Permalänk
Medlem

XTIA Xproto bygge!

Byggde nyligen ihop denna och tänkte det kunde vara kul o visa upp!

Väldigt lätt chassi att bygga i (på?), det var ett nöje rakt igenom!
Enda problemet jag stötte på, vilket var lite väntat, var att jag inte kom till POST med 3080-kortet direkt då riser-kabeln är PCIE 3.0. Så var tvungen att boota med en gammal GPU för att komma åt BIOS och ändra från PCIE 4 till 3, sedan funkade det finfint med 3080!

Kylning är inga som helst problem, vilket ju inte är så förvånande! Har haft burken i några veckor nu och bara blåst med tryckluft en gång, och det var nog egentligen inte nödvändigt.. så damm är inga problem hittills !

Såhär i efterhand kunde jag gått med normalstora XProto-chassit och inte Large som jag köpte, men visste inte vilken GPU jag skulle få tag på så jag körde det säkra före det osäkra och gick på den stora modellen för att få plats med vilken GPU som helst.

Om någon har nån idé hur jag kan göra mig av med adaptern till mina lurar (Logitech Pro X Wireless) tar jag gärna emot tips

Specs:

XTIA X-Proto chassi

ASUS ROG STRIX B550-i GAMING

Samsung 970 EVO Plus 1TB

Corsair SF750W 80+ Platinum

G.Skill 16gb DDR4 3600Mhz CL16 Trident Z

Nvidia RTX 3080 Founders Edition (överpris från ebay, men värt varenda krona!)

AMD Ryzen 5 5600X

Ducky One 2 keyboard med kabel från Mechcables.

Samsung Space monitor (27")

Besök galleriet här

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Grymt avis på founders kortet! och lite småball chassi! 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Halloj @raksol
Höll på att spontanbeställa en sån här! Är du nöjd? Jag har tänkt ha min horisontelt...
Funkat bra med frakt osv, köpte du direkt från siten?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

Halloj @raksol
Höll på att spontanbeställa en sån här! Är du nöjd? Jag har tänkt ha min horisontelt...
Funkat bra med frakt osv, köpte du direkt från siten?

Tjena!

Är så jäkla nöjd! Förutom det jag skrev i min orginalpost angående PCIE-kabeln och storleken på chassit är jag verkligen nöjd!

Minns inte exakt nu men tror jag fick hem chassit på 2 veckor eller liknande, gick förvånandsvärt fort!
Köpte direkt från tillverkarens hemsida (https://www.xtia.com.cn/).
Blev nog nån hundralapp i tull men har förträngt det så kan tyvärr inte svara på hur mycket exakt..

//O

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raksol:

Tjena!

Är så jäkla nöjd! Förutom det jag skrev i min orginalpost angående PCIE-kabeln och storleken på chassit är jag verkligen nöjd!

Minns inte exakt nu men tror jag fick hem chassit på 2 veckor eller liknande, gick förvånandsvärt fort!
Köpte direkt från tillverkarens hemsida (https://www.xtia.com.cn/).
Blev nog nån hundralapp i tull men har förträngt det så kan tyvärr inte svara på hur mycket exakt..

//O

Toppen! Blir nog den ”Nya” varianten för mig som tar 3-slot gpu, men är lika lång som originalet.

Lite kluven till risern, om det är värt ett betala för en 4.0 eller inte.

Läst lite löst om att man Max förlorar 3-5% på pcie 3 vs 4.

Men tack för infon! Blir till att beställa ikväll!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@raksol
Tänkte på adaptern till lurarna... finns det inte vinklad Usb? Så drar du en förlängning någonstans eller kopplar in Usb till skärmen?
Typ: https://www.amazon.se/SYSTEM-S-vinklad-neråtvinkel-kontakt-fö...

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raksol:

Byggde nyligen ihop denna och tänkte det kunde vara kul o visa upp!

Väldigt lätt chassi att bygga i (på?), det var ett nöje rakt igenom!
Enda problemet jag stötte på, vilket var lite väntat, var att jag inte kom till POST med 3080-kortet direkt då riser-kabeln är PCIE 3.0. Så var tvungen att boota med en gammal GPU för att komma åt BIOS och ändra från PCIE 4 till 3, sedan funkade det finfint med 3080!

Kylning är inga som helst problem, vilket ju inte är så förvånande! Har haft burken i några veckor nu och bara blåst med tryckluft en gång, och det var nog egentligen inte nödvändigt.. så damm är inga problem hittills !

Såhär i efterhand kunde jag gått med normalstora XProto-chassit och inte Large som jag köpte, men visste inte vilken GPU jag skulle få tag på så jag körde det säkra före det osäkra och gick på den stora modellen för att få plats med vilken GPU som helst.

Om någon har nån idé hur jag kan göra mig av med adaptern till mina lurar (Logitech Pro X Wireless) tar jag gärna emot tips

Specs:

XTIA X-Proto chassi

ASUS ROG STRIX B550-i GAMING

Samsung 970 EVO Plus 1TB

Corsair SF750W 80+ Platinum

G.Skill 16gb DDR4 3600Mhz CL16 Trident Z

Nvidia RTX 3080 Founders Edition (överpris från ebay, men värt varenda krona!)

AMD Ryzen 5 5600X

Ducky One 2 keyboard med kabel från Mechcables.

Samsung Space monitor (27")

Besök galleriet här

Mycket snyggt, hatten av! 3080 FE passar som hand i handsken till det bygget. Hur upplevde du att det var att dra kablarna från PSUn? Har läst att en del tyckt att de är av det kortare slaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Mycket snyggt, hatten av! 3080 FE passar som hand i handsken till det bygget. Hur upplevde du att det var att dra kablarna från PSUn? Har läst att en del tyckt att de är av det kortare slaget.

Oj glömde svara!

Det var såklart lite pill, framförallt ganska tajt på baksidan, så fick klämma ihop ganska rejält med buntband!
Men ingen större fara!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raksol:

Oj glömde svara!

Det var såklart lite pill, framförallt ganska tajt på baksidan, så fick klämma ihop ganska rejält med buntband!
Men ingen större fara!

Inga bekymmer alls. Jag är precis klar med min och tänkte lägga upp lite bilder ikväll eller i helgen. Jag hade inte haft någonting emot ännu kortare kablar till just detta chassi. Mindre att vika ihop och bunta.

Kul bygge och inte så svårbyggt. Tyvärr inte riktigt samma wow-faktor på mitt grafikkort som på ditt