Gaming rigg i5, GTX 1070 , SSD, Wifi

Permalänk
Medlem

Gaming rigg i5, GTX 1070 , SSD, Wifi

Hej,

Säljer en knappt använd gamingdator som är tyst och välkyld med kvalitetskomponenter. Eftersom det är en stilren chassi med wifi/bluetooth så passar den lika bra till vardagsrummet som sovrummet. Klarar alla spel på marknaden i höga inställningar. Har provat PUBG, Witcher 3, Dota 2, Forza Horizon 4, Fortnite och datorn har HÖGT fps och bra flyt i samtliga titlar.

Jag har byggt datorn till min fru men sedan vi fick barn har våra planer att spela tillsammans inte riktigt blivit av tyvärr av utan den har mestadels legat i förrådet och samlat damm. Jag tror därför att datorn kommer fungera perfekt i minst ca 10 år.

Specifikationer:
GPU: MSI Geforce GTX 1070 Gaming X
Förmodligen den bästa versionen av ett 1070 du kan få tag på.
(Endast 6 månder gammalt, 30 månder garanti/karton inkl allt kvar från MSI.

CPU: Intel 3570k
CPU-kylare: Coolermaster EVO 212 med två cougar-fläktar.
Eftersom datorn endast använts av min fru har jag inte orkat överklocka den, men den kan enkelt överklockas för att bli likvärdig en intel i5-8400 eller i5-7600k exempelvis. Alla spel jag har testat har flytit på perfekt utan överclockning.

Ram-mine: Corsair XMS3 Vengeance Black DDR3 1600MHz 2x4GB
Snabba ram-minnen. Har aldrig sett att mer än 7gb används av datorn totalt oavsett spel.

Moderkort: Asrock z77-Extreme6

PSU/Nätagrregat: Corsair AX850 plus GOLD

Hårddisk: 2TB mekanisk samt 100GB SSD från WD och Sandisk.

Chassi: Fractal Design R4

Riktigt snabb Wifi/Bluetooth genom ett nätverkskort:
GC-WB867D-I

DVD-brännare/Blue-ray

Vid smidig affär kan jag slänga med en spelskärm
utan extra kostnad Samsung Syncmaster 226bw.

Extra tillbehör: Tangentbord Corsair Gaming K70 RGB MX Red (nästintill nyskick liksom datorn!).
Värde: 1400 kr.
Säljer för 500 kr.

Datorn har kostat mig ca 15600 kr att bygga.
Säljer den för 6800kr först till kvarn. Finns i Malmö nära mobilia, skickas ej. Säljes nyformaterad med Windows 10.

PS. Om du budar under 6800kr var vänlig länka en likvärdig datorn som är billigare, annars låt bli

Läs hela annonsen här