Hjälp. Hitta tangentbord med wsad. Typ mini.

Permalänk
Medlem

Hjälp. Hitta tangentbord med wsad. Typ mini.

Tjo.

Jo det är så att ja går med gipsad vänsterarm vilket gör att jag inte kan använda vanligt tangentbord. Vet att det finns lösa num pads att köpa så är på jakt efter ett sådant men det ska motsvara vänsterdelen av ett tangentbord. Då jag har gips upp i handflatan kan det heller inte ha något handledsstöd.

Önskar kunna spela typ fps spel så ni kan ha det i åtanke när det kommer till vilka tangenter som måste finnas.

Jag har googlat en del men tycks inte riktigt hitta vad jag är ute efter.
Det får gärna finnas att köpa i Sverige men EU fungerar också (vill inte ha lång leveranstid).

Hoppas att min aningen luddiga beskrivning är tillräcklig för att nu ska förstå vad jag är ute efter.

Jag ska gå med gips i 7 veckor till samt även en viss tid efter det så kommer det behövas ett lite mer specialanpassat tangentbord så tips skulle uppskattas väldigt mycket. Känner redan efter drygt en vecka med gips att abstinensen är ganska stor haha.

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Du kan ju bara köpa ett sånt där numpad tangentbord och sen binda om knapparna i spelet bara. Om du vill att det ska stå specifika tangenter istället för 1-9 etc så kan du ju bara sätta dit andra keycaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Du kan ju bara köpa ett sånt där numpad tangentbord och sen binda om knapparna i spelet bara. Om du vill att det ska stå specifika tangenter istället för 1-9 etc så kan du ju bara sätta dit andra keycaps.

Ja jag har funderat på det också men de känns lite små kanske och rörligheten är inte speciellt hög i vänsterhanden. Får bli något sådant typ asus claymore i värsta fall.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Hmm det kan funka. Får se om någon annan kommer något annat förslag. Har såg men tveksam om jag borde använda den med en hand

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods