Permalänk
Medlem

Belyst plast-backplate till grafikkort

Hej alla Sweclockare.

Efter att ha sett en video av YouTubaren Dietec, insåg jag hur trist mitt grafikkort såg ut. Tänkte hotta upp det lite.

Det här är mitt första riktiga moddprojekt. Mer erfarna moddare, kom gärna med förslag på hur jag egentligen borde ha gjort!

Material:

Verktyg:

Besök galleriet här

Permalänk

riktigt snyggt:) Bra jobbat.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Permalänk

Blev ju riktigt bra!

Visa signatur

☆ Asrock x370 Taichi ☆ Ryzen 1600 ☆ G.Skill Trident Z RGB ☆ Asus GTX 1080 Strix ☆ Corsair MP500 ☆ Cooler Master Masterliquid 240 ☆ NZXT S340 ☆

☆ Gigabyte B350 Gaming 3 ☆ Ryzen 1200 ☆ G.Skill Flare X ☆ Msi gtx 980 Gaming ☆ Kingston Fury SSD ☆ Be Quiet! Shadow rock 2 ☆ Raijintek Thetis ☆

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och härligt med folk som vågar sig på saker!

Permalänk
Medlem

Kul att ni gillade resultatet. En billig och ganska enkel modd som gör datorn snyggare. Rekommenderas för nybörjare som vill träna på att jobba med plast (själv vet jag en hel del om trä, men inte så mycket om plast). Men, som sagt, kolla max-tempen på backplaten först.

God Jul, gott folk!

Permalänk
Medlem

Raderat

Permalänk
Skrivet av PFO:

@djdennistm: Det blev ju kanonbra det där Top Score

Det var inte jag som gjorde det tacka den som byggde den.

God Jul

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@Gargle: Det blev ju kanonbra det där Top Score

Permalänk

Tog du bort den andra Backplate:n som satt på eller satte du bara fast den nya ovanpå?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Lite nyfiken över OpenGL-loggan, game'ar du på linux eller är du bara en älskar av open source?

Permalänk
Medlem
Skrivet av therealzipy:

Tog du bort den andra Backplate:n som satt på eller satte du bara fast den nya ovanpå?

Fäste den ovanpå gamla plåten bara. Enklast så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Lite nyfiken över OpenGL-loggan, game'ar du på linux eller är du bara en älskar av open source?

Är ett stort fan av OpenGL. Snyggt och prydligt API, tycker jag. Dessutom passade loggans form bättre än Java-loggan, vilket jag funderade på först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargle:

Är ett stort fan av OpenGL. Snyggt och prydligt API, tycker jag. Dessutom passade loggans form bättre än Java-loggan, vilket jag funderade på först.

Okej! Håller på att lära mig lite OpenGl, verkar ju generellt vara väldigt trevligt