Permalänk
Medlem

RX 6700 XT

Snart är släppet här, enligt rykten kommer det dock att bli både dyrare än förväntat och med väldigt limiterat utbud.

Rykten säger att det ser ut att hamna nära Rtx 3070 i prestanda och msrp på runt 500$. Ska vi gissa ett svenskt pris på 7500-8000:- ?

Framtiden ser inte ljus ut sett till grafikkort, vad tror ni?

https://youtu.be/3peBHXr-8dw

Permalänk
Avstängd

Siktar mig på köp under black friday eller närmare julen, innan dess så blir det nog inte av.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Siktar mig på köp under black friday eller närmare julen, innan dess så blir det nog inte av.

Det är möjligt att det är först då kortet realistiskt går att köpa, Nvidia gick ju nyligen ut med att alla kort från 30xx serien kommer vara en bristvara åtminstone fram till 2022. (Om vi inte kommer se en ny krypto-krasch dvs).

Permalänk
Medlem

Var rekommenderar ni att man håller utkik efter korten, alltså var kommer man ha störst chans att få tag på ett vid release?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Var rekommenderar ni att man håller utkik efter korten, alltså var kommer man ha störst chans att få tag på ett vid release?

The usual suspects, Webhallen, inet, komplett och Netonnet. Jag gissar dock att det nog inte kommer finnas mer än ett tiotal kort per tillverkare och försäljningsställe.

Vet inte om det är större chans att plocka upp ett hos någon av ovanstående åf framför en annan. Om jag hade varit på jakt efter ett hade jag följt den här tråden

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1612513-rx-6000-lanser...

sedan klickat på köp på första bästa som finns i lager.