Permalänk

Gamla minnen

Hej!
Jag har ett par CML16GX3M2A1600C10R som jag tog fram och stoppade i en Intel DZ68BC men datorn vill inte starta med dem minnena. Är minnena trasiga tro?
Jag har alltid använt ESD armband och ESD påsar.
Har jag rätt att få dem utbytta? Jag köpte dem för väldigt längesedan och har inte kvar kvittot.

Mvh Falcon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treeminder:

Hej!
Jag har ett par CML16GX3M2A1600C10R som jag tog fram och stoppade i en Intel DZ68BC men datorn vill inte starta med dem minnena. Är minnena trasiga tro?
Jag har alltid använt ESD armband och ESD påsar.
Har jag rätt att få dem utbytta? Jag köpte dem för väldigt längesedan och har inte kvar kvittot.

Mvh Falcon

Om datorn startar med andra minnen är de förmodligen trasiga. Du kan ju prova att starta med en sticka för sig och se om någon av dem fungerar.

Brukar vara svårt att få varor utbytta utan kvitto.

Permalänk
Medlem

Kontakta Corsair support och se vad dom säger.

"Corsair Warranty Periods by Product
DRAM Modules
All DRAM memory modules have a lifetime warranty"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Kontakta Corsair support och se vad dom säger.

"Corsair Warranty Periods by Product
DRAM Modules
All DRAM memory modules have a lifetime warranty"

De skriver också på samma sida:
"To exercise your warranty rights, you need the original sales receipt and a picture of the product serial number. "

Så utan kvitto blir det nog svårt att utnyttja någon garanti

Permalänk

Jag har provat en och en. Och med andra minnen funkar det fint. Får höra vad Corsair-Johan säger angående kvittokravet...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Treeminder:

Jag har provat en och en. Och med andra minnen funkar det fint. Får höra vad Corsair-Johan säger angående kvittokravet...

Hallå där,

Utan kvitto är det lite svårt. Det går inte att hitta igen via din mail om du köpte det på någon webbutik?

Prova skapa en ticket på våran support-sida så ser vi vad våran RMA säger.

https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan