RTX Raytracing i Unreal Engine 4.22

Permalänk
Medlem

RTX Raytracing i Unreal Engine 4.22

Satt nu i helgen och lekte en del med Unreal Engine då det har stöd för raytracing. Det är riktigt kul att se att man kan få användning av RT-kärnorna i RTX-korten i något annat än spel.

Här är en liten videolänk. Framförallt är det c:a 2 minuter in i videon där jag demonstrerar effekterna av global illumination i realtid. 3 minuter in i videon ser man mer av interiören och att det blir lite mycket brus när ljusförhållandet är sämre.

Permalänk
Medlem

Det blir ännu roligare när det väl fungerar i realtid med hyfsad kvalité, vilket man inte kan påstå idag. Kan tänka mig at RTX 4080 Ti kommer att klara det med nöd och näppe. GI gör riktigt stor skillnad och det ser riktigt bra ut om man står stilla en längre stund, dock på insidan så ser man att det behövs mer rays/bounses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det blir ännu roligare när det väl fungerar i realtid med hyfsad kvalité, vilket man inte kan påstå idag. Kan tänka mig at RTX 4080 Ti kommer att klara det med nöd och näppe. GI gör riktigt stor skillnad och det ser riktigt bra ut om man står stilla en längre stund, dock på insidan så ser man att det behövs mer rays/bounses.

Kan också tänka mig att man säkert kommer kunna hitta bättre optimeringar för att skära ner på antalet beräkningar för att få tillräckligt bra global illumination. Det är när man sätter på full path tracing som det blir ganska illa inomhus. Upplever att det blev bättre kvalité när jag stängde av r.RayTracing.GlobalIllumination.Denoiser.