Nicehash Repayment program

Permalänk
Medlem

Nicehash Repayment program

Själv blev man ju tyvärr överrumplad av hur enkelt man blev "rånad" på nicehash och blev faktiskt positivt överraskad när de nämnde att de ordnat med finansiärer för att kunna betala tillbaka pengarna till sina kunder. Den 31 februari var ju ett viktigt datum, för då skulle det komma mer detaljer kring detta och i slutet på dagen visade sig att de skulle inleda med en återbetalning på 10% om man samtidigt accepterar att de inte är skyldiga till att betala tillbaka pengarna.

Alternativet att inte få några pengar alls eller försätta företaget i konkurs är förstås betydligt värre så man har väl inget annat val än att acceptera detta och nöja sig med 10% och hoppas på att de kan ordna fler utbetalningar, trots att de inte nämnt några tidsaspekter förutom att det handlar om "månader".

Permalänk
Medlem

"terbetalning på 10% om man samtidigt accepterar att de inte är skyldiga till att betala tillbaka pengarna"

Wow, så oseriöst. Vadå hade dom inte en försäkring som täckte stöld?

Permalänk
Medlem

Använder själv Nicehash för att det är så enkelt men satt inte deras grundare i fängelse 4 år för hacking/botnet?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Rekordmedlem

31a februari? Det låter seriöst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

31a februari? Det låter seriöst.

Nu tycker jag att du är lite petig. Själv sitter jag och funderar på hur de tänkt lösa det rent ekonomiskt. Finns ju inget för en "finansiär" att tjäna på att betala tillbaka hela, eller delar av folks skulder. Och, för de bakom Nicehash är det rimligtvis smartare att bara droppa hela nicehash, och starta "nicehash II", (givetvis inte med så uppenbara namnkopplingar) börja om från början, i namn av någon annan. Så jag är rätt nyfiken på vad som faktiskt kommer hända...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

så dom kan behålla cashen om dom nånsin hittar tillbaka? låter som en nice deal.
Hade ju vart dunder om man kunde gå ut och råna nån på 10k och ge han 1k tillbaka mot att jag slipper ge han resterande 9k..
Att dom inte hade nått med saken att göra tror jag inte ett dyft på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nu tycker jag att du är lite petig. Själv sitter jag och funderar på hur de tänkt lösa det rent ekonomiskt. Finns ju inget för en "finansiär" att tjäna på att betala tillbaka hela, eller delar av folks skulder. Och, för de bakom Nicehash är det rimligtvis smartare att bara droppa hela nicehash, och starta "nicehash II", (givetvis inte med så uppenbara namnkopplingar) börja om från början, i namn av någon annan. Så jag är rätt nyfiken på vad som faktiskt kommer hända...

Ja precis.

De står inte i skuld till någon.
Det är en norm och en oskriven lag att om man inte kan hålla reda på sina kryptovalutor själv ska man inte syssla med sånt. Själva historien bakom krypto handlar just om att DU är banken för dina egna pengar.

Blir något stulet är det ditt eget fel och eftersom det inte är regulerat så finns det ingen lag att Nicehash behöver betala tillbaks något.
Att de gör det iallafall, oavsett om det handlar om så lite som 10%, är bortom mig. Det är redigt ärliga män bakom disken där alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Det är redigt ärliga män bakom disken där alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolesen:

In-be4 någon kontrar det där..

Det är redigt ärliga hens bakom disken där*

Permalänk

@-=Mr_B=-: Nicehash tar väldigt bra betalt för sin tjänst i form av fees, innan du har fått dina coins på din wallet pratar vi om 4-5%. De tjänar vansinnigt bra på detta. Jag använder själv delvis Nicehash för att det är enkelt och för att de för vissa scripts har varit mest lönsamma. jag har använt Nicehash och haft möjligheten att växla till de coins jag är intresserad av även om mina grafikkort varit bra för just dem coinsen. Som tur var överför jag coins kontinuerligt från Nicehash interna wallet till annan plats regelbundet så jag förlorade i princip inget.

Återbetalningsplanen verkar lite lam men jag tycker att var och en har ett eget ansvar att inte ha allt för mycket coins liggandes på pools, exchanges eller liknande, det är dessa som blir hackade. Vi måste inse att det är så mycket pengar inblandade att i precis detta nu lär det pågå otaliga hackningsförsök mot alla stora exchanges etc! Andra risker är ju att de som har tillgång till coinsen och ibland är värdet hundratals miljoner, många lockas nog av att bara "försvinna" med dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbelibobbann:

@-=Mr_B=-: Som tur var överför jag coins kontinuerligt från Nicehash interna wallet till annan plats regelbundet så jag förlorade i princip inget.

Det är exakt så man ska göra.
Själv har jag en hardware-wallet, installerade Electrum på en USB-sticka som är i tryggt förvar.. förövrigt använder jag MyEtherWallet.com för ethereum, då sparar jag alla uppgifter på en annan USB-sticka.

Permalänk
Medlem

Ja, SKA man pyssla med den här typen verksamhet ska man ju hämta ut sina cash ch ha dem i en offline wallet regelbundet. Men jag ser fortfarande inte riktigt vitsen med ärlighet från deras sida i det här läget.
Jag förutsätter att de inte är inblandade i själva stölden. Vilket gör att de lätt omvandlar sina egna innehav till fan vet vad, och börjar om. De behöver inga nya investerare, och har inget att erbjuda en sådan investerare i alla fall... Jag ser inte riktigt vad vitsen är. Utom möjligen just "Jag sover bättre på natten" faktorn. Men den kan de inte gärna sälja till sin investor...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Haha, 31 februari!? Jag menade givetvis 31 januari men det blev lite komiskt eftersom Soon(tm) är något man skämtade om när deras tjänst skulle vara tillbaka efter stölden i december.

Jag hade verkligen inte heller förväntat mig om att de skulle kunna betala tillbaka något utan jag blev väldigt positivt överraskad när de gick ut med att de fått en investor som ska lösa deras situation. Det handlade totalt om över 4700 BTC och jag antar att deras investor är Coinbase.

Nu har jag fått tillbaka 10% och det är jag för tillfället nöjd men men jag hoppas de har för avsikt att betala tillbaka allt under året. Det känns ju extra tufft att vara miner för tillfället efter att man blivit extremt bortskämd under senaste månaderna.