Uppdaterade BIOS, nu kan inte datorn boota

Permalänk

Uppdaterade BIOS, nu kan inte datorn boota

Hej.
Har under den senaste tiden haft problem med att jag får bluescreen när jag ska uppdatera mina gpu drivers i Nvidia experiance. Testade en hel del som jag läste migfram till men Inget hjälpte. Så tänkte jag skulletesta uppdatera bios istället då mim version va ganska gammal.
Laddade ner nya bios versionen, la över på en usb sticka. In i bios och gick till tools och valde då filen. Sen stod det typ "bios update succefully done" eller ngt sådant.
Datorn rebootar och kommer till en bild där det står såhär " checking media presence
Media present...
Start PXE over ipv6 on MAC blah blah blahh..

När jah går under Boot priorities så finns ingen av mina diskar där längre. Står bara: UEFI: PXE IP4 Intel(R) ethernal connection (7) I219-V
Och på option 2 samma fast istället för ip4 så står det ip6.

Hur får jag rätt på detta.. skriver gärna mer men tänker att jag börjar såhär så får någon klock människa gärna säga vart jag bör börja..

Hade en jäkla massa jobb jag va tvungen o fixa tills imorgon också så snabb hjälp uppskattas verkligen !!

Tack

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

Update: Fick igång datorn. Gjorde ingen ändring överhuvud taget men ändå så bootade den nu konstigt nog. Hade startat om den säkert 20 gånger innan med exakt samma options med nu funkade det.
Har med andra ord inte vågat prova att starta om den ännu då jag har jobb o göra. FÅr prova det när jag är klar med jobbet.
SÅ med andra ord är det inte lika akut längre. Men uppskattar ändå om man får lite tips, då jag är osäker på om problemet är löst.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.