!Hjälp! AVENGINE.EXE, Minnesploblem !Hjälp!

Permalänk

!Hjälp! AVENGINE.EXE, Minnesploblem !Hjälp!

När jag satt och surfade förut kom ett felmeddelande upp där det stod följande

"Instruktionen på 'ox77f58c4f' refererade till minnet på 'oxoooodd3e'. Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades. The memory could not de 'read'"

Då går datorn ner sig i träsket totalt ovh jag tittar i aktivitetshanteraren vad det är. Då är det en process som heter AVENGINE.EXE som står och suger ~400mb av mitt minne. När jag sedan startade om datorn vad det någonting som kom upp och det började reparera någonting, jag la inte på minnet vad det var för något. Sedan startade datorn och samma felmeddelande kom upp igen. Och AVENGINE.EXE suger lika mycket minne.

Någon som vet vad detta beror på? Är det ett ett mjuk- eller hårdvarufel?

Just det... Specs.

Mjukvara:
Windows XP PRO

Hårdvara:
RAMBUS PC800, Samsung orginal. 4x 128mb

Det är väl det ni behöver veta.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Har du pandaantivirus installerat ?
  Tror det kan vara antivirusprogramet som fått fnatt och börjat gå till 100%.
  Kontrollera inställningarna i antivirusprogramet om problemet kvarstår installeraom panda.
www.google.com/search?q=AVENGINE.EXE

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcE
Har du pandaantivirus installerat ?
  Tror det kan vara antivirusprogramet som fått fnatt och börjat gå till 100%.
  Kontrollera inställningarna i antivirusprogramet om problemet kvarstår installeraom panda.
www.google.com/search?q=AVENGINE.EXE

Jo jag har Pandan Anitvirus installerat. Men du tror inte att det är något problem på minnena då? Jag tänkte på felmeddelandet.
Tck för hjälpen, får se om jag kan lösa det

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W