Permalänk

Spel Problem..

hej!

jag har ett litet problem.. min dator hänger sej i alla spel jag spelar.. datorn funkar prima i windows men så fort jag drar igång ett spel och spelar i fem min så hänger den sej... jag har tesstat att formatera diskarna och instalerat om win men fortfarande samma problem.. kan det vara att cpun bli för varm i spel? jag har bara cpu fläkt och en chassi fläkt i burken ska eventuellt köpa två fläktar till i veckan men kan det vara värmen som är problemet? jag har instalerat alla nya drivrutiner och allt sånt.. tacksam för svar börjar bli ganska spelsugen!

vet inte om jag har placerat denna tråd rätt men jag tror ju att det har med cpun att göra så..

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Re: Spel Problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[prinze]=-
hej!

jag har ett litet problem.. min dator hänger sej i alla spel jag spelar.. datorn funkar prima i windows men så fort jag drar igång ett spel och spelar i fem min så hänger den sej... jag har tesstat att formatera diskarna och instalerat om win men fortfarande samma problem.. kan det vara att cpun bli för varm i spel? jag har bara cpu fläkt och en chassi fläkt i burken ska eventuellt köpa två fläktar till i veckan men kan det vara värmen som är problemet? jag har instalerat alla nya drivrutiner och allt sånt.. tacksam för svar börjar bli ganska spelsugen!

vet inte om jag har placerat denna tråd rätt men jag tror ju att det har med cpun att göra så..

Det låter inge vidare... tyvärr så kan jag inte hjälpa dig men min datorn har gjort så också fast nu har den blivit värre... Har jag tur kan jag ha igång datorn 20min innan den hänger sig eller startar om sig... så lycka till... Ska skicka tillbax min så får de jag köpte den av lösa det... Kan vara minnet som strular... Det är det inte på min... Vet ej kan vara vad för skit som helst

Visa signatur

Djumannen

Permalänk

oki skumt.. tack endå =P

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Låter som typiskt värmeproblem. Har du kollat så CPU-flänsen sitter på rätt och att fläkten snurrar som den skall?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk

ja det har jag.. men det är iofs rätt mycket damm i både fläkt och fläns.. får la tessta att göra rent den =P

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Re: Spel Problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[prinze]=-
hej!

jag har ett litet problem.. min dator hänger sej i alla spel jag spelar.. datorn funkar prima i windows men så fort jag drar igång ett spel och spelar i fem min så hänger den sej... jag har tesstat att formatera diskarna och instalerat om win men fortfarande samma problem.. kan det vara att cpun bli för varm i spel? jag har bara cpu fläkt och en chassi fläkt i burken ska eventuellt köpa två fläktar till i veckan men kan det vara värmen som är problemet? jag har instalerat alla nya drivrutiner och allt sånt.. tacksam för svar börjar bli ganska spelsugen!

vet inte om jag har placerat denna tråd rätt men jag tror ju att det har med cpun att göra så..

Jag har hafft ett liknande problem.. och det var minnet det var fel på

Permalänk
Medlem

Känn på flänsen om den är het?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk

jo den är rätt het.. men det har aldrig vart nått problem förut? kan det vara allt damm?

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Vad händer exakt när den "buggar" upp sig. Stängs den av eller fyrser skärmen. Loopar ljuder så där jäkla irriternade eller vad händer?

Permalänk
Medlem

Är den så varm att det bränns eller är den bara småvarm? Jag tror du skulle ta och riva av flänsen, tvätta både fläns och CPU med nagellackborttagningsmedel (utan olja!!), smeta på ny kylpasta och sätt ihop skiten igen

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Vad händer exakt när den "buggar" upp sig. Stängs den av eller fyrser skärmen. Loopar ljuder så där jäkla irriternade eller vad händer?

haha japp exakt så händer det.. skärmen fryser och ljudet loopar sönder mina stackars öron.. bara att starta om...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Är den så varm att det bränns eller är den bara småvarm? Jag tror du skulle ta och riva av flänsen, tvätta både fläns och CPU med nagellackborttagningsmedel (utan olja!!), smeta på ny kylpasta och sätt ihop skiten igen

jo det bränns om man håller för länge... det är en SLK-800 fläns...
men idag när jag kommer hem från skolan så ska jag damsuga ur fläkten och puttsa ren flänsen.. har ingen kylpasta hemma tyvär..
men jag tar bort allt dam och sen så en kompis att han hade samma problem förut men när han gjorde rent grafikkortsfläkten så funkade allt som det ska så jag tar och gör rent den oxå =P

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Använder du ingen kylpasta så e det de som e problemet

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

hej hej igen!

idag när jag kom hem från skolan så tog jag bort cpu fläkten och gissa vad jag hittade för fint på flänsen? DAMMM DMAMAMAMDMDMAAM massor med damm...

http://www10.brinkster.com/froste/%D6vrigt/DammigtLiten.jpg

http://www10.brinkster.com/froste/%D6vrigt/Dammigt2Liten.jpg

så jag tog dammsugaren och sög rent fläns+fläkt+graffefläkt och nu funkar det att spela lika bra som förut =P
hehe

Visa signatur

You die a little each day.