju kunnat använda det till ett ultra budget gaming bygge jag har funderat på att ha hemma hos familjen på island när jag häslar på dom över julen

vad erbjuder du?

1600 samt frakt för båda?

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Avstängd

re

@simon15: förlåt att det tog mig ett tag. 290xorna är schyssta entry level kort trots deras ålder. diskuterar med en annan om byte mitt 1070 till hennes fury x, så som du kanske förstår är "prestandadelen" lite mer tilltalande.

1600kr + 290x är faktist inte jättedåligt bud....knappt dåligt alls. i alla fall möjligen smartaste punkten att starta, tror jag...

Permalänk
Medlem

@Dorkimedes
Har ett Fury non X Sapphire Tri-X som jag kan tänka mig byta för dealen med 800 kronor mellen. Bor lite söder om Jönköping, men åker till Jönköping regelbundet. Ska dit nästa vecka på måndag om det vore intressant.

Permalänk
Medlem

@Dorkimedes: jag förstår, ingen fara. Återkom om/när du har bestämt dig.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk

Vet inte om det är för sent än då det inte verkar ha varit någon aktivitet här i tråden på ett tag, men har ett R9 390X Gaming från MSI, vattenkylt med en CM Seldon + VRAM-kylare från NZXT (har givetvis kvar stock-kylaren), om det skulle vara av intresse?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060