Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om detta?

Har äntligen fått ihop nog med pengar för att köpa nytt. Har läst detta forumet under en period och har valt ut dessa komponenter:

7809 kr

Har redan ett GF4 4600.

Och nu till själva frågorna.
1. Är det något jag borde byta ut? Föredrar ett tyst och ett lätt system då jag sover med datorn på och är på lan rätt ofta.
2. Samt går det att få bort det blåa ljuset från fläktarna i nätaggregatet?
3. Har tänkt klocka, inte något extremt, men vill komma upp en bit, tillåter kylningen detta?

Permalänk

Jag skulle bytt till detta boderkort:
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ABNF7S2

Detta pga att mitt är helt underbart inget strul inget, medans man hör en hel del personer som har problem med sina ASUS A7N8X

Sedan så låter ju inte 80mm fläkten så mycket men sedan blåser den la inte så mycket heller, men det beror ju helt på hur högt du vill komma...

Och sedan så tänker du la köpa två minnen va? Kanske lite onödigt med 2*512, kör du på 256*2 så får du ett dundersystem!!! Men kör med två minnen vad du än gör!!! Annars utnutjar du ju ej Dual DDR...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det såg ju ut som en riktigt trevlig konfiguration, snabb och tyst!
Men personligen hade jag nog i dagsläget valt en P4, men dom är ju tyvärr lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Känns som jag redan är uppe i den summan som jag maximalt vill lägga ut för en ny dator. Så nån P4 är det inte tal om.

Sen har jag inte hört/läst att folk har speciellt mycket problem med A7N8X jämfört med NF7-S. Ett par kompisar som nylighen har uppgraderat har också köpt A7N8X och de har inte haft några problem.

Ingen som kan svara på de andra frågorna?

Permalänk

är nog inte mer problem me a7n än med nf7, däremot så klockar nf7 i regel mer än a7n.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant moderkort har bara haft ett problem, att ljudet lät som man spelade i en grotta när jag lirade cs. Men detta löst sig efter jag hittade en tråd här på forumet
Tycker du kan köpa en papst på i alla fall 2050 RPM den låter inte speciellt mycket. Kolla om du kan sätta dit fläkten med gummiklämmor det gör rätt stor skillnad i ljudnivå.
Ditt nätaggregat kommer ändå överrösta cpufläkten. Samt den fläkten som sitter i dörren på lanboy. Jag skulle valt ett annat chassi
Sen skulle jag tagit en liteon-brännare iställe.